IE wordt niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brisingr

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
36
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik internet explorer 9 geinstalleerd, na het installeren wilde het programma niet opstarten. Ik heb vervolgens internet explorer 9 verwijderd en daarnaast ook alle updates, zodat ik het opnieuw kon installeren.

Als ik weer opnieuw internet explorer 9 wil installeren krijg ik de foutmelding: 'Internet Explorer 9 kan alleen op Windows Vista of Windows 7 worden geinstalleerd.' Dit is erg vreemd aangezien ik zelf een legale versie van windows 7 ultimate heb. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,
Philip
 
Bedankt voor de snelle reactie!, maar nadat ik IE 9 opnieuw heb geinstalleerd start het programma vervolgens weer niet op. Daarnaast word IE ook niet opgestart als ik uitvoeren als administrator doe, of als ik een inprivate navigatie wil starten. Dit is al de tweede keer dat ik deze melding krijg.
 
Maar heb je CCleaner gedraaid dan? Zowel de windows/applicatie als de regcleaner?
 
Welke versie van Internet Explorer 9 heeft u geïnstalleerd?
Er zijn namelijk 2 versies beschikbaar, Internet Explorer 9 Beta en Internet Explorer 9 Release Candidate.

Indien u nog de Beta versie geïnstalleerd heeft adviseer ik u om deze te verwijderen en de Release Candidate te downloaden via http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages

Indien u dit probleem met de Release Candidate versie heeft adviseer ik u om eerst onderstaande "fix" uit te voeren om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen en alle mogelijk conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978
 
Beste kawaknaller, ik heb ze beide gedraait, en toen is het me gelukt om IE9 te installeren

Beste WindowsNL, ik heb de Release Candidate gedownload en geinstalleerd.
 
Beste WindowsNL, na de fix te hebben uitgevoerd word IE9 helaas nog steeds niet opgestart
 
Start de computer eens op in de veilige modus met netwerkondersteuning en controleer of Internet Explorer in deze modus wel werkt.

1.Herstart uw computer.

2.Tijdens het opstarten, nadat het scherm zwart is geweest, drukt u herhaaldelijk op de F8 knop. Hierdoor komt u in de Windows Geavanceerde Opties menu terecht.

3.Met behulp van de pijltjestoetsen kiest u voor de optie Veilige Modus met netwerkondersteuning en druk daarna op Enter.

4.Controleer nu nogmaals of Internet Explorer start.

Werkt Internet Explorer nu wel dan weet u dat een programma dit veroorzaakt.

LET OP: In deze veilige modus is geen virusscanner actief, ga dus niet browsen maar gebruik deze modus om te troubleshooten.
 
Internet explorer start ook niet in de veilige modus met netwerkondersteuning. Hebben jullie enig idee waardoor dit komt?
 
Als ik inlog op het nieuw gemaakte gebruikersprofiel, staat daar al IE9 en als ik het programma wil opstarten gebeurd er vervolgens helemaal niks.
 
Ik heb net de final release van de microsoft website gedownload en geinstalleerd als ik het programma vervolgens wil opstarten dan gebeurd er weer niks.
Daarnaast zijn er ook geen processen actief die iets met internet explorer 9 te maken hebben.
 
Ik vermoed dat u meer problemen heeft dan alleen Internet Explorer, mogelijk een beschadiging in het Windows register, verwijder Internet Explorer 9 voordat u deze stappen uitvoert.

Voer een reparatie-installatie van Windows 7 uit om dit probleem te verhelpen.

Een reparatie-installatie herstelt de huidige Windows 7-installatie naar de versie op de installatie-DVD. In dit geval moet u alle updates die niet meegeleverd worden bij die versie van Windows 7 opnieuw installeren. Verwijder de virusscanner alvorens een reparatie-installatie te doen en herinstalleer deze opnieuw na de reparatie want anders is de computer niet beschermd tegen virussen. Zorg ervoor dat u de installatiecd/het installatiebestand van de virusscanner bij de hand heeft alvorens de virusscanner te verwijderen, zodat u zo snel mogelijk de virusscanner terug kan installeren.

Volg deze instructies voor het uitvoeren van een reparatie-installatie van Windows 7.

1. Sluit alle programma's af en start de computer opnieuw op.
2. Als Windows is opgestart, plaatst u de Windows 7-DVD in de DVD-schijfeenheid van de computer.
3. Klik op Nu installeren in het venster Windows installeren.
Opmerking Volg deze stappen als Windows de DVD niet automatisch detecteert:
a. Klik op de knop Start, typ het volgende: Schijf:\setup.exe in het zoekvenster. Opmerking De tijdelijke aanduiding Schijf staat voor de letter van de DVD-schijfeenheid.
b. Klik in de lijst met Programma's op Setup.exe.
c. Klik op Nu installeren in het venster Windows installeren.
d. Klik op De nieuwste updates voor de installatie niet downloaden.
Klik op Ja om de voorwaarden, de Microsoft Software License Terms te accepteren.
f. Klik op Upgrade in het venster Wat voor soort installatie wilt u uitvoeren?

Als de installatie voltooid is moet u uw computer opnieuw opstarten en de updates opnieuw proberen te installeren.
 
Bedankt voor uw hulp, nadat ik windows7 opnieuw heb geinstalleerd kan ik Internet Explorer 9 gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan