IE loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieky

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2002
Berichten
39
Hoi,

Sinds een paar weken heb ik steeds problemen met Internet. Zodra ik meer dan 1 site geopend heb, loopt IE blijkbaar vast. In mijn taakoverzicht krijg ik dan de melding dat IE niet reageert. Na taakbeeindiging kan ik wel weer overnieuw beginnen, maar dit is wel erg lastig. Pagina voor pagina gaat goed, maar niet meer als 1 tegelijk. Mijn outlook express blijft dus wel gewoon werken.
Is dit voor iemand herkenbaar??
 
Ga naar je control panel en dan naar add/remove software en verwijder IE.Dit gebeurd niet,maar kies dan voor de repair optie.
 
oeps...........IE weg

IE repareren lukte dus niet. IE stond niet bij de gewone software, alleen bij windowsonderdelen. Bij verwijderen ging ie dus promt verwijderen. En toen was er niets meer. Gelukkig ben ik blij met systeemherstel :))
Wat doe ik verkeerd??
 
Re: oeps...........IE weg

Geplaatst door Nieky
Wat doe ik verkeerd??

Niets. In XP kun je IE namelijk ook niet op die manier repareren.

Wel op de volgende 3 manieren:

1) Ga naar Start/uitvoeren, en type Ga naar Start/uitvoeren, en type SFC /scannow
Klik nu op 'OK'.
Er wordt nu gescand op beschadigde en ontbrekende Windows en Internet Explorer bestanden.
Start daarna even opnieuw op.

2) Ga naar Start > Uitvoeren, en plak het volgende in het boxje:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Klik OK.

3) Ga naar Start > Uitvoeren > Regedit.

Ga met behulp van de plus-jes naar de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Rechtsklik de waarde IsInstalled in het RECHTERvenster, kies 'naam wijzigen', verander de waarde ervan van 1 naar 0, en klik OK .

Sluit Regedit. Herinstalleer nu Internet Explorer.


Verder is het belangrijk je tijdelijke internebestanden en geschiedenis eens te wissen, plus de grehele inhoud van de map Windows\UserName\Local Settings\Temp.

En zoals nteusink zéér terecht zegt: heel vaak heeft het niets met IE zelf te maken, maar met meedraaiende programma's, spyware of andere troep.

Ik zou dus eens beginnen met te doen wat hij zegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan