[IE] Geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

Met Internet Explorer kan ik geen websites bezoeken. Ook diverse plugins van WMP werken niet, en ook op MSN kan ik mij niet aamelden. Verder heb ik wel gewoon internet, FireFox en download programma's werken wel.

Ook na het uitvoeren van Ccleaner is het probleem niet verholpen. Hoe dit zo ineens gebeurde zou ik niet weten..

Weet iemand een oplossing?
 
Ikzelf zou Internet Explorer opnieuw installeren.
link

Tijs.
 
Hmm, ik draai dus W7, en dan staat het volgende op de gegeven link:

We're sorry, but you won't be able to download Internet Explorer 8 for Windows 7 Beta at this time

Close

Windows 7 Beta already includes a pre-release candidate version of Internet Explorer 8 that is optimized for that release. Windows 7 enables unique features and functionality in Internet Explorer 8 including Windows Touch and Jump Lists which require additional product tests to ensure we are providing the best Windows experience for our customers. We will continue to update the version of Internet Explorer 8 running on Windows 7 as the development cycles of Windows 7 progress and plan to include the final version of Internet Explorer 8 in the release candidate version of Windows 7 later this year. For the latest information on Windows 7 visit the Windows 7 site.

Nog een ander idee? Systeemherstel werkt ook niet (heb maar 2 herstelpunten, beide nadat het probleem begon)
 
Hmm, ik draai dus W7, en dan staat het volgende op de gegeven link:
Nog een ander idee? Systeemherstel werkt ook niet (heb maar 2 herstelpunten, beide nadat het probleem begon)

Meestal wel ja, en nu ook, maar ik heb geen W7, dus misschien werkt het niet:
Probeer het volgende: Ga naar de submap INF van Windows.
Zoek IERESET.INF. Als die bestaat:
Vanuit een elevated CMD venster (=CMD.EXE uitgevoerd "Als Administrator"):
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\iereset.inf

[Als Windows niet in C:\Windows staat natuurlijk het pad hierop aanpassen]

Er kan om W7 installatie-onderdelen worden gevraagd. Worden die niet automatisch gevonden, dan kun je kijken of die reeds op de harddisk staan, bijv. in de \Program Files\Internet Explorer map of submappen daarvan of in submappen van \Program Files\Common Files\Microsoft Shared

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie! Helaas is nergens op mijn laptop iereset.inf te vinden (niet in c:\windows\inf noch buiten die map)..

Nou weet ik niet zeker of het hier wat mee te maken kan hebben, maar afgelopen donderdag wilde ik FC Twente op internet volgen, en moest ik een programma installeren voordat de stream goed zou werken. Natuurlijk wel gescand en in de gaten gehouden met Comodo Firewall/ Antivirus, maar deze gaf geen problemen. Na de wedstrijd het desbetreffende programma meteen weer verwijderd..
 
Geen idee of dat ene programma er iets mee te maken heeft.

Wat ik nog tegenkwam:
Aanbevolen methode bij gebruik van Internet Explorer 7 of 8.
Als u werkt met Internet Explorer 7 of 8, kunt u beschadigde bestanden of ontbrekende registratiegegevens herstellen in Internet Explorer. Ga hierbij als volgt te werk:

1. Start Internet Explorer
2. Open het menu Extra en klik op Internetopties.
3. Klik op het tabblad Geavanceerd op Opnieuw instellen.
4. Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
Bron: dit KB artikel van Microsoft

Verder geen tips; wellicht hebben anderen er nog een paar voor je.

Tijs.
 
You're a god, it works!

Haha bedankt voor je hulp!
 
Dat is goed nieuws! :)

Graag nog de vraag op opgelost zetten als je dat nog niet had gedaan, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan