IE 9 aangekondigd !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naja, een dezer dagen, het is bekend dat ze er mee bezig zijn. Deels is het al getest op Acid3, en kreeg daarvoor 34 punten. Verder zullen ze er nog wel even mee bezig zijn.

Dat gaat rap. Ze zijn opzich best aardig bezig bij Microsoft. IE8 werkt wel soepel :)

Ik vind IE8 traag als modder, vergeleken bij elke andere browser. Allerlei standaarden worden nog steeds niet ondersteund, zoals SVG.
Alle andere browsers lopen mijlenver voor als het gaat om css 3 en html 5. Dat zijn inderdaad nog geen officiële standaarden, maar voor html 5 wordt gegokt op 2020 (!) voor het een standaard is. Er is geen enkele reden om allerlei onderdelen van css 3 en html 5 niet al in te bouwen, dat past volledig binnen het ontwikkelproces van w3c.
Het zou mooi zijn als IE 9 het niveau van, wat zal ik zeggen, Firefox van 'n jaar geleden of zo eindelijk 'ns zou halen.
(Ja, lekker zurig. Maar ik word al jaren echt sch***ziek van die IE-bagger als je sites maakt. Wereldwijd moeten de idiote dingen van IE echt miljarden extra aan ontwikkelkosten hebben gekost.)

Ik vind IE8 traag als modder, vergeleken bij elke andere browser. Allerlei standaarden worden nog steeds niet ondersteund, zoals SVG.
Alle andere browsers lopen mijlenver voor als het gaat om css 3 en html 5. Dat zijn inderdaad nog geen officiële standaarden, maar voor html 5 wordt gegokt op 2020 (!) voor het een standaard is. Er is geen enkele reden om allerlei onderdelen van css 3 en html 5 niet al in te bouwen, dat past volledig binnen het ontwikkelproces van w3c.
Het zou mooi zijn als IE 9 het niveau van, wat zal ik zeggen, Firefox van 'n jaar geleden of zo eindelijk 'ns zou halen.
(Ja, lekker zurig. Maar ik word al jaren echt sch***ziek van die IE-bagger als je sites maakt. Wereldwijd moeten de idiote dingen van IE echt miljarden extra aan ontwikkelkosten hebben gekost.)

Ik vind dat de ondersteuning wel redelijk meevalt hoor in IE7 (en zeker in 8). Heb onlangs een nieuwe applicatie gemaakt met jQuery e.d. en dat werkt prima! Zelfs in IE6 werkt het min of meer... :p

Andere dingen werken weer totaal niet in 6, maar ja, dan moeten ze maar upgraden :)

Dat is o.a. omdat jQuery allerlei niet-standaarddingen voor je afhandelt. Zou jQuery (en tal van andere bibliotheken) dat niet doen, dan zou je ook met JavaScript tig dingen moeten coderen volgens de standaard en daarnaast op de manier van Microsoft.
Maar als 't om css en html gaat, valt IE 8 inderdaad wel mee. Dat wil zeggen dat ze eindelijk de standaard van jaren terug redelijk hebben geïmplementeerd. Redelijk, want nog niet alles van css 2.1 en html 4.01 werkt.
Maar intussen hebben álle andere grote browsers al forse delen van css 3 en html 5 geïmplementeerd.
Maar dat is IE 8. Helaas heb je nog steeds rekening te houden met IE 6 ook. En als 't om css en html gaat is IE 7 ook nog steeds 'n redelijke ramp. En IE 8 werkt dan wel redelijk met css en html, maar het is nog steeds 'n enorme rem op allerlei nieuwe ontwikkelingen omdat ze zo ongelooflijk achterlopen.
Er wordt al jaren geroepen om SVG. Dat is 'n standaard. Alle browsers kunnen daarmee werken, behalve IE, want IE kiest voor z'n eigen gesloten formaat VML. Dat houdt dus in de praktijk in dat VML én SVG onbruikbaar zijn. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
't Zou leuk zijn als Microsoft wat minder tijd in Silverlight zou stoppen en wat meer in IE.

Ach, het maakt mij niet zoveel uit of die IE 9 uitkomt,
want ik gebruik liever Firefox, met die leuke addons :love:

Ik geef ook de voorkeur aan Firefox. Maar 't is vooral belangrijk voor mensen die sites maken.
IE 5.5 voor de Mac was zo'n beetje de eerste browser die zich redelijk aan de standaard hield. Dat was nog uit de tijd van de browseroorlog.
Ik schrijf dit even uit m'n hoofd, dus mogelijk zijn kleine details niet juist, maar 't grote verhaal klopt.
Na IE 5.5 is 't hoofd van 't ontwikkelteam van IE afgehaald. Die is later bij Opera gaan werken, wat een van de redenen is dat Opera zich ook heel snel en goed aan de standaarden is gaan houden.
Daarna, dus nadat Microsoft 'n voor die tijd prima browser had uitgebracht, kwam IE 6 uit, willens en wetens spottend met alle standaarden. Willens en wetens, omdat IE 5.5 voor de Mac dus wél redelijk goed was. Microsoft probeerde op die manier mensen te dwingen IE en dus Windows te gebruiken, want de meeste sites werkten alleen maar goed in IE.
Firefox begon aan 'n wederopstanding, en onder druk daarvan kwam Microsoft met IE 7. Die zich veel beter aan de standaard hield, want daar kwam Microsoft niet meer onderuit.
Dit is heel benknopt de geschiedenis van IE. Vandaar dat IE (Microsoft) bij de meeste sitebouwers absoluut niet populair is.
En dat is ook de reden van mijn zurige commentaar (op tal van andere forums reageert trouwens de overgrote meerderheid ook heel sceptisch). Ik moet nog zien dat Microsoft nu eindelijk wel dingen als SVG, delen van html 5, css 3, JavaScript volledig volgens de ecma-standaard, enz. gaat ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan