IE-embleem ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Mijn systeem is door onbekende oorzaak in het ongerede geraakt, met gevolg dat HTM/HTML documenten op mijn systeem niet meer worden voorafgegaan door het IE-embleem.
Als ik op zo'n document klik wordt IE-explorer wel opgestart maar krijg de melding "Kan deze pagina niet weergeven". Start ik echter IE en sleep daarna het document naar IE dan wordt de betreffende pagina wel geopend.

Ik heb getracht het een en ander te repareren door via start/instellingen/mapopties/bestandstypen naar HTML-bestanden te gaan maar ook daar ontbreekt het IE -embleem.
Klik ik op 'Bewerken' dan zie ik daar 'HTML bestanden', dan bij inhoudstype (MIME) staat niets, het veld standaard extensie is grijs - er kan dus niets ingevuld worden- , en bij acties staat 'open'.

Ook herinstalleren van Internet Explorer doet de fout niet genezen.

Hoe krijg ik dit weer op orde.?
Heb Windows98 SE en IE 6.1 (SP1).

Als het probleem pas kort bestaat (minder dan 5 dagen) kun je eens proberen een registerkopie terug te zetten.
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn.
Kies een kopie van een datum waarop de computer nog goed werkte.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Helpt dat niet, dan kun je eens proberen Windows 98 SE over de huidige installatie heen te installeren.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Heb je overigens al geprobeerd om Internet Explorer te herstellen? (Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Klik in het menu Extra op Reparatieprogramma voor Internet Explorer, selecteer Internet Explorer herstellen en klik op OK.)

Guus.

Laatst bewerkt:
IE-Embleem

Ja, dat was de oplossing scanreg /restore, hoe stom toch! Zat kennelijk al half te pitten.
Bedankt

Re: IE-Embleem

Geplaatst door JaapJvanVeen
Ja, dat was de oplossing scanreg /restore, hoe stom toch! Zat kennelijk al half te pitten.
Bedankt
Graag gedaan.:thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan