IE 8.0 opent niet altijd gemaximaliseerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Beste vrienden, graag hulp in verband met Internet Explorer 8.0 – probeer dit zelf ook eens uit…
Wanneer ik IE 8.0 open dan toont ie zich meteen met gemaximaliseerd scherm, en zo wil ik het ook. Als IE 8.0 al open is en ik klik dan op een snelkoppeling (op m’n bureaublad) naar een willekeurige webpagina dan opent die pagina zich ook in maximaal formaat. Maar als IE nog niet geopend is en ik klik dan op dezelfde link, dan opent de browser steevast in een véél kleinere maat.
Alles heb ik afgezocht en uitgeprobeerd, alle instellingen verwijderd en letterlijk volledig opnieuw begonnen maar ik krijg het niet voor elkaar om pagina’s via een snelkoppeling rechtstreeks maximaal geopend te krijgen...
Heeft iemand een suggestie voor me?

Dank voor het meedenken,

Pavanos

Een venster oprekken middels een van de 4 hoekjes (en dus niet middels het open vierkantje naast het kruisje) en afsluiten middels het kruisje.
Wat gebeurt er nu als je IE hebt afgesloten en daarna weer zo'n koppeling aanklikt?

Een venster oprekken middels een van de 4 hoekjes (en dus niet middels het open vierkantje naast het kruisje) en afsluiten middels het kruisje.
Wat gebeurt er nu als je IE hebt afgesloten en daarna weer zo'n koppeling aanklikt?

Dank voor je reactie Pasja, maar dat heb ik ook al uitgeprobeerd; zonder resultaat.
De pagina opent zich gewoon weer klein ipv maximaal.
Uit een eerder gestelde vraag kwam ook het advies bij het sluiten van een (groter gemaakte) pagina de Ctrl toest ingedrukt te houden... maar dat leverde ook niks op.
De microsoft.nl pagina heb ik ook al afgezocht - de Engelstalige gaan mij te lastig af...
Maar misschien heb je een andere suggestie?

Waren daarbij meerdere vensters al IE geopend?

Probeer anders het volgende:
Klik eens op deze link: www.helpmij.nl
Sluit nu alle vensters van IE af, behalve diegene van helpmij.nl die je net geopend hebt.
Doe nu de volgende handelingen die Pasja al aangaf:
- Sleep met de muis het venster maximaal (dus niet op het vierkantje drukken!!).
- Houd nu de CTRL-knop ingedrukt terwijl je op het kruisje rechtsbovenaan drukt.

Succes :thumb:

Sluit nu alle vensters van IE af, behalve diegene van helpmij.nl die je net geopend hebt.
- Sleep met de muis het venster maximaal (dus niet op het vierkantje drukken!!).
- Houd nu de CTRL-knop ingedrukt terwijl je op het kruisje rechtsbovenaan drukt.

OPGELOST!! Geen idee waarom of wat hier dan achter zit - want met een eerder geopende website die ik op dezelfde manier groter maakte en op dezelfde manier afsloot lukte dit niet!
Maar vanaf nu gaan ze wél in één keer volledig open - de een na de ander.
Kun je uitleggen welke redenering hierachter zit? Was er iets bijzonders met die enkele Helpmij Url die je stuurde? Die ging inderdaad eerst klein open, toen alle andere afgesloten en Helpmij groter gesleept.
Verbaasd, maar heel blij met jullie hulp en tegelijk ongelooflijk nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte
Groeten van Pavanos - met wie je gisteren nog lekker hebt staan eten

Het gaat erom dat er maar één venster open staat van Internet Explorer. Maar ik heb geen flauw idee, waarom de browser niets onthoud als er meerdere vensters open staan :)

Zou je de vraag a.u.b. nog op opgelost willen zetten? Alvast bedankt. :)

Het gaat erom dat er maar één venster open staat van Internet Explorer. Maar ik heb geen flauw idee, waarom de browser niets onthoud als er meerdere vensters open staan :)

Zou je de vraag a.u.b. nog op opgelost willen zetten? Alvast bedankt. :)

Okay, weer wat geleerd!

Erg bedankt voor de uitleg, IE 8.0 doet inderdaad weer wat ik graag wil

Deze vraag is opgelost

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar voor mij is het antwoord van profpc niet de oplossing. De vensters blijven steeds heel klein openen, maar met in beeld ook nog eens het midden van het venster (zie bijlage).

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar voor mij is het antwoord van profpc niet de oplossing. De vensters blijven steeds heel klein openen, maar met in beeld ook nog eens het midden van het venster (zie bijlage).

'k Zie nog even geen bijlage...
Maar heb je wel precies dezelfde methode geprobeerd? Dus uitgaande van één enkel venster (en verder geen dichtgeklapte andere tabbladen) en dat te kleine venster dan aan alle zijranden naar een grotere maat getrokken?

Groet'n
Pavanos

Ja, ik heb exact hetzelfde gedaan. Voor de goede orde: Vista met IE8, Bijgaand alsnog de bijlage.

Bijlagen

• browser.jpg
    browser.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 82

heb ik geprobeerd geen succes blijf klein als ik andere favoriet open

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan