IE image paden worden niet geladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Beste Helper,

Ik ben bezig aan een website, nu doet de website het prima alleen doet er zich één probleem voor.
IE laad sommige afbeeldingen niet goed. De paden zijn relatief gedefineerd als zijnde img/slider_deel_3/plaatje.png.

IE converteert deze paden automatisch naar een absoluut pad. (http://www.adres.nl/img/slider_deel_3/plaatje.png).

99% van de afbeeldingen doen het gewoon maar af en toe kan hij er een paar "niet vinden". Als ik in de console dan het absolute adres weg haal dan doet het plaatje het gewoon.. Het plaatje staat dus gewoon goed, als ik het absolute pad kopier en plak op een nieuwe tab laad ie hem ook gewoon.

Heeft iemand enig idee waarom dit gebreurt?

Mvg

Mike

Nee, geen idee; tenminste niet zonder een link naar de site en een pagina waarop het zich afspeelt:
  • Heb je een link?
  • En welke versie van IE is het? Of gaat het mis in alle IE-versies?

Tijdje geleden waren er inderdaad niet alle images: maar ook niet in Firefox en Chrome.
Toen ging de site even uit de lucht, en nu is alles er wel, zo te zien. :)

IE9 en IE10 kan ik niet checken, want ik zit op WinXP, en ik ben niet van plan om een andere Windows te gaan kopen alleen om IE9/IE10 te kunnen gebruiken! Daarin zal ik niet de enige zijn.
De "ie8 ondersteun ik niet meer" betekent: momenteel ca. 25% van de IE-gebruikers krijgen de site niet naar behoren te zien (bron). Ik zou ze graag allemaal uitnodigen om een andere browser te installeren, maar ik vrees dat velen dat niet kunnen of willen.

• Terzijde (1): er zitten 25 errors en 10 warnings in, zegt de html-validator. En 35 css3-errors, zegt de css-validator.
  • Terzijde (2): op een resolutie van 1024*768px of kleiner moet je steeds extra scrollen om de video's te kunnen zien. Met een .container { padding: 50px 0 0 0} heb je daar veel minder last van.

Beste Csshunter!

Ik zie inderdaad dat alle images het nu wel doen, raar, persoonlijk heb ik niet offline gehaald.

Ik wist niet dat ie8 nog altijd 25% van de ie gebruikers was, ik zal er even na kijken :)

Bedankt voor je hulp!

Mvg
Hollander

@csshunter

Ik zie 8% staan geen 25%.

Zet gewoon een popup neer waarom ze niet met IE naar je website moeten komen, en geef ze een link naar Firefox.

Heb het voor zover ie8 gereed gemaakt, met een melding wat verwijst naar chrome frame plugin voor ie.

De paden werken nog niet helemaal valt me op, ik ga het naar een andere server verhuizen wellicht dat het zichzelf oplost.

@ lord4163:

"Ik zie 8% staan geen 25%."
Er staat bij Statcounter inderdaad 8.03% voor het percentage IE8-gebruikers, maar dat is het percentage van alle NL surfers.
Mijn "ca. 25%" ging echter over het percentage van alléén de IE-gebruikers:
Code:
[FONT=Courier New][SIZE=2]IE10: 15.18%
IE 9:  8.97%
IE 8:  8.03%
IE 7:  1.09%
============
IE:   33.27% van alle browsers
IE8:   8.03/33.27 = [B]24.14%[/B] van alle IE-surfers[/SIZE][/FONT]

Eigenlijk horen er ook de IE7-gebruikers bij, dan wordt het 9.12/33.27 = 27.41%.

Verder valt te lezen (alhier) dat er in 2012 in NL zo'n 15,5 miljoen internet-gebruikers waren.
Oftewel: zo'n 170.000 surfers in NL zitten nog op IE7, en ca. 1,25 miljoen gebruiken IE8. Dat is toch nog een flink aantal potentiële bezoekers van een site!

"Zet gewoon een popup neer ... enz."
Zoiets maakt het wel makkelijk voor webbouwers, maar gebruikersvriendelijk is anders! :confused:
Persoonlijk erger ik me groen en geel aan websites die het op essentiële punten *) voor een deel van de browsers niet goed doen. Een popup maakt dat er niet beter op, en doet me denken aan de tijd van de oude browseroorlog: "This site is best viewed in Netscape" resp. "This site is best viewed in Internet Explorer".
IMHO hoort een site het gewoon te doen in alle browsers die op een bepaald moment in gebruik zijn.

@ hollander:
Ik heb het GoogleChromeFrame geïnstalleerd en losgelaten op IE7, maar dat geeft als resultaat alleen een lichtblauwe background en verder helemaal niets...
Zonder het GoogleChromeFrame komt de site wel tevoorschijn in IE7, zij het met een aantal makkes (header staat uit het lood, items van de #mainNav staan onder elkaar i.p.v. naast elkaar e.d.).
Maar wie weet gaat dat vanzelf beter als de html- en css-errors er uit gehaald zijn, dat kan ik niet overzien.

_________
*) Dat bv. de oudere IE's geen css3-RondeHoekjes e.d. kunnen tonen, is misschien jammer, maar voor mij niet essentieel.

@ lord4163:
Verder valt te lezen (alhier) dat er in 2012 in NL zo'n 15,5 miljoen internet-gebruikers waren.
Oftewel: zo'n 170.000 surfers in NL zitten nog op IE7, en ca. 1,25 miljoen gebruiken IE8. Dat is toch nog een flink aantal potentiële bezoekers van een site!
Ik denk niet dat je dat zo kunt zeggen. 15.5mln internetters klinkt als een omrekening vanaf het aantal huishoudens met een aansluiting, daar zitten dus ook baby's bij in. Ik denk sowieso dat IE8 en 7 buiten kantooromgevingen nog maar nauwlijks gebruikt worden.

Persoonlijk erger ik me groen en geel aan websites die het op essentiële punten *) voor een deel van de browsers niet goed doen. Een popup maakt dat er niet beter op, en doet me denken aan de tijd van de oude browseroorlog: "This site is best viewed in Netscape" resp. "This site is best viewed in Internet Explorer".
IMHO hoort een site het gewoon te doen in alle browsers die op een bepaald moment in gebruik zijn.
Niet echt een goede vergelijking. IE en netscape hadden op dat moment vergelijkbare gebruikersaantallen en waren beide moderne browsers voor hun tijd. IE7 en 8 zijn geen moderne browsers te noemen. Ik ben het met je eens dat sites ook in die browsers in grote lijnen zouden moeten werken maar het kost gewoon extra ontwikkeltijd (zeker IE7,dat nog wer een stuk brakker is dan zijn opvolger) als de klant daar niet voor wil betalen, tsja, laat dan maar vallen. Trouwens, over minder dan een jaar beëindigt zelfs Microsoft de ondersteuning voor IE7.

Ja, op statistieken valt altijd een hoop af te dingen! En ik steek mijn hand er ook niet voor in het vuur. ;)
Nog wat cijfers:

• Volgens deze van eurostat zat in 2011 90% van de NL-bevolking tussen de 16 en 74 op internet. In hoeverre dit thuisgebruik of werkgebruik was staat er niet bij.
  • Als je kijkt naar huishoudens, dan zijn er rond de 7,5 miljoen huishoudens in NL (begin 2012, zie deze).
  • De internet-verzadiging is 91% van de huishoudens, zegt o.a. het Trendrapport Computer- en Internetgebruik 2011.
  • Dus in 7,5*0,91 = 6,8 miljoen huishoudens staat er minstens 1 kastje met internet-aansluiting (en een browser om die te kunnen benutten).
  • Zet je de 8% IE8-gebruikers af tegen deze 6,8 miljoen, dan kom je uit op minstens 540.000 in gebruik zijnde exemplaren IE8 in de privésfeer (bijna de helft van de huishoudens heeft minstens drie pc's, in 2008; die kunnen wel/geen IE8 hebben!).
  • Daar komen de "kantooromgevingen" nog bij: kantoren, bedrijven, overheden, scholen enz.
  • Volgens statcounter draait op het moment 12,5% van de computers in NL op WinXP > Die kunnen niet hoger dan IE8 komen (maar de slimme XP'er gebruikt natuurlijk een andere browser).
Conclusie: die 1,25 miljoen IE8-gebruikers lijken me toch wat aan de hoge kant.

In m'n vergelijking Netscape/IE ging het me niet zozeer om wel/geen moderne browser, maar om het feit dat de bezoeker vriendelijk of minder vriendelijk gevraagd werd om maar een andere browser te nemen. Trouwens, als je "modern" gelijk stelt aan "de w3c-standaarden volgend", dan hinkelende IE met z'n IE-only verschijnselen en IE-only bugs altijd nogal achteraan.
Toen was IE6 een verademing: kan je nagaan! ;)

Dat IE handen vol tijd en geld aan ontwikkeling opslurpt, ben ik roerend met je eens. - Over IE7 zou ik me niet druk maken, maar als het even kan over IE8 wel. Tenminste als het gaat om de essentiële zaken die een site aan zijn bezoekers wil bieden: de fraaie css3-overgangen hoeven er van mij voor IE8 niet met kunst- en vliegwerk ingefrommeld te worden. Als de globale layout en de navigatie het ook in IE8 doet, en als ook alle noodzakelijke functionaliteit in IE8 werkt, kan je best tevreden zijn, lijkt me.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan