IE vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo,

ik zit met een klein vraagje:

onlangs kwam ik op een site en toen kreeg ik een pop-up over een site met sex. sinds nu heb ik ineens onder mijn zoekbalk, een extra optie balk gekregen: met ook een Search option en wat andere buttons met onder anderen:
News, Gamble, Sex, Fun, enz enz
en helemaal onderaan in mijn explorer krijg ik ook zo'n balk met : News, Gamble, Sex, Fun, dit soort knoppen.

ik heb al op de rechtermuis knop gedrukt en dan, die naam van die balk uitgevinkt, maar hij komt telkens weer, en die balk onderaan heb ik met het X-je wegedrukt, maar ze blijven weer komen. is er iets waarmee ik dit kan verwijderen, met een programmaatje ofzo?. is er iemand die mij zou kunnen helpen?!

bvd,

f®eder!k

Configuratiescherm --> Software en kijk eens of de software in de lijst staat... Zo ja, verwijder 'm

Scan ook eens met Ad-Aware op spyware.

Hij start gewoon mee op!!
Ga via START naar UITVOEREN en type daar "msconfig"
Ga dan naar het tabblad OPSTARTEN en daar vink je hem uit!!
Verwijder hen ook uit je lijst met software.

Laatst bewerkt:
hij start bij opstarten van mijn explorer bedoel ik elke keer als ik die open, niet bij het gewone opstarten van mijn pc.
en ik zal s kijken of het lukt via software of dat programmatje, als er meer mensen ideeen hebben post het toch even alvast bedankt.

f®eder!k

Staat dat sex-programmaatje niet in de lijst van uwe software? Heb je de folder al verwijderd?
Heb je een shortcut op de desktop staan? Zo ja, kun je daar rechts op klikken en eigenschappen kiezen. Zo kun je gemakkelijk terugvinden waar het geinstalleerd is.

Hi cage,

Download eens HijackThis. Unzip en run het. Save log, noem het .log om naar .txt en plaats de inhoud van het tekstbestand in je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter

Nee er staat geen mapje op mijn pc, en ook geen snelkoppeling, en het staat ook niet configuratiescherm>software> dus mmar ik zal nog even proberen met ad-ware.

hej pieter je programmatje heeft me weer geholpen :),
het is er uit die balk.
maar nu nog een klein dingetje aan het begin van het opstarten van mijn IE krijg ik een soort pasword balkje waar ik username en password in kan vullen: en er staat bij:

bezig met verbinding maken met www.lop.com
ik kan dan gewoon op enter drukken en dan is het weg.

hoe krijg ik zo iets weg?!

het was mij toch een beetje te moeilijk :( sorry, maar hier is mijn log:

Logfile of HijackThis v1.92.0
Scan saved at 12:55:32, on 27-2-2003
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

O2 - BHO: (no name) - {33da24cf-8650-4773-86d7-b8793fd0258c} - C:\DOCUME~1\Ruud\APPLIC~1\blqtshiog.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\CHAT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Program Files\Common Files\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [jioq] C:\DOCUME~1\Ruud\APPLIC~1\yckpreee.exe -QuieT
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\CHAT\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - https://www.p3.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab
O16 - DPF: {FF0C042C-98E9-4C36-B2EC-E21FDFDCEF75} (InstallCtl Class) - http://download.redswoosh.com/Installer/rsinstaller.cab

Ah, je had toch al een gedeelte weggekregen. :)

Vink de volgende aan in HijackThis en klik dan op Fix checked:
O2 - BHO: (no name) - {33da24cf-8650-4773-86d7-b8793fd0258c} - C:\DOCUME~1\Ruud\APPLIC~1\blqtshiog.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Program Files\Common Files\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [jioq] C:\DOCUME~1\Ruud\APPLIC~1\yckpreee.exe -QuieT

Zorg dat je alle IE, OE en Explorer vensters dicht hebt als je dat doet.

Start dan je computer opnieuw op en scan even met Adaware 6 of Spybot S&D : http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=31

Weet jij trouwens waar dit voor dient?
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
Niet dat die ook weg moet, alleen maar mijn nieuwsgierigheid. :)

Groetjes,

Pieter

ja klopt heb al wat weggekregen ja :) en trouwens over die MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll: al sla je me dood ik heb totaal geen idee wat het kan zijn, kan ik daar ook achterkomen? en trouwens ik heb die files verwijderd en zal die ad-aware nog even doen en die spybot

bedankt alvast voor je hulp ben benieuwd of het hielp!

Geplaatst door cage
ja klopt heb al wat weggekregen ja :) en trouwens over die MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll: al sla je me dood ik heb totaal geen idee wat het kan zijn, kan ik daar ook achterkomen?

De site waar ik altijd op kijk om dat soort dingen op te zoeken, daar staat er een vraagteken bij.
Je zou het bestandje mqrt.dll eens op kunnen zoeken en er op rechtsklikken en dan bij eigenschappen kijken of je daar iets wijzer van wordt.

Groetjes,

Pieter

hej man het is helemaal gelukt, de fouten zijn helemaal weg heel erg bedankt he,
doe je iets met computers ofzo dat je zoveel weet :)
en trouwens ik had even gezocht op mqrt.dll en hij geeft iets aan met: d:\windows\system32
d:\windows\ServicePackFiles\i386

dus ik neem aan dat het dar mee te maken heeft.

hej heel erg bedankt hoor voor je hulp

vriendelijke groeten,

f®eder!k

Geplaatst door cage
hej man het is helemaal gelukt, de fouten zijn helemaal weg heel erg bedankt he,

Graag gedaan :)

doe je iets met computers ofzo dat je zoveel weet :)
Ik lees veel op helpmij en andere fora. :cool:

en trouwens ik had even gezocht op mqrt.dll en hij geeft iets aan met: d:\windows\system32
d:\windows\ServicePackFiles\i386

Dat zou betekenen dat het een Windows file is. OK. Dan kom ik er zelf wel uit, denk ik. Anders geef ik nog wel een gil, als dat mag.

Groetjes,

Pieter

natuurlijk mag dat, ik help ook graag met dingen, maar ik ben niet zo'n expert. maar als ik kan helpen doe ik dat graag dus als er iets is vraag het gewoon ok hej ik spreek je wel weer op het forum

groeten,

frederik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan