IE 7 opties uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
he helpmij!

Ik heb een vraagje over internetexplorer. ik wil de internetopties blokkeren dat niemand daar in kan zitten rommelen. Maar hier vind ik maar geen oplossing voor:confused:

Ik heb al wel oplossingen voor xp gezien maar in windows vista is dus niet te vinden.

ik heb dus:

vista home premium
IE 7
en wil bij ie extra>internetopties uitschakelen dat je daar niet meer bij kunt.

Gaat via GPEDIT.MSC
Werkt zowel voor XP, als voor Windows 7 Beta, dus voor Vista denk ik ook.... :)

Onder de optie Internet Explorer zit een optie "Browser menus" of "Menu's van de browser". Klik die aan en zet de optie "Tools menu: Disable Internet Otions...menu" of "Menu extra: de menu-optie Internet opties... uitschakelen" op enabled/ingeschakeld. (Je schakelt de optie "uitschakelen" in, oftwel je mag er niet meer bij.)

Je ziet de optie dan nog wel in het menu, maar als je er op klikt dan krijg je een melding dat dit om beveiligingsreden niet is toegestaan.
Houd er dan wel rekening mee dat jezelf de juiste instellingen (eventueel via de group-policies) moet regelen, omdat je niet meer bij de instellingen kan komen.

ja indd. gpedit.msc al geprobeerd. las ergens dat dit alleen bij de vista versies boven home premium werkt.

vervelend is dit zeg:mad:

Ach jeee, weer die briljante verschillen tussen home-editions en de rest...

Het is een registry-setting:

Of onder HKEY_CURRENT_USER, of onder HKEY_LOCAL_MACHINE (afhankelijk tot op welk niveau je wilt beveiligen...)
Open Software
Open Policies
Open Microsoft
Maak een nieuwe key Internet Explorer
Daarin een nieuwe key Restrictions
Daarin een nieuwe key (DWORD) staan met de naam: NoBrowserOptions
En geef die de waarde 1

Dit is de verandering die de policy-editor aanmaakt bij de pro-editions.
Denk aan de hoofdletters, en aan een backup van je register als je gaat wijzigen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan