IE crasht door kernel32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

FBijen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Heb met een gloednieuwe Sony Vaio SZ 2 M/B het volgende probleem: Internet Explorer geeft af en toe de foutmelding: In Internet Explorer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Het foutenrapport geeft aan dat het probleem ligt bij het bestand kernel32.dll, modver: 5.1.2600.2180 Offset: 0001eb33. Het gekke van de fout is echter dat hij zich slechts bij bepaalde websites voordoet. Het lijkt te gaan om een soort probleem met actieve inhoud ofzo, het probleem ontstaat namelijk pas als ik met de muis over de inhoud van de website beweeg. Websites die altijd crashen zijn bijvoorbeeld hyves.nl, europeesche.nl en last.fm. Ik draaide eerst IE 6 op Windows XP sp 2, maar heb in de hoop dat de foutmelding zou verdwijnen, IE geupdate naar versie 7. Probleem blijft. Vervolgens heb ik Ad-aware gedraaid en spybot, maar ook die verhelpen het probleem niet. Heb online virusscanner van Panda geprobeerd, lost ook niets op en Norton staat ook op het systeem en weet het dus ook niet te verhelpen. Heb ook de Sun javaconsole gedelete en opnieuw geinstalleerd, hielp niets. Ik heb een google-search gedaan naar de foutmelding en alle hits nagelopen, maar het gekke is dat iedereen met hetzelfde probleem andere symptomen heeft (dit zette dus ook niet zoveel zoden aan de dijk). Het lijkt er wel op dat er spyware in het spel is.
Maar goed, ik begrijp er niets van. Ik post hierbij de logfile van hijackthis, misschien kan iemand er wat mee? Groet!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:23:05, on 31-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hijacthis-logjes worden hier niet meer nagekeken.
Als je wilt, kan je je logje wel plaatsen op Nucia of bij Hijackthis.nl

Maar doe eens het volgende:

1) Download vanaf deze site CCleaner, en gebruik de onderdelen ( die zie je links ) Cleaner en Problemen.
Laat scannen en alles verwijderen.

2) Probeer na CCleaner de site eens te bezoeken met een andere browser ( bijv. Firefox of Opera ) en kijk of de site het daarmee wel doet.

3) Doe de cd van Windows XP erin, als je die hebt, en ga naar Start, Uitvoeren en typ daar sfc /scannow en druk op OK.
Wacht tot het is afgelopen. Met dit worden alle officiele exe en dll bestanden en nog wat gecontroleeerd met de versie die op de pc staat, zijn er problemen, dan worden de bestanden vervangen.

En zoals je hier kan lezen, zijn er heel veel oorzaken voor jouw probleem.

Laatst bewerkt:
Hoi Michael,
heb je aanwijzingen opgevolgd, maar het hielp niet. Firefox geeft het probleem echter niet, dus dat is in ieder geval een aanwijzing. Denk je dat het probleem wel in de spyware hoek zit? dank voor de hulp

Nee, ik denk niet dat het in de spyware-hoek zit.

Download hier de iefix, die herstelt Internet Explorer helemaal, je bent dus al je Internet Explorer-gegevens kwijt, dus je Favorieten, die kan je back-uppen als je wilt.
De Favorieten staan op je hardeschijf in de map: Documents and Settings\>jouwgebruikersnaam<\Favorieten\.

Dubbelklik op de iefix.exe en voer het tooltje uit.
Probeer het daarna nog eens met Internet Explorer.

Heb helaas op het moment de laptop niet tot mijn beschikking, hij is 3 weken in China, maar zodra ik hem weer binnen bereik heb, zal ik de iefix uitvoeren en laat ik weer van me horen. Iemand op het nucia forum geeft overigens dezelfde tip, dus dat geeft hoop.:)
Is het echter niet gek dat bij de update van ie 6 naar ie 7 die fout er niet uitgehaald werd?
Dank!

2 mensen die hetzelfde advies geven.... dat moet weg goed gaan!:thumb:

En over de overgang tussen IE6 en IE7: heel veel mensen hebben deze fout niet en een aantal mensen wel.
En dit probleem, kan zoals je in het linkje van mn eerste post kan lezen, heel veel oorzaken hebben.
Sommige oorzaken hebben niks te maken met Interent Explorer zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan