IE opent niet in maximaal venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

steru2000

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje. Geen "fatal errors" of iets dergelijks, maar iets wat ik zelf heel erg irritant vindt.

Sinds ik Norton Internet Security 2003 heb gebruikt (ik heb het er inmiddels weer afgehaald), opent IE niet in een gemaximaliseerd venster. Aan de rechterkant is het venster zo'n kleine cm smaller. Dit was de plaats voor de functie Track Alert van NIS.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat IE in een gemaximaliseerd venster opent, als ik deze open?

Alvast bedankt en Prettige Feestdagen,

Bas

Dat kan met een simpel truckje:
Maak van de explorer-icoon op je buroblad een snelkoppeling, door hem met je rechter muisknop te slepen, en weer neer te zetten.
Klik met rechts op de snelkoppeling, en selecteer eigenschappen.
Tabblad "snelkoppeling" , bij "uitvoeren" wijzigen in "gemaximaliseerd".
Toepassen en "ok".

Delete nu de orriginele explorer van je buroblad, EN van je taakbalk, links.
Plaats de snelkoppeling op de plaats waar de orriginele stond, en kopieer de snelkoppeling naar je taakbalk, links.

Wanneer je explorer nu opent, gaat ie direct op maximaal.

Deze truck gaat niet met de orriginele icoon, omdat je dan bij "eigenschappen" de instellingen van explorer krijgt, en niet de scherm-groote.

Succes.

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan