IE in combinatie met Wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Gisteren Wanadoo geinstalleerd en krijg een verbinding met het modem (2 groene monitoren rechts onderaan). Ik kan ook pingen naar een ip-adres lukt dus ook.

Echter als ik IE opstart krijg ik een foutmelding en krijg ik het scherm van Microsoft of ik een rapport wil verzenden. Het probleem lijkt dus in internet explorer
te zitten. Hiervoor had ik een isdn-lijn en werkte alles prima, maar na de installatie van de ethernetkaart en de software van wanadoo doet IE het niet meer.

Als oplossing heb ik het onderstaande geprobeerd maar niet gelukt;
norton anti-virus uitgezet en IE dmv software verwijderd daarna de computer opnieuw opgestart en IE 6.0 geinstalleerd van de cd-rom van Wanadoo.

Helaas zelfde melding
Computer gegevens;
Pentium III, 128 MB intern, W98 SE , cable modem wanadoo (witte modem)

Wie weet hoe ik dat kan oplossen?

Ik denk door de schijf te formateren en alles opnieuw te installeren of zijn er andere manieren??. Ik denk dat het probleem misschien wordt veroorzaakt door de netwerk instellingen want na de installatie van de ethernetkaart deed IE het niet meer?!?!?.

Al vast bedankt voor je reactie !

alleen exploder.exe eraf gooien en van iemand anders het kopieren en op jou comp zetten

MEEN JE DIT SERIEUS ?

als ik bijvoorbeeld internet explorer download van microsoft dan zou het probleem opgelost zijn ??

Geplaatst door rubengraafland
alleen explorer.exe eraf gooien en van iemand anders het kopieren en op jou comp zetten

Voel jij je wel lekker??? Explorer is het hart van Windows. Zonder kan je niets met windows!

Als je het hebt over Internet Explorer moet je iexplore.exe zeggen, niet explorer.

Woodman: Heb je een firewall? Ik zou gewoon even Internet Explore 6.0 SP I opnieuw installeren en kijken hoe het dan gaat.

Laat het weten!

Voel jij je wel lekker??? Explorer is het hart van Windows. Zonder kan je niets met windows!

Srry ben nog maar menber :(

Maar dat bedoel ik iexplore.exe ik heb namenlijk hetzelfde probleem gehad en het zo opgelost:

In (Win 98 se) c:/program files/Internet exploder/ iexplore.exe verwijderen en van een andere computer of iemand anders moet het als bijlage verzenden ( of link is wat beter voor het bestaan van Helpmij.nl) en dan zet je dat bestand in je c:/program files/Internet exploder/ Maar eerst heb je het iexplore.exe nodig van iemand anders want als je dat bestand hebt verwijdert kan je ook niet op internet

Ps: Het beste kan je het (kapotte bestand iexplore.exe in een andere map zetten werkt het bestand van iemand anders niet heb je altijd nog je eigen bestand.

Ik zie dat je een beginneling bent :p.

Haha;), vat het niet verkeerd op.
PS: let niet teveel op je status :).

<hr>
Nee, het is gewoon slimmer om Internet Explore opieuw te installeren. Bestanden verwijderen en plakken is juist slechter :).

Laatst bewerkt:
PS: let niet teveel op je status .

Dat klopt mischien is iemand wel prof maar meld ie zich nu pas aan op helpmij.nl daar is ie wel Junior member mAAr in het echt is ie prof je status beteknt aleen maar hoeveel berichten je hebt geplaast en of je vaak reageert

Ps: Ben nu Senior Member en sorry dat ik ff offtopic was

ie wanadoo

heren, heren, rustig aan geen geruzie hoor !

ik heb inderdaad ie 6 plus service pack opnieuw geinstalleerd maar krijg weer hetzelfde resultaat. Ik heb de installatie weer ongedaan gemaakt en ben terug gegaan naar de oude ie versie. Het viel me trouwens wel op dat na de installatie van de netwerkkaart het probleem zich voordeed.

Nadat ik de netwerk kaart had geinstalleerd trad het probleem op, ik dacht het op te lossen door ie 6 plus servivepack te installeren maar dat hielp dus niet.

Geen firewall aanwezig (nog niet gezien mijn isdn verbinding was ik altijd maar even online) Na het juist werken van cable zet ik er wel een firewall tussen.

Kan het soms zijn dat de installatie van de netwerk software de reden van deze ellende is??

CU, Woodman

We hebben geen ruzie :p.

Ik denk niet dat het aan IE ligt. Ik stop even met antwoorden totdat ik je weer kan helpen.

Succes :).

Check het volgende even:
Rechtsklik op je bureaublad op netwerkomgeving > eigenschappen:configuratie.
Klik op externe toegangsadapter > eigenschappen > geavanceerd.
Staat je IPpakketgrootte op de waarde "klein"?
Kijk op dezelfde manier of bij je etherkaart (Realtek?) de LinkSpeed?/Duplexmode op waarde "10 Half mode" staat.
Idem Wanadoo cableadapter VPNs waarde "1"?

Meer weet ik niet te bedenken maar dat waren mijn problemen toen ik op wanadoo cable overging.

Check het volgende even:
Rechtsklik op je bureaublad op netwerkomgeving > eigenschappen:configuratie.
Klik op externe toegangsadapter > eigenschappen > geavanceerd.
Staat je IPpakketgrootte op de waarde "klein"?
Kijk op dezelfde manier of bij je etherkaart (Realtek?) de LinkSpeed?/Duplexmode op waarde "10 Half mode" staat.
Idem Wanadoo cableadapter VPNs waarde "1"?

Meer weet ik niet te bedenken maar dat waren mijn problemen toen ik op wanadoo cable overging.

ik heb je bovenstaande adviezen opgevolgd maar geen resultaat. Bij Wanadoo hebben ze er geen kaas van gegeten, zeggen dat IE corrupt is maar dat geloof ik niet. Ik heb nl. IE opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat. Outlook werkt ook niet geeft dezelfde fout. Dus wel verbinding maar niet kunnen internetten of e-mailen.

Groet, Ron

o ja,

ik heb ad-aware en norton antivirus aanstaan, hebben die er iets mee te maken. Ik kreeg van kennissen door dat die dezelfde problemen hadden maar dat kwam door een telebankingspakket van Fortis. Op mijn PC staat geen telebankingspakeet oid alleen maar adaware en norton. Ik heb Norton en adaware gedisabled en daarna geprobeerd te internetten met IE maar helaas, geen resultaat.

Groet, Ron

Het zou wel handig zijn als je met de exacte foutmelding kwam.

Groetjes,
Bennie

Of een HijackThis log.

Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,

Pieter

Woodman,
Heb je IE6.0 van de wanadoo-cd gedownload? Zit daar al SP1 bij?
Doe trouwens maar eerst wat Pieter Arntz vraagt.

Joeppppiiieee !!!!

Hij doet het eindelijk !

Oplossing was;

Windows XP geinstalleerd en het werkte binnen een minuut.

In ieder geval bedankt voor alle tips

Wellicht handig om te weten maar kennelijk werkt Wanadoo cable niet met W98 samen en kun je beter Windows XP installeren

CU, Woodman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan