IE + OE werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
905
Grr, ik word hier langzaam gek.

Ik kan alle sites pingen incl. de DNS-namen.
(zoals ping www.helpmij.nl)

Maar als ik IE open kan ik geen enkele pagina bereiken, ook die op mijn eigen server niet.
En OE kan de pop + smtp server ook niet bereiken, terwijl die wel op de ping reageren.

Ik heb reeds de Externe Toegangsadapter opnieuw geinstalleerd en ook Windows 98 SE er in zijn geheel overheen gezet, maar heeft beiden niet geholpen.

iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Systeem: AMD Athlon 350 Mhz, 128 mb RAM, win98SE NL, IE 6.
 
Welke internetverbinding heb je, staat er ook per ongeluk geen proxy ingesteld ?

Staan je DNS servers wel ingevuld ?

Groeten Oossie
 
LAN + dns=goed

Het betreft een LAN waarin de rest van de PC's wel een werkende IE+OE heeft. Pingen naar namen werkt, dus neem aan dat DNS-goed staat. Anders zou ping www.helpmij.nl ook niets opleveren.
 
een uurtje

over een uurtje ben ik weer even op het werk, zal het dan proberen
 
Ik wacht het dan wel af, als het goed is krijg je dan het ip nummer retour, mocht dat niet gebeuren is het toch een dns of proxyfout.

succes Oossie
 
212.204.228.112

Krijg netjes het IP-adres te zien. Net als wanneer ik zonder -a ping. DNS-settings net gecontroleerd, maar staan hetzelfde als op andere PC die het wel doet (waar ik nu achter zit).
 
Dan heb ik helaas geen idee, ik zag dat je win98 al opnieuw geinstaleerd had.

deze oplossing zou je nog kunnen proberen: het verwijderen en opnieuw instellen van je netwerkkaart.

Groeten Oossie
 
pegasus / mozilla hebben zelfde probleem

Heb Pegasus mail en mozilla op de PC geinstalleerd (via netwerk), maar die vertonen hetzelfde probleem en openen ook niets.

Als ik de DNS-server verwijder krijg ik melding in mozilla dat de dns-server niet beschikbaar is, terwijl ik die melding met dns-server niet kreeg.
 
herinstallatie netwerksettings

Na het herinstallerne van netwerkkaart + TCP/IP settings kan de "Bestands- en printerdeling voor microsoft-netwerken" niet meer geinstalleerd worden.
Ik voeg het toe in Netwerk, start de PC opnieuw op en vervolgens staat ie er niet tussen.

Hmm, nog een probleem erbij.
 
Vervangen

Ik heb de betreffende PC vervangen door een andere en kijk er in de kerstvakantie nog wel eens naar. Misschien dat format toch sneller werkt dan alle (on)mogelijke opties proberen.

Frankwin
 
klinkt als...

Met de beschikbare info kan ik ook alleen maar een beredeneerde gok doen.

Maar wat je beschrijft klinkt als... je firewall staat op BLOCK ALL en laat derhalve niets door. Pingen lukt dan wel.

Dus misschien een idee om eens naar de instellingen van je firewall te kijken (baat het niet, het kost maar dertig seconden dus echt schaden doet het ook niet).
 
Geen firewall

Op de betreffende PC is geen firewall geinstalleerd :-(
De linux-gateway is tevens als firewall geinstalleerd, maar dat geldt (wederom) voor alle PC's in het netwerk.

suggesties blijven echter welkom. Kan natuurlijk gaan formateren, maar wil liever de oorzaak achterhalen. (Zeker nu de PC niet direct nodig is)
 
PC staat thuis

De PC staat inmiddels bij mij thuis. aangesloten om een klein netwerkje met Basic-ADSL aansluiting en SMTP server. Het verkrijgen van een IP-adres werkt perfect, maar nog steeds niet kunnen IE en OE de DNS-servers vinden.
Sterker nog: zelfs als ik de IP-adressen van de server in IE intik (bijv 194.109.6.92 van www.xs4all.nl) kan krijg ik een melding dat de zoekpagina niet geopend kan worden.

Help help
 
Verbinding staat die ook via LAN ?

Groeten Oossie
 
reageren

de verbinding staat via LAN, anders zou pingen ook niet werken. Heb 'm inmiddels thuis aangesloten op netwerkje met DHCP server. De PC krijgt IP-adres vd DHCP-server en ook het juiste DNS-adres, maar probleem met OE + IE blijft.

Format C: werkt natuurlijk, maar aangezien er nu geen haast bij is zou ik graag willen weten wat de oorzaak is. Format C: werkt (bijna) altijd, maar laat zo'n onbehagelijk gevoel achter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan