IE crasht bij ingebouwde filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kennin

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Berichten
11
Hoj...
Sinds kort heb ik problemen met streaming video en/of embedded video.
Zodra ik dergelijke filmpjes tracht te bekijken crasht Internet Explorer met de volgende foutmelding:

AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: e991403d

Nu heb ik gegoogled naar e991403d en ik kreeg allerlei relevant lijkende resultaten... maar:

1. Ik heb er een hele tijd tussen gevist en niets werkelijk bruikbaars gevonden
2. Dat wat ik als misschien wel bruikbaar aanzag hielp me uiteindelijk niet verder
3. Dat wat me mss verder had kunnen helpen kon ik niet in de praktijk omzetten omdat het te omslachtig was uitgelegd.
4. Het probleem blijkt ook voor te komen bij Firefox en Opera.
5. Een interessante tip die ik vond was: "vermoedelijk ligt het aan een defecte codex. Verwijder de codex en herinstalleer hem". Maar hoe weet ik nu welke codex ik moet verwijderen en herinstalleren... en vooral: waarvandaan?
Iemand die me op een behoorlijke manier kan helpen?
Ik heb al geprobeerd alle mogelijke codexen te verwijderen die ik kon vinden. Zonder resultaat. Ik heb wel lang niet alle codexen kunnen verwijderen.
Ook WMP herinstalleren baatte niet.
Is er een programmaatje waarmee je gewoonweg alle codexen kan beheren? Codex-installeerders vind ik wel, maar geen beheerders waarmee je ze ook weer kan verwijderen.

Ik gebruik Zoom Player en VLC, waar die streams wel mee werken, maar geen van beide kan ik gebruiken als player voor ingebouwde filmpjes. Misschien dat er daar een oplossing mogelijk is?

Van harte bedankt!

Systeeminfo:
Win XP Pro corp editie (Eng)
Laatste versie van IE en WMP (Eng)
Nieuwste versies van Zoom en VLC.
 
Ik denk dat je codec bedoeld, het ligt er overigens aan welke media gebruikt wordt, wmp, flash, java of shockwave, de drie laatste zijn op internet te vinden en gratis te dowloaden.

Hier heb je een verzameling codecs die prima is voor bijna alle filmpjes, maar als er een fout in internet explorer zit, zal dat het probleem niet oplossen.

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm

Om ie in XP te repareren, naar de inf map gaan in windows map en rchtsmuisklik op installeren, wordt wel naar de XP cd gevraagd.
 
Dank je wel. Ik heb het geïnstalleerd, maar helaas mocht het niet baten.
Ik moet inderdaad eerst iets vinden waarmee ik alle reeds geïnstalleerde codecs kan verwijderen.
Ik vind meerdere programma's waarmee ik ze kan installeren, maar eens ik ergens met corrupte codecs zit, is het om zeep.
Ik vind die corrupte codec niet en ik vind ook lang niet alle codecs in "Add/Remove Programs".
Met andere woorden: ik heb een programma nodig dat codecs beheert. Een programma waarin je kan zeggen: "verwijder deze codec" en liefst ook meteen: "verwijder alle codecs", zodat ik met een volledig nieuwe en schone lei kan beginnen.

Aan Internet Explorer zou het ook niet liggen. Als je Firefox of Opera installeert dan blijft het probleem gewoon, naar het schijnt.
 
Alle bestanden met de extensie ax en acm in de windows\system32 map zijn codecs, maar er zijn ook een heleboel dll bestanden die gebruikt worden door en voor media players.
 
:confused:

Dat helpt me ook niet veel verder. Straks moet ik nog mijn hele PC herinstalleren enkel maar hiervoor :S

Alleszins al van harte bedankt voor de hulp!
 
Oh!
Kan ik die dan gewoon "Shift + delete"n, als ik die opzoek in hun resp. directories?
 
Oh boy...
Met enkele mensen gepraat en er kwam iets uit de bus dat NIET leuk is!

Een IT-supporter die ik ken heeft hetzelfde probleem bij enkele van de PC's die hij beheert.
Het griezelige is dat het een bug te zijn blijkt in Windows Media Player.

Het bizarste is, dat als je je PC volledig herinstalleert en een andere versie van WMP erop zet, dat de fout dan gewoon blijft.
Slaat nergens op, naar mijn mening. Maar de persoon die me dit vertelde is MEER dan geloofwaardig, al kan hij het ook niet verklaren. Bij een volledige herinstallatie zou het ECHT opgelost moeten zijn... kan toch niet anders, of wel?
Blijkbaar wel dus... ... ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan