IE start automatisch op + alle browsers 'gehackt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

misfit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
beste iedereen,

allereerst wil ik even vermelden dat ik me best gedaan heb het probleem zelf op te lossen via de helpmij.nl zoekfunctie, helaas heeft dat weinig succes opgeleverd.

mijn probleem:
IE start telkens automatisch op (op de achtergrond; dit terwijl ik IE nooit gebruik).
daarnaast zijn beide firefox en opera aangetast: al mijn google zoekresultaten verwijzen door naar spyware en soms zelfs naar antivirus2008.exe, die ik een paar dagen geleden op mijn computer heb gehad. volgens mij heb ik die wel succesvol weten te verwijderen.

wat ik geprobeerd heb:
- Ad-Aware SE
- nod32
- AVG antivirus
- ccleaner
- spybot

allen vonden wel iets wat ik verwijderd heb, maar het probleem is niet verholpen.
op verzoek kan ik een hijackthis of silent runners log plaatsen...

ps: ik gebruik XP SP2

bvd,
misfit

Cool, bedankt voor je reactie. Gaat het even doornemen! :thumb:

Ik wil bij deze even laten weten dat ik mijn probleem heb weten op te lossen dankzij het programma SUPERAntiSpyware.
Nod32, AdAware, AVG Anti Virus en CCleaner waren allen niet in staat al de kwaadaardige bestanden te vinden.

Het ging om een stel Adware tracking cookies en een trojan genaamd FakeAlert/Desktop die ervoor zorgde dat ik op mijn desktop een vermelding kreeg (die ik zelf via desktop properties niet kon verwijderen) dat mijn systeem besmet was met spyware, waardoor je als nietsvermoedende leek al gauw opzoek gaat naar een goed en gratis antispyware programma. Vervolgens linkte elke googlesearch vondst (al zocht je naar 'jan smit' ;)) naar zogenaamde antispyware software (wat uiteindelijk antivirusXP2008 bleek te zijn).

Waarom en wat er voor zorgde dat IE telkens op de achtergrond opstartte weet ik niet, maar het zal hier wel mee te maken hebben gehad.

Hoop dat men hier in de toekomst iets aan heeft :thumb:

Laatst bewerkt:
nee! neee!

IE start toch nog op op de achtergrond :( (dus niet in een venster) gister de hele dag niet! en google vondsten gaan weer naar hele vage anti spyware sites :evil:

dan toch maar een log posten op bluemedicine... of heeft iemand een andere tip?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan