IE 8 nog steeds niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem ligt volgens mij ook bij HELPMIJ zelf. Maar ik hoor niets van jullie.
 
Ik zeg dus, onder Windows 7, IE-8 doet helpmij het prima voor zover ik kan zien natuurlijk
dus waarom ligt het dan aan helpmij? (IE 8.0.7100.0)
 
Moet iedereen dan maar Windows 7 nemen? Windows 7 komt overigens pas in het najaar van 2009 en ik heb pas sinds oktober Vista (32 bit) en daar werkt HELPMIJ niet goed in. In zo'n 90% van de sites werkt IE8 perfect maar dus niet bij HELPMIJ.

Het betekent dat HELPMIJ nog wat aanpassingen moet verrichten zodat alle vensters en inhoud te zien is. Op dit moment kan ik er niets mee.
 
Moet iedereen dan maar Windows 7 nemen?
Nee dat zeg ik niet,(alhoewel het in mijn optiek beter is dan XP;)) ik zeg dat Helpmij dus prima weer gegeven word in IE 8.0. (in iedergeval versie 8.0.7100.0)

Dus het ligt niet per definitie aan helpmij.

En aangezien ik in dit topic niet een stormloop zie van mensen die het probleem ook hebben durf ik te zeggen dat er aan helpmij weinig tot niets gewijzigd hoeft te worden voor IE8.
 
Laatst bewerkt:
Wij "moeten" helemaal niets.

Eerlijk gezegd ben je de eerste (en enige) die ik er over hoor.
Je zult vast niet de enige Helpmij-gebruiker zijn met IE8 en Vista.

Dus waarom horen we van andere mensen niets?

Verder gaan we daar nu echt niets aan veranderen omdat we binnen een paar maanden een nieuw jasje gaan krijgen.

Tot die tijd moet je het er maar mee doen :confused:
 
Windows seven is beslist beter maar helaas moest ik aan een nieuwe pc afgelopen jaar vandaar dus nog even Vista.

Ik geloof ook wel dat lang niet iedereen hetzelfde probleem heeft met Vista (32 bit). Maar ik alleen geloof ik ook niet. Omdat IE7 wel gewoon werkt ligt het volgens mij toch aan een kleine aanpassing in HELPMIJ. De Java instellingen zijn bij mij toch ook alllemaal up to date.
 
Maar een verklaring heb je hier ook niet voor Tha Devil? Waarom werkt ie dan wel in IE7 met Vista en niet met IE8? Daarbij doen de meeste andere sites het wel gewoon. Ik kan er nu geen shot van maken, maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.

Ik wil eigenlijk nog iets zeggen Tha Devil. Zoals je weet is IE de enige browser die zich niets aantrekt van alle andere sites. Die moeten zich maar aanpassen aan IE. Dit in tegenstelling van Mozilla of andere browsers. Vandaar ook die extra knop in IE8 al werkt ie in dit geval helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Iets waar het aan zou kunnen liggen is dat de huidige Helpmij-site niet W3C valide is.

Als IE met versie 8 zich eindelijk daar eens aan houdt kan dat de oorzaak zijn.
Voor zover ik weet is de nieuwe layout in IE8 goedgekeurd dus zul je dan geen problemen er mee krijgen.

Ik kan het zelf niet beoordelen aangezien ik én geen Vista draai (XP op mijn desktop maar die staat al een maand uit omdat ik m'n MacBook Pro teveel gebruik :p) én ook IE in z'n geheel heb ik al maanden niet gebruikt heb.

Het is bij mij Of Safari 4 Beta of Firefox 3
 
Hmm kijken of ik daar iets van kan vinden op internet. Ik hoop ook dat er meerderen zijn met hetzelfde probleem.

Overigens mooi dat jullie zelf met een facelift bezig zijn!
 
Helpmij werkt hier prima met Vista en IE8, dus aan die combinatie kan het liggen. Overigens is de huidige layout van Helpmij in alle veel voorkomende browsers getest.

Kun je er eens een screenshot van maken en aangeven welke build versie van IE8 je gebruikt? (Dus de volledig versie zoals Ellasar ook aangaf dat hij IE 8.0.7100.0 gebruikte)
 
Die buildversie is die niet toegepast in de laatste update van Windows? Vaak geven ze zoiets niet aan voordat je het kunt downloaden.
 
Je kunt het zien als je ie open hebt, even naar rechtsboven het blauwe rondje met wit vraagtekentje aanklikken en dan "over internet explorer"
 
De versie die ik heb via de automatische update is

8.0.6001.18702

Ellasar de versie die jij aangeeft is voor Windows 7. Die ga je dan toch niet bij Vista (32 bit zetten).
 

Bijlagen

  • HELPMIJ.jpg
    HELPMIJ.jpg
    90 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Dat is exact de versie die ik ook onder Vista heb draaien en dat werkt allemaal prima. Dus het probleem moet toch ergens anders door veroorzaakt worden.

[edit]Kijk eens of je wel een vinkje hebt staan bij: Extra -> Internet Opties -> Geavanceerd -> Afbeeldingen weergeven (onder Multimedia)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Heb hem weer even terug gezet naar IE7. Volgens mij had ik daar ook al naar gekeken. Het probleem zit denk ik wel in laden van de afbeeldingen. Helpmij start meestal erg traag op. Dus er gaat wat mis met het laden van afbeeldingen.
 
Inmiddels heb ik mijn provider gebeld KPN en die zegt dat alle verbindingen goed zijn. Omdat XP wel werkt met IE8 ligt het niet aan de verbinding.

Heb ook nog alle beveiligingen eraf gehaald. Helpt ook niet.

Het lijkt toch op een BUG samen met Vista.

Ik snap niet dat Base hier nergens last van heeft. Ook mijn zus heeft exact hetzelfde probleem.
 
Inmiddels ook lang met Dell gebeld en diverse handelingen verricht. Echter www.helpmij.nl blijft vreemd doen met Vista IE8

Wat wil. De eerste keer start IE8 goed op met helpmij.
De tweede keer maar 50% vol met rode kruisen.
De derde keer kan de server hem niet vinden.

Dell heeft ook naar de Ping gekeken en zag de dat chatffunctie van Helpij een andere server heeft die wel werkt.

Zij vragen zich dan ook af waarom HELPMIJ niet zelf op onderzoek gaat.

Voor de aardigheid ook eens Google Chrome gedownload. Ook daar dezelfde problemen met HELPMIJ.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat de chat op een andere (virtuele) server draait.

De reden dat we niet op onderzoek uitgaan is omdat het (tot nu toe) een enkel geval is.

Daarnaast is reeds gemeld dat we met een andere layout bezig zijn en we dus niet tijd in het aanpassen van de huidige gaan steken.
 
Toevallig heeft mijn zus in een andere plaats precies hetzelfde probleem. Kan zijn dat sommigen met Ultimate er geen last van hebben, maar dat lijkt mij sterk. Ik hoop dan maar dat dat nieuwe jasje van Helpmij er snel komt. En misschien komt er ook nog een update van MS zelf.

Bij Dell vonden ze het in ieder geval een heel bizar geval.
 
Hallo Ik lees hier net al jullie verhalen en ik kan zeggen dat het er wel op lijkt dat IE8 de oorzaak is , ik heb een aantal grote promotiesite's en een getpaid een hostingbedrijf etc. Nu wil het geval dat mijn vriend/collega IE8 heeft met XP en sindsdien de grootste problemen ondervindt net als jullie hierboven beschrijven.

We hebben al contact met de grote affiliatiebedrijven omdat hij de boel niet ziet of elke dag zijn cookies nu moet weggooien. Hij heeft deze problemen sinds IE8 op zijn pc draait.

Zelf heb ik totaal nergens last van draai IE7 en Vista ik hoor ook van onze klanten/leden problemen van het niet weergeven van site's en zij hebben ook IE8.

Technisch gezien zou ik niet weten waar dit aan ligt zover reikt mijn kennis niet maar het is wel vreemd dat ik nergens last van heb en alles goed kan bezoeken met IE7.

Hoop dat het probleem voor iedereen snel opgelost is/wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan