IE en OE probleem na installatie ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
ADSL van Tiscali ingesteld. Win 98SE, IE6, OE6 en combi modem Sagem 908, USB versie gebruikt. M.b.v. de helpdesk alle instellingen die van belang zijn nagelopen. De ADSL status pictogram onder in de taakbalk is groen en surfen op internet werkt.
Toch zijn er nog problemen. Bij het opstarten van IE verschijnt soms een scherm met twee knoppen, "Geen verbinding", "Opnieuw proberen". Het werkt weer als ik IE heb gesloten en opnieuw opstart. OE werkt helemaal niet, bij het opstarten verschijnt het oude
inbelverbindingsscherm. Het heeft echter allemaal zo'n uur wel goed gewerkt, tot mijn kleinzoon vast liep op een spellensite (spellen.nl?). Na veel hulp van de helpdesk en het verwijderen van Zone Alarm hebben zij geen ideën meer, wie wel?

Met USB modems kan de kans op probleemloos internetten gering zijn.Vaak is er een conflict met bepaalde chipsets,wordt er soms net iets te veel spanning gevraagd en zo zijn er nog wel een aantal items te noemen.
Wellicht is de aanschaf van een ethernetmodem met ingebouwde router een overweging waard.
(waarschijnlijk heb je dat bedrag al met de helpdesk verbelt)

De modem heeft een eigen voeding en is van het combi
type, USB en Eternet. Ik heb vooralsnog gekozen voor USB omdat ik anders een tweede netwerkkaart in de PC moet zetten. De PC staat in een netwerk, maar voorlopig ga ik internet niet delen, dus is de bestaande netwerkkaart bezet. Waarom wordt er een modem geleverd die je als USB kan instellen als het in de praktijk niet werkt?

Waarschijnlijk is het " voortschrijdend" inzicht.Je ziet steeds minder usb modems omdat de praktijk heeft geleerd dat het niet geheel probleemloos werkt.Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar er zijn heel veel mensen die problemen hebben met usb modems.
Vaak zijn er conflicterende chips (moederboord),stroomconsumptie net even iets meer en zo zijn er nog wel tal van dingen te noemen die een rol kunnen spelen.Vaak is het zo dat het werkt of niet.
Je zou het kunnen testen door een ethernetmodem met ingebouwde routerfunctie er tussen te hangen en kijken hoe het dan gaat.
Sommige mensen noemen usb ook wel universele xxxx bende.Dit is misschien iets te negatief maar ok.

Bij het opstarten van OE verschijnt het inbelscherm van de analoge verbinding terwijl "Nooit een verbinding kiezen" is aangestipt, dat kan toch niet aan de USB modem liggen? Welke instelling zie ik over het hooft?

OE probleem opgelost: OE> Extra> dubbelklik op e-mail
account> tab Verbinding> ergens in het midden bevindt
zich een scroll-venster, hier moet staan 'Lan-netwerk'.
De rest van de problemen werden veroorzaakt door virussen, spyware, ad-ware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan