IE 8 weigeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loesloes

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Berichten
14
Beste mensen,

Zoals iedereen zal ook bij ons binnenkort de upate van explorer op de PC worden aangeboden maar even een vraag die ik nergens kan vinden.

Ze schrijven overal dat je hem ook kan weigeren. Ik wil graag even weten of je ook optie weigeren kan kiezen als je automatische updates hebt aangevinkt bij configuratiescherm > beveiligingscentrum > automatische updates (aanbevolen). Als je dat aan hebt gevinkt gebeurd het toch niet dat hij zonder vragen gewoon alles installeert? Ik krijg altijd zo'n geel schildje in de taakbalk als er updates klaarstaan maar kan nooit zien wat het is en klik dan altijd gewoon op installeren, pas dan zie ik wat hij installeert. Dus zou ik even willen weten hoe dat nu werkt met de IE8.

Ik wil namelijk intalleren van IE8 weigeren als ik die update krijg maar wil even antwoord op mijn boevenste vraag van jullie kenners.

mvg
Loes
 
Laatst bewerkt:
als je ook hebt gezegd dat na het binnen halen van de updates automatisch geïnstalleerd mag worden ....
ja dan zal ie8 geïnstalleerd worden.
Als het alleen maar binnen halen is dan zal er verder niks gebeuren.
 
Hoi Puppie,

hoe kan ik dat tijdelijk even veranderen dan? Alle updates doe ik namelijk gewoon standaard maar dit keer wil ik IE8 niet.

wat moet ik dan instellen?

moet ik optie twee kiezen? Dus dit staat er dan :
> updates downloaden maar ik bepaal wanneer de updates worden geinstalleerd?

Ik heb eigenlijk altijd de eerste optie aangevinkt, dat is standaard in XP geloof ik. Vandaar ook even de vraag nu over die IE8. Wat kan ik het beste doen, hoe hebben jullie die automatische update ingestelt?
 
Laatst bewerkt:
optie 2 dus.....

die staat bij mij ook zo.
Ik bepaal wat er geïnstalleerd word en niet microsoft.
 
Puppie, fijn dat je zo snel antwoord. Dan zet ik hem nu ook op optie 2. Als je dat hebt aangevinkt, kan je dan ook voortaan altijd zien wat de updates zijn? Bij de eerste optie kan ik dat nooit zien. Ik installeer en dan zie ik tijdens installeren wat het is.

Ik ga hem op optie 2 zetten, net zoals jij. Even voor mij afwachten hoe dat dan werkt. Ook schildje? erop klikken en wat zie je dan? Hoe werkt dat dus?

misschien een wat stomme vragen puppie maar ik wil even weten hoe het precies werkt, ik ben niet zo'n pc wonder vandaar ;)
Hopelijk vind j ehet niet stom.
 
niemand is er stom...
gewoon vragen.
ja er komt een schildje bij je klok (rechts onderin)
Daar klik je op.
en dan kies je voor geavanceerd
dan zie je precies hoe de update heet.
 
Ok, en dan zou je dus IE8 zien staan en die kan je dan weigeren met bv optie 'weigeren' ofzoiets?

Zie ik het dan goed dat je dus dan zelf kan aangeven wat je wilt installeren. Normaal gesproken dus alles, want ik wil wel update blijven met XP maar IE8 niet.

(edit) Puppie komt ook uit E'de zie ik. een stadgenoot :)
 
Laatst bewerkt:
Als jij ook uit Enschede komt ja dan zijn we stadsgenoot.
en ja bij de geavanceerde opties zie je precies wat er geïnstalleerd kan worden.
met behulp van vinkjes kun je dan bepalen wat er wel en niet geïnstalleerd mag worden.


En trouwens nog welkom bij Helpmij.nl
 
helemaal goed Puppie. Ik begrijp het nu, prima uitgelegd en heel erg bedankt daarvoor.

Bedankt voor het welkom. Ik heb helpmij in favorieten gezet. Altijd handig een goede helpsite te hebben.

Nogmaals bedankt,

mvg
Loes
 
helemaal goed Puppie. Ik begrijp het nu, prima uitgelegd en heel erg bedankt daarvoor.

Bedankt voor het welkom. Ik heb helpmij in favorieten gezet. Altijd handig een goede helpsite te hebben.

nog 1 vraag. Als je hem niet installeert krijg je wel gewoon de updates nog wel die je anders ook krijgt toch? Daar krijg je namelijk ook soms een update van IE7, beveiligingsupdate voor IE7 ofziets.

Nogmaals bedankt,

mvg
Loes
 
Laatst bewerkt:
ja hoor...de updates blijven gewoon komen.
en helpmij.nl is mijn startpagina.......

veel plezier en suc6 hier. :D
 
Ik heb nog geen update gehad van IE8, wel van de maandelijkse dingetjes. Ook toen kon ik dus geen details zien wat het was, ondanks optie twee aangevinkt te hebben bij de automatische updates. Als het IE was geweest had ik hem dus geinstalleerd. Ik heb automatische updates nu ingestelt met optie 3. Dus dat ik bericht krijg maar dat hij niet download. Ik wil gewoon weten wat het is en tot heden kan ik dat dus nergens zien, er is geen detail optie waar ik dan op kan klikken??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan