IE opent contact venster op webmail exchange 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

phyrax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Berichten
2
Beste,

Een van onze klanten heeft een klein probleem maar wel een heel irritant probleem.
Als hij gebruikt maakt van webmail met IE7 en hij is een mailtje aan het typen dan krijgt hij af en toe bij het gebruik van de spatie het dialoog venster van contacts te zien.

Dit is tamelijk vervelend als je aan het typen bent, dit gebeurt niet altijd maar af en toe.
Tot zover heb ik dit probleem alleen bij deze persoon gezien en het gebeurt op meerdere pc's.

Uiteraard heb ik al op google gezocht maar dit bood geen oplossing.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Lars
 
Inmiddels heb ik de oplossing na lang zoeken alsnog gevonden:

Fix for Microsoft update Q911829

Problem:
After adding a recipient to a new email message in OWA, pressing the space bar in the Compose Message window brings up the address book.

Cause:
Microsoft Update Q911829 released in March and April of 2006 introduced an OWA problem into some environments where pressing the spacebar after addressing a message results in the address dialog re-appearing.

The cause is that the focus is not set to the body after addressing a message. The most commonly reported issue is that while typing the message body, entering a space (pressing the spacebar) suddenly activates the addressing pop-up.

Resolution
The Messageware OWA Focus Tool can be downloaded from the link below to correct this native OWA behavior. This fix installs on the Exchange Server.

NOTE: To get your free activation key please contact (905) 812-0638 ext. 2. Messageware customers can login to the Customer Update area on this site to access an unlocked version of the tool which does not require an activation key.

Download and extract the executable OWA Focus Tool (189 KB zip)
On the Exchange Server where Q911829 has been applied, run the executable
Follow the user interface to complete the installation
On a client machine, clear the local browser cache
(Tools\Internet Options\Delete Files) and refresh the page
Login to OWA and verify that the issue has been corrected
More Information
Any companies or Microsoft Technical Account Managers wishing more information or the Messageware / Microsoft SRX case number associated with this issue may contact us.

Note that this fix is not officially supported - feedback on this tool is appreciated.
support@messageware.com

http://www.messageware.com/downloads/fixQ911829.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan