IE.exe/kernel32.dll foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

uweslankheid

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2002
De laatste tijd heb ik erg veel last dat ik bepaalde webpagina's niet kan openen.
Als ik bijv. naar www.ben.nl ga, loopt de internet explorer na het doorklikken van de intro vast.
De volgende foutmelding verschijnt;

In Microsoft Internet explorer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.Onze excuses blabla....
U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.

Dan krijg ik op mn scherm iets over Microsoft vertellen over dit probleem en of ik de inhoud van het foutrapport wil weergeven. Als ik dit vervolgens aanklik staat er;

Appname iexplore.exe appver 6.0.2800.1106
modver 4.10.0.2222 offset 00049941
modname kernel32.dll

Vervolgens worden de meeste IE vensters die open staan gesloten.
Als ik daarna wee naar bijv die zelfde BEN site ga, gebeurt er precies hetzelfde, ik kom er dus gewoon niet op.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, spybot gedownload, adaware had ik al.
Spyware lijkt me zeker uitgesloten, ook mn geupdate virusscanner vind nix....

Wat nu?
Ik werk met win98se en explorer6 sp1.

Bedankt alvast!!

Zou het wellicht kunnen zijn dat de problemen zich eigenlijk alleen voordoen bij "bewegende animaties" ? (Al ben ik bang dat je "nee" gaat antwoorden omdat uit je vraag afgeleid kan worden dat het e.e.a. wel goed gefunctioneerd heeft ?)

Zo ja, heb je wel (een/de goede) flashplayer op je hdd staan ? (die van Macromedia bijv.?)

Zo nee, besteed vooral niet (te) veel tijd aan het diagnoseren van de oorzaak, maar de-installeer i.e. en herinstalleer 'm daarna.

Laatst bewerkt:
Als ik naar configuratiescherm>software ga , kan ik bij IE6 alleen herstellen en toevoegen aanvinken.
Herstellen heb ik gedaan, maar dezelfde versie(6 sp1)blijft erin staan.

Hoe de-installeer ik IE6 en zet ik vervolgens 5.5(bijv) erop?

Ik weet niet of er uberhaupt een flashplayer opzit bij mij...

Greetz

uit de "help" functie van i.e. :

Internet Explorer verwijderen

Als er problemen optreden die u niet kunt oplossen, is het vaak het beste om Internet Explorer te verwijderen en opnieuw te installeren. Met deze procedure vervangt u bestanden die mogelijk beschadigd zijn.

Klik in Windows op Start, wijs Instellingen aan en klik vervolgens op Configuratiescherm.
Dubbelklik op het pictogram Software.
Opmerkingen

Als u Windows XP gebruikt, klikt u op Start, Configuratiescherm en vervolgens op Software.
Als u een upgrade naar Internet Explorer 6 hebt uitgevoerd en deze toepassing vervolgens verwijdert, gaat u terug naar de versie van Internet Explorer die was geïnstalleerd voordat u de upgrade uitvoerde.

Heb je wel sites met mooie bewegende beelden ? Ja, dan heb je waarschijnlijk wel een flashje geinstalleerd.

De site van 'ben' gebruikt Flash Player 5.
Om te weten als deze en/of ook de Schokwave van Macromedia op je PC staan kijk in het:
C:\Windows\Downloaded Program Files.
Daar moet hij erin, of niet, instaan.
Als je wel Flash heb staan klik met de rechte muis en kijk bij eigenschappen naar de versie die je hebt.
Als niet dan ga naar de site van Macromedia (zoek met Google) en download de Flash. Kijk goed wat je download omdat je gebruikt W98.

Aangezien het herstell van IE6 niet oplevert, gooi IE6 eraf. Doe deze via de lijst Software. Zorg dat je ergens op een CD-ROM nog een oudere versie van IE hebt.
Als je IE6 verwijdert, verwijder gelijk ook het mapje: Windows Update.
Zet daarna een oudere versie IE erop. Maakt niet uit wat. Ga daarna naar de site van Microsoft en haal daar IE 5.5 en ook de SP (Service pack).
Eigen mening: IE 5.5 werkt prettiger.

Veel suc6
Falco

De Flash versie is; 6,0,47,0.

Krijg de explorer6 er niet af hoor...
Ik kan bij software alleen kiezen tussen : een onderdeel toevoegen of explorer herstellen.

Er staat niets over uninstal of verwijderen....
Hoe krijg ik m eraf?
Welke versie staat er op de win98se van explorer?
Of staat ie daar niet "los" op?

Bedankt!

Vreemd dat je het niet kan verwijderen.
Beetje omslachtig maar misschien kan je IE6 opnieuw eroverheen gooien. Ik denk dat dan je wel een uninstal krijgt.
Je kan misschien ook proberen om het mapje IE uit Program Files weg te doen maar dan blijven wel restjes erop en ik wet niet wat gebeurd.
Ik denk niet dat IE op de CD van W98 los staat.
IE kan je "los" krijgen van Internet of als je bij de benzine pomp een CD-Rom haalt van een of andere provider (Zon,Wanadoo of anders).
Je kan hem misschien ook van Internet pakken maar dan moet je hem eerst downen zonder te instal. Zet hem in een mapje.

Toxh denk ik dat de makkelikste is om IE6 opnieuw erop te zetten. Ik ben bijna zeker dan je hem daarna verwijderen kan.
falco

Ik heb geprobeerd een nieuwe IE6 sp1 erover heen te gooien. In mn desktop staat nu explorer6 setup.
Als ik m ga installeren ,kan ik vervolgens bij Config. scherm> software nog steeds niet "verwijderen kiezen.

Als ik de standaard IE6 kies(zonder patch) ,geeft de pc de melding dat er reeds een betere IE versie op de comp staat.

Vreemd he?

Heb ook nog geprobeerd om gelijk 5.5 erover heen te installeren ,maar dat lukt natuurlijk ook niet....

Wat nu?

Ik heb nog een beetje op internet rondgekeken voor jou. Helaas…iedereen klaagt erover: kan IE6 niet verwijderen. Wat zijn nu de mogelijkheden in mijn opinie?
1- Wat je wil bewaren (e-mail adressen, favorieten, documenten, etc) op CD branden en daarna PC opnieuw formatteren. Vervolgens IE 5.5 erop.
2- Ik weet niet als dat bij W98 wil? (dit gaat wel bij ME) Windows opnieuw eroverheen
gooien. Misschien krijg je een of andere melding dat IE al op staat en dan gewoon kiezen voor versie overschrijven.
3- Zo veel mogelijke bestanden van IE (o.a. mapje uit Program Files) verwijderen. En
Dan van een CD de IE 5 erop doen.
Voor wat extra info over deze problemen ga naar Google en kies daar voor discussiegroepen.
Vul in: IE6 verwijderen en klik OK.
Of…misschien weet Saldos (hier op dit forum) hoe je IE6 kan verwijderen.
Succ6
Falco

Ik heb ook IE6 geinstalleerd over versie 5.5 heen, (i.v.m het niet meer accepteren van cookies, falconetti weet er alles van) en kreeg hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik heb dus het internetexplorer 5.5 maar weer teruggezet, maar..............als je daarvoor i9k bedoel dus voor het installeren van versie 6 gekozen hebt om de backupbestanden automatisch te verwijderen lukt dat dus niet meer (had ik dus niet gedaan gelukkig) Misschien is dat hier wel gedaan? en dan kun je dus dankzij ome Bill niet veel meer doen
nami

uweslankheid,

Dit probleem komt door je Flash.
Ik zou beginnen met de flash er even af te halen eerst.
Ga naar je configuratiescherm-internet opties-instellingen-objecten weergeven en verwijder alles wat daarin zit.
Ga ook naar je configuratiescherm en verwijder daar alles wat je ziet dat met Macromedia, shockwave of flash heeft te maken.

Installeer Flash daarna opnieuw vanaf hier:

http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Klik op install now.

En kijk of je probleem opgelost is.

Zo niet kijk dan hier. Er zijn namelijk hier veel mensen met dezelfde probleem:

http://webforums.macromedia.com/macromediaplayers/categories.cfm?catid=184&STARTPAGE=6

http://webforums.macromedia.com/macromediaplayers/categories.cfm?catid=184&STARTPAGE=11

hoi
ik heb er geen succes mee gehad, maar eigenlijk doe ik er niks meer aan, aangezien ik m'n pc ook met XP op kan starten (2 besturingssystemen) en daar werkt het allemaal wel goed. Maar...... je kunt zeggen dat ik verslagen ben door die stomme cookies, en dat is me nog nooit gebeurd. Ik kan natuurlijk formatteren, en alsnog winnen maar daar loopt het allemaal iets te goed voor dus ik accepteer het maar zoals het is:)))))
hoi
nami

Sorry, ik heb t niet voor elkaar gekregen.
Gisteren mn harde schijf gewist en xp geinstalleerd.
Wel bedankt voor jullie tijd!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan