IE bepaalde bestanden automatisch openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo,

Ik heb weer eens een vraag: Hoe kun je in IE (8/9) instellen dat een bepaald bestandstype automatisch wordt geopend? Ik weet, veel mensen vinden IE slecht en in Chrome of Firefox is het makkelijk is te stellen, maar degene voor wie ik dit antwoord zoek gebruikt gewoon liever IE.

Groeten,
THWIT

Ja, maar hoe stel je dan in dat je niet meer zo'n popup krijgt met of je wilt opslaan of openen. Ik wil namelijk instellen dat hij bepaalde extensies Bijv. .docx niet daarom vraagt, maar direct opent.

Ik geloof dat je me niet helemaal snapt.

Bij bijvoorbeeld Chrome kun je, als je een bestand hebt gedownload, op het pijltje naast het bestand klikken en de optie Ältijd bestanden van dit type openen" selecteren. Op het moment dat je nu een bestand download met dezelfde extensie wordt deze automatisch ook geopend. Nu vraag ik me af of IE ook zo'n dergelijke instelling heeft. Met jouw tips komt namelijk nog steeds eerst een popup die vraagt of je het bestand wilt opslaan of openen.

knips2el.jpg

'k Begrijp je wel degelijk!

Om een extensie altijd door hetzelfde programma te laten openen, zal je er een standaardprogramma voor aan moeten wijzen.
Zo laat je bijv. *. docx altijd door bijv. Word openen.
Die koppeling aan de standprogramma's vinden plaats bij de installtatie van de software.

Je kan zelf kijken of die koppeling er nog steeds is ( bij extensie ) en een programma alle rechten geven.

In IE zelf kan je alleen de programma's aanwijzen op het tabblad wat ik eerder noemde.
Alle andere te gebruiken programma's worden vanzelf gheopend als ze als standaardprogramma hiervoor zijn aangewezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan