darkmouse
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 apr 2009
Hallo,
Met behulp van een switch statement genereer ik input velden binnen een formulier "productForm".
Dit komt er dan bijvoorbeeld uit:
De volgende stap is het opslaan van de gegevens. Deze gegevens bestaan uit een aantal onderdelen.
1. de value (geen probleem).
2. een parent en een option ID (wel een probleem).
Deze Par_ID en Opt_ID stuur ik nl mee met het name attribuut van het input veld.
Als ik op de normale (bij mij bekende manier) een formulier verwerk, kom ik er niet uit.
Voorbeeld:
Nu wil ik graag het stukje 'OnvKosten:10:32' splitten en de onderdelen in afzonderlijke variabelen kunnen stoppen. Ik vermoed iets met een str_split of explode, maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee?
Met behulp van een switch statement genereer ik input velden binnen een formulier "productForm".
Code:
switch ($row['Par_Type']){
case text:
while ( $opt = mysql_fetch_array($resultHaalOptions, MYSQL_BOTH)){
print "<input type=\"".$row['Par_Type']."\" name=\"".$row['Par_Name'].":".$row['Par_ID'].":".$opt['Opt_ID']."\" value=\"" .$row['Opt_Value']. "\" onChange='document.getElementById(\"productForm\").submit();'>";
}
break;
Dit komt er dan bijvoorbeeld uit:
Code:
<input type="text" name="OnvKosten:10:32" value="" onChange='document.getElementById("productForm").submit();'>
De volgende stap is het opslaan van de gegevens. Deze gegevens bestaan uit een aantal onderdelen.
1. de value (geen probleem).
2. een parent en een option ID (wel een probleem).
Deze Par_ID en Opt_ID stuur ik nl mee met het name attribuut van het input veld.
Als ik op de normale (bij mij bekende manier) een formulier verwerk, kom ik er niet uit.
Voorbeeld:
Code:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' &&isset($_POST['Product:1:1']))
{
$OnvKosten = $_POST['OnvKosten:10:32'];
}
Nu wil ik graag het stukje 'OnvKosten:10:32' splitten en de onderdelen in afzonderlijke variabelen kunnen stoppen. Ik vermoed iets met een str_split of explode, maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee?