IE 6 met windows 98 se

Status
Niet open voor verdere reacties.

rita couvreur

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
74
er is al veel over geschreven...maar nog steeds zit ik met het probleem dat IE 6 niet werkt met win98 se. Ik kan wel pagina's openen met www... maar de links werken niet, dan krijg ik een leeg scherm. Hoe kan ik IE 5.5 weer krijgen? Deze versie (IE6) zat bij het kabelsysteem dat ik opnieuw moest installeren vanwege een verhuizing.

gr. Rita
 
Heb nu niet zoveel tijd, maar kijk ook even bij de vraag
IE6 en Win98 en Windows update.
Daar staat hierover ook al veel, ook hoe je IE kan veranderen naar 5.5

Martha
 
Als je in Configuratiescherm > Software niet meer terug kunt naar de vorige versie van IE doe dan het volgende:

Download bij Microsoft de installer van de versie van IE die je wilt gaan gebruiken. (Mijn advies is IE 5.5 SP2 hier: http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/ie55sp2/default.asp )
Maar als je IE6 wilt blijven gebruiken kun je hier IE6 SP1 krijgen: http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.asp
Zorg er wel voor dat je de juiste taalversie selecteert.
Dan sluit je alle IE en OE vensters en draai je IERadicator: http://www.litepc.com/ieradicator.html
Dan sluit je zoveel mogelijk programma's af en start je de installer. Deze haalt dan de rest op en installeert het.

Groetjes,

Pieter

PS Als je met bovenstaande links ook moeite hebt, rechjtsklik er dan op, kies Snelkoppeling kopieren en plak ze in de adresbalk.
 
helaas...

het lukt niet..heb IEradicator gedownload maar krijg het programma niet aan de praat.....het doet niets....IE 6 blijft gewoon staan...hoe kom ik hier van af?

groet,
rita
 
Hoi Rita,

Heb je wel alle IE, OE en Verkenner vensters gesloten als je IERadicator start?

Groetjes,

Pieter
 
ie 6

ja, ik heb alle vensters gesloten...een snelkoppeling gemaakt naar bureaublad van IEradicator maar dubbelklik levert niets op?????

Rita
 
...als ik de exe zou kunnen vinden dan had ik dat al gedaan...misschien is het niet goed gedownload..ben niet zo'n computerdeskundige (helaas). Ook in verkenner is geen exe te vinden....... ik weet wel dat het een zip.file is; vraag me nu alleen af of die automatisch uitpakt.??? Kan nu niet kijken omdat ik niet thuis ben. Na het downloaden...wat is dan de eerst stap?

groet,
Rita
 
Het is een zip, dus je moet hem eerst uitpakken en dan pas kun je hem opstarten.
Heb je trouwens 5.5 nog te pakken kunnen krijgen, want ik merk net dat mijn link het niet meer doet?

Groetjes,

Pieter
 
Volgens mij is IE 5.5 SP2 niet meer te downloaden bij Microsoft. Ik kon hem tenminste niet vinden.
Maar ik zou wel graag willen weten welke problemen er
nog meer zijn met IE6 en W 98SE???
IK heb een andere provider geprobeerd en toen bleef Outlook Express 6 helemaal vastzitten.

Martha
 
Niet te geloven maar het is gelukt! IEradicator uitgepakt en geinstalleerd...IE6 was zo verdwenen. Daarna heb ik IE 5.5 geinstalleerd en al mijn links werken weer. Ik had overigens IE 5.5 nog op een cd staan van de installatie voor wanadoo internet. IE 6 cd had ik bij de verhuizing gekregen van wanadoo met de mededeling dat deze beter was. Gelukkig had ik die oude nog bewaard. Bedankt voor alle hulp!

groetjes,
Rita
 
Goed gedaan. :thumb:
Bewaar die CD goed. Die gaat nog geld waard worden. ;)

Groetjes,

Pieter
 
Nog een vraagje Rita,
hoe is het met Outlook 6 gegaan?
Is die nu ook verandert in Outlook 5.5 SP2 ?
Zo ja, heb je alle berichten en adressen kunnen
behouden?

Martha
 
Geplaatst door Martha Posthumus
Weet iemand of IE5.5 SP2 nog ergens anders op het internet te vinden is?

Martha

Microsoft heeft zijn browser Internet Explorer 5.5 (Service Pack 2) uit de roulatie genomen om het gebruik van versie 6.0 te kunnen stimuleren. Alleen gebruikers van Windows 2000 kunnen nog beschikken over versie 5.5, omdat zakelijke gebruikers doorgaans minder snel geneigd zijn nieuwere versies te adopteren. Het upgraden van oudere browserversies (IE 4.0) naar 6.0 verloopt naar verluidt minder soepel dan van IE 5.5 naar 6.0.

Bron: http://www.tweakzone.nl/nieuws/bekijk/2496
:confused:

@Caveman, ik heb een kaaskoppen versie, ik heb te lang gewacht (ook niet meer aan gedacht) en nou zit ik ook met desnoods gebakken peren! :evil:
 
Volgens mij heb ik nog wel ergens een NL versie compleet, als je wilt kan ik wel eens zoeken. Via ftp kan je die dan downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan