IDT Geluid Driver Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramondo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2013
Hallo iedereen,

Ik heb een Dell Inspiron N5010 met Windows 8.1 Pro 64 bitt. Op deze laptop stond altijd een programma van IDT ( SRS Premium Sound ) met een control panel waarmee ik mijn geluid kon instellen, maar is tijdens het helemaal leeghalen van de laptop omdat de laptop het niet meer deed verdwenen en ik heb nu alleen het standaard stuurprogramma van Windows voor mijn geluid. Ik heb dus graag de oude IDT Driver weer. Ik heb dit willen installeren, maar elke keer lukt het niet. Ik krijg de melding "De gevonden hardware wordt niet door dit IDT software pakket ondersteund. De installatie wordt afgebroken". Ik weet zelf eigenlijk helemaal niet hoe ik een driver moet installeren, maar ik heb veel dingen geprobeerd, het lukt me niet.

Wie kan mij de oplossing voor mijn probleem geven?

Met vriendelijke groet,
Ramondo. :thumb:

Verplaatst van de memberchat naar windows 8.
succesmet de vraag.

@Ramondo, je geeft enerzijds gelukkig een heleboel informatie over de machine en het OS, maar anderzijds toch ook weer niet..........

Zo schrijf je niet hoe dat leeghalen in zijn werk is gegaan :
via Programma's en Onderdelen?
middels de Verkenner?
middels een schone installatie van Windows?
middels een Dell recovery?
Waar heb je de nieuwe drivers precies vandaan, vanaf een drivercd die ooit met de machine is meegeleverd, of van de Dell website en áls je ze niet van een driverCD hebt geïnstalleerd, hoe weet je zeker dat het de juiste drivers zijn?

Ik vermoed dat we een nog beter beeld van de oorzaak kunnen krijgen als je deze vragen beantwoordt.

Deze laptop dus.
Daar zijn bij Dell geen Win 8.x drivers voor, alleen Win 7.x en oudere Windows versies. Mogelijk bedoel je dat je deze W7 driver (voor 64-bit Windows) probeerde te installeren.

Dus ook ik zie graag de vragen van gast0225 beantwoord voordat we (mogelijk) wat zinnigs kunnen adviseren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Ramondo :
ai, je had in je startbericht wel even mogen melden dat het oorspronkelijke OS Win Vista of Win7 was... want door de reply van Tijs denk ook ik idd. dat het antwoord op je vraag eigenlijk in je eigen startbericht zit v.w.b. het draaien onder 8.1.......
N.a.v. het bericht van Tijs ben ik even bij Dell gaan shoppen. Ik heb de informatie die bij die driver hoort even gekopieerd:

IDT 92HD79B1 Driver

This package provides the IDT 92HD79B1 Driver and is supported on Inspiron M5010/N5010 that are running the following Windows Operating Systems:
XP, Vista and Windows 7.
Fixes & Enhancements
Fixes - Not Applicable Enhancements - Added Windows XP support
Version
Version 6.10.0.6289, A03
Category
Audio
Release date
13 Sep 2010
Last Updated
05 Mar 2014
Importance
Recommended
Available formats
File Format:Hard-Drive
File Name:R280657.exe
Download Type:HTTP
File Size: 25MB
Format DescriptionThis file contains a compressed (or zipped) set of files. Download the file to a folder on your hard drive, and then run (double-click) it to unzip the set of files. Follow the instructions to complete the installation.
Download File
Add to download list
To ensure the integrity of your download, please verify the checksum value.
MD5: Not available
SHA1: Not available
SHA-256: Not available
By downloading, you accept the terms of the Dell Software License Agreement.

Het in rood vermeldde lijkt vrij duidelijke taal van Dell? Dat hoeft nog niet altijd te betekenen dat het niet zal gaan werken.

Er komt dus iig één vraag bij de eerder gestelde vragen:

klopt het dat het oorspronkelijke besturingssysteem op de laptop geen Windows 8.x was?

We zijn in afwachting van jouw antwoord(en)..........

Laatst bewerkt:
@Lange Pier: Mooie vondst. Die driver ondersteunt echter significant minder hardware ID's dan de eerder gelinkte (ong. 1/3, slechts).
Wordt (met "jouw" driver) voor Ramondo dus écht proberen of ook daar een melding over "hardware niet ondersteund" uit komt.

Tijs.

Hallo Allemaal,
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal jullie vragen eens beantwoorden. ;)

Het oorspronkelijke OS is Windows 7 geweest.
De computer is voor mij helemaal leeg gehaald dus ik weet niet met welke programma's. Maar echt alles is er afgehaald en toen opnieuw een OS erop gezet, Windows 8.1 dus.
Bij het kopen van deze laptop stond het IDT programma er al standaard op, na de installatie is gewoon de standaard driver erop gezet van Windows.

Ik zal de link van lange pier eens proberen, kijken of het werkt.

Met vriendelijke groet,
Ramondo.

Hallo Allemaal,

Ik heb de link geprobeerd, Update Package for Microsoft® Windows®. Helaas geeft hij hetzelfde resultaat...

Met vriendelijke groet,
Ramondo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat verwachtte ik al, gegeven dat er veel minder hardware mee is ondersteund dan de originele driver van Dell voor de laptop (ook al is die, officieel, niet voor W8).
Probeer "mijn" driver nog een keer, ook al verwacht ik dat je die al eerder geprobeerd had.
Desnoods, na starten, laten uitpakken in C:\dell\drivers\R280657, dan het normale installatieprogramma annuleren, naar de C:\dell\drivers\R280657 map gaan, rechtsklikken op Setup.exe en Eigenschappen kiezen en dan in tabblad Compatibiliteit instellen dat het als Windows 7 moet worden gestart. Op OK klikken en dan dubbelklikken op Setup.exe

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo dnties,

Ik had niet gezien dat je ook een link had gestuurd, maar ik heb hem gevonden. Ik ga nu proberen wat je zegt.

Met vriendelijke groet,
Ramondo.

Hallo dnties,

Ik heb gedaan wat je verteld hebt. De installatie is voltooid en ik ga mijn laptop nu restarten.

Met vriendelijke groet,
Ramondo.

Hallo Allemaal,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie hulp. Door de oplossing van dnties is het uiteindelijk gelukt, bedankt. :d Wat een verschil in geluid is dat toch, genieten!
Heel veel dank!

Met vriendelijke groet,
Ramondo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is goed nieuws! :) Fijn dat je ermee geholpen bent. :thumb:

Tijs.

Idd. goed dat het werkt! :thumb:

@Ramondo : je hebt mij nu alleen vreselijk nieuwsgierig gemaakt. Dat komt door jouw opmerking in je eerste bericht (4e regel -> Ik heb dit willen installeren, maar elke keer lukt het niet.). Welke heb jij dan geprobeerd te installeren, want ga je op de "normale" wijze naar jouw machine bij Dell (op basis van typenummer), dan is alleen de driver die Thijs plaatste beschikbaar...... , wélke heb jij dan waar gedownload en geprobeerd te installeren (n.a.v. je startbericht)?

Hallo gast0225,

Ik heb in het begin niet specifiek gezocht op basis van een typenummer. Dit heb ik naderhand, toen het niet werkte, pas gedaan. Ik heb volgens mij alle beschikbare installatie bestanden al op mijn laptop gehad, ook die van Thijs. Toen het niet lukte heb ik op deze website mijn vraag gesteld.
Wat ik alleen niet had gedaan vóór de installatie is het installatie bestand op Windows 7 instellen. Na het instellen opende ik het bestand en volgde ik de stappen en ging hij aan de gang. Het ging toen allemaal vanzelf.

Met vriendelijke groet,
Ramondo.

Ik snap die vraag van gast0225 wel, want als Compatibiliteitsmodus iets had uitgemaakt, dan had ik (als Compatibiliteitsmodus relevant was en niet aangepast) iets verwacht als: "Deze software is niet geschikt voor uw Window versie" ipv. "De gevonden hardware wordt niet door dit IDT software pakket ondersteund. De installatie wordt afgebroken", welke meer duidt op de verkeerde driversoftware.

Eigenlijk is het heel simpel: Als je zojuist, na het starten van R280657.exe, bij het uitpakken naar de map C:\dell\drivers\R280657, niet de vraag kreeg of je wilde overschrijven wat er al stond, dan had je (vóór je startposting) blijkbaar een andere driver geprobeerd dan welke ik had gelinkt. En dan had "mijn" driver (naar mijn inschatting) waarschijnlijk ook zónder Compatibiliteitsmode gewerkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan