IE 7 plaats geen snelkoppelingen en vervangt IE6 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veli

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
32
Ik heb windows xp schoon geinstalleerd en vervolgens internet explorer 7 geinstalleerd om IE6 te vervangen.

wat er gebeurd is dat in de eerste plaats het IE 6 snelkoppeling niet veranderd in IE 7 snelkoppeling en als je internet wilt openen door te dubbelklikken op de snelkoppeling IE6 krijg je "internet opties" en geen browser pagina.

dus je kan alleen via uitvoeren een webpagian openen.

erg raar probleem nooit eerder gehad. het is wel zo dat de browser IE7 is alleen hij plaats geen snelkoppelingen en hij vervangt de snelkoppelingen ook niet.

wie weet dit op te lossen ?
 
Kijk eerst eens na of niet toevallig (een van de) ALT-toets(en) vastzit!

Verder kun je altijd nog proberen een 'eigen' snelkoppeling te maken:
Rechtsklik op een leeg stuk van het Bureaublad, kies Nieuw -> Snelkoppeling
Laat die snelkoppeling verwijzen naar: %programfiles%\Internet Explorer\iexplore.exe
Kijk wat er gebeurt als je dubbelklikt op nieuwe snelkoppeling. Opent dan de Eigenschappen van die snelkoppeling, dan ben ik zéker dat een van je ALT-toetsen vastzit (zie eerste regel van dit bericht).

Succes,

Tijs.
 
Ik heb windows xp schoon geinstalleerd en vervolgens internet explorer 7 geinstalleerd om IE6 te vervangen.
wie weet dit op te lossen ?

Mijn eerste gedachte is: de installatie van IE7 is niet goed verlopen, temeer omdat de layout van snelkoppeling niet is aangepast, of er een andere die wel verwijst naar IE7 is toegevoegd.

Mijn advies zou dus zijn: eerst terug naar een herstelpunt, voordat je IE7 probeerde te installeren.
En hierna niet IE7, maar de laatste versie IE8 downloaden en installeren.
Ik vraag me overigens af, waarom je die niet direct hebt geïnstalleerd ...... :(
 
Of Chrome:d
Misschien eerst chrome installeren.
Internet Explorer 6+7 verwijderen.
Opnieuw installeren. Wees wel zeker dat het de officiele site is.(you'll never know)
 
Kijk eerst eens na of niet toevallig (een van de) ALT-toets(en) vastzit!

Verder kun je altijd nog proberen een 'eigen' snelkoppeling te maken:
Rechtsklik op een leeg stuk van het Bureaublad, kies Nieuw -> Snelkoppeling
Laat die snelkoppeling verwijzen naar: %programfiles%\Internet Explorer\iexplore.exe
Kijk wat er gebeurt als je dubbelklikt op nieuwe snelkoppeling. Opent dan de Eigenschappen van die snelkoppeling, dan ben ik zéker dat een van je ALT-toetsen vastzit (zie eerste regel van dit bericht).

Succes,

Tijs.

ik had inderdaad zelf al een snelkoppeling gemaakt en dat werk allemaal. Er zit ook geen alt toets vast, dus er is een snelkoppeling te gebruiken.
 
Mijn eerste gedachte is: de installatie van IE7 is niet goed verlopen, temeer omdat de layout van snelkoppeling niet is aangepast, of er een andere die wel verwijst naar IE7 is toegevoegd.

Mijn advies zou dus zijn: eerst terug naar een herstelpunt, voordat je IE7 probeerde te installeren.
En hierna niet IE7, maar de laatste versie IE8 downloaden en installeren.
Ik vraag me overigens af, waarom je die niet direct hebt geïnstalleerd ...... :(

ik heb het al verwijderd en nog eens geinstalleerd, maar er verandert niets. waarom ik geen IE8 installeer is omdat het geen al te nieuwe pc is, en mijn bevindingen zijn dat dat IE8 oudere computers erg vertraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan