IE 6.0 laat inhoud nieuw venster niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Sinds kort laat IE 6.0 de inhoud van een nieuw geopend venster niet meer zien. Onderin het nieuwe venster staat wel 'gereed'. Het nieuwe venster is vervolgens ook niet meer te sluiten, pas nadat je op het kruisje van het eerste venster hebt geklikt (dat daarmee overigens NIET sluit), kun je het tweede venster sluiten.
Verder werkt ook windows update niet naar behoren (ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft). Als je update start en hem laat zoeken naar nieuwe updates, geeft hij wel aan dat er nieuwe updates zijn, maar als je die vervolgens wilt downloaden, blijft hij maar in het download venster staan, maar downloadt niets.

Ik gebruik Windows 98.
De computer waarop het probleem zich voordoet heeft een ADSL-aansluiting die wordt gedeeld met drie andere computers. Dit gebeurt door een softwarematige router op de probleem-PC (Winroute). Tot voor kort werkte dit goed. Op de andere computers werkt internet nog steeds wel goed.

Eindelijk vervolg. Ik heb een HijackThis log op de link geplaatst, en mijn systeem blijkt prima in orde te zijn: ik heb geen spyware. Dat is het dus niet.

Ik heb ook al een progje iefix gedownload en gerund, maar dat heeft ook niet geholpen. Ik kreeg de tip om IE opnieuw te installeren. Vraagje: moet je dan eerst IE uninstallen? Zo ja, hoe doe je dat? Ik heb via Configuratiescherm > software ook nog een reparatie van IE uitgevoerd, maar helaas, ook dat wist het euvel niet te verhelpen.

Groet, Jannet

Volgens mij zit internet explorer onder software->windows onderdelen toevoegen/verwijderen.

En op dezelfde manier weer toevoegen. Moet je wel de windows cd bij de hand hebben.

Hoi Tanja,

Ik heb via Software, tabblad installeren en verwijderen de upgrade naar IE 6 verwijderd. Dat lukte wel.

Bij het tabblad Windows setup kun je wel de Internet werkset verwijderen, maar daar zit IE zo te zien niet bij.

Met het terugzetten naar IE 5 is het probleem gedeeltelijk opgelost: de inhoud wordt nu wel geladen in een nieuw venster. Wat echter nog steeds niet goed gaat: als je op een link klikt, wordt een tweede venster venster geopend, dat leeg blijft, de gevraagde inhoud wordt in een derde venster geopend. Vooral als je een paar keer doorlinkt, heb je al gauw veel vensters openstaan.

Vreemd, vooral omdat je hijackthis log schoon was.

Doet met IE 5 de Windows update het wel weer? Misschien dat je dan een stap verder bent?

Verder heb je geen instellingen in een firewall die de boel ophoudt? Of een internet beveiliging die te hoog staat bij IE, extra, internet-opties, tabblad "beveiliging" ?

Anders weet ik het ook niet meer:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan