ie6 en win98?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
werkt internet explorer 6 met windows 98 samen?

goedzo, mijn pa wou het graag weten! volgens hem niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijna waar. Het werkt op zich wel, maar wil ook nog wel eens voor de nodige problemen zorgen. Als je oudere IE het goed doet zou ik met W98 niet overgaan op IE 6.

waarschijnlijk is je pa in verwarring met windows 95, daaronder werkt IE6 niet.

Daarover zijn er verschillende ervaringen, bij de een loopt het voor geen meter en gaan terug naar 5.5 SP2, bij de ander no problemo en willen niet anders, factor geluk speelt ook een rol dus, wel is versie 6 meer ontwikkeld voor XP. (pa heeft b-tje gelijk)

Geplaatst door gezina
Daarover zijn er verschillende ervaringen, bij de een loopt het voor geen meter en gaan terug naar 5.5 SP2, bij de ander no problemo en willen niet anders, factor geluk speelt ook een rol dus, wel is versie 6 meer ontwikkeld voor XP. (pa heeft b-tje gelijk)

dit ga ik dus proberen denk ik

Allemaal bedankt voor je snelle reaties!

Ook ik heb steeds problemen met IE 6.
Ik heb Windows 98 SE
Vooral met Windows Update en het downloaden van bestanden.
Zijn dit ook de problemen die daardoor ontstaan?

En hoe krijg ik IE 6 en Outlook Expres terug naar IE 5,5 Sp2?

Martha

Geplaatst door Martha Posthumus
En hoe krijg ik IE 6 en Outlook Expres terug naar IE 5,5 Sp2?

Martha
Zo als ik je hier had uitgelegd kan je weer terug naar een oudere versie van IE;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=109922&perpage=20&pagenumber=1

Geplaatst door crash
Martha, je kan Internet Explorer verwijderen met IEradicator;

Kijk eerst hier hoe je Internet Explorer 6.0 SP1 of een andere versie volledig kan downloaden,
zodat je geen internet nodig hebt om Internet Explorer te installeren.
http://www.broomeman.com/support/wsiedown.html

Let op dat je wel de IE6setup.exe of een andere versie in de goede taal download!!!
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.asp
(deze url is alleen voor IE6.0 SP1!!)

Als Internet Explorer volledig binnen is kan je
daarna met IEradicator Internet Explorer 6 of een andere van die pc verwijderen.
IEradicator vind je hier;
http://www.litepc.com/ieradicator.html

Volgens mij is dit de enige manier om terug te gaan naar een ouder IE versie zonder te formateren.

Hoi Lex,

Ik had gehoopt dat er een andere oorzaak was voor mijn probleem. Wat zijn eigenlijk de problemen als je IE6 op Windows 98 zet?

En een andere manier om hem weer terug te krijgen naar IE 5

Dit heb ik namelijk eens via het configuratiescherm> software > IE 6 > toevoegen/verwijderen.
Dan krijg je 3 opties:
- onderdeel toevoegen
- internet explorer herstellen
- de vorige Window configuratie herstellen

Bij de laatste optie verwijdert ie alle toegevoegde bestanden en dan is het weer IE 5.
Alleen blijft outlook expres op 6 staan.
Ik heb geloof ik IE 5,5 Sp2 nog niet.

Martha

dat is alleen als er tijdens installatie van IE6 is gekozen om IE5 te backuppen zeg maar. Net als je een upgrade doet van XP dan kan je via configuratiescherm ook zo terug gaan naar de vorige windows.

Maar waarom wil je een andere manier, dit is namelijk de beste methode.

en waarom terug naar een eerdere versie van outlook express ?

Je kan daarvoor dit xp artikel gebruiken, want er is geen reden om dat niet voor windows 98 te gerbuiken (met uitzondering van sfc /scannow)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318378

Hoi Alex,
Je bedoelt dat IEradicator de beste methode is
om IE6 te verwijderen?

Mijn computer heeft steeds problemen met het downloaden van bestanden (e-mail) en Windows Update, dan blijft hij vastzitten. Dat kost een fortuin aan telefoonkosten.
Daarom vroeg ik me af welke problemen IE6 kan geven voor Windows 98 Se.

Verder begrijp ik niet goed hoe ik IEradicator moet gebruiken, want volgens mij kan ik IE 5.5SP2 niet helemaal downloaden alleen de setup.
Misschien ligt het probleem niet aan IE6.
En als ik toch aan het knoeien ga en het verkeerd doe dan zit ik zonder internet.
Ik ben nl chronisch vermoeid en het kost me veel energie, vooral als alles in soep loopt.

Martha

je kan idd met IEradicator internet explorer van je pc verwijderen en dan de setup draaien van 5.5 en die uitvoeren. Ga er dan vanuit dat je geen xp gebruikt.

Je problemen hoeven idd helelmaal niet te liggen aan IE6. Doe eens start > uitvoeren > control inetcpl.cpl [enter]

Ga naar talen op tabblad algemeen en kijk of daar wel de nederlandse taal staat.

Ga in IE naar beeld > codering > en kijk op dat op west-europees (windows) staat.

Wat voor programma gerbuik je verder voor het downloaden van emails. Ook de versie vermelden. Wat is verder de exacte foutmelding ?

Kijk ook eens op de server bij de provider wat daar aan emails staat en of ze heel groot zijn. Eventueel verwijderen.

Taal stond op Nederlands

De codering stond op west Europees (ISO)

Ik gebruik Outlook Expres 6. Meestal komen er geen
foutmeldingen maar blijft het steken.
Ook bij het surfen duurt het heel lang voordat de sites gedownload zijn. Als ik dan opnieuw verbinding maak dan gaat het weer een poosje goed en na een paar minuten gaat alles weer traag.
Ook lukt het dan niet om e-mails te downloaden, hij kan dan de server niet vinden.

Heb nog een computer W98 die alles wel goed doet, vandaar dat ik dacht dat het aan microsoft lag.

Martha

zet de codering eens op automatisch.

welke windows gebruik je nu eigenlijk dan ?

Ik gebruik Windows 98 SE.

Heb zonet Windows Update geprobeerd, maar deze doet het nu wel. Ik moet gewoon meer geduld hebben en wil te snel.

O ja, ik gebruik Adaware en Norton virusscanner.

Het duurt even voordat ik Spybot gedownload heb.
Ik doe dat morgenvroeg wel even, ben nu helemaal
kapot.

Hopelijk tot morgen
Martha

Goeiemorgen, ben alweer 2 uurtjes bezig met de Compwerkzaamheden.
Het updaten van Spybot verliep niet gesmeerd.
Als ik de updates aanklik duurde het heel lang voordat het programma reageerde. Alles ging met stoten, ook de blauwe blokjes onderaan. Al met al duurde het nogal lang. Het downloaden van Spybot 2.3 MB in 40 minuten, is dat normaal? De overdrachtssnelheid ging langzamerhand trager.
De verbinding deed het wel, dat zie ik aan het geflikker van de computertjes re-onder.
Er is toch iets niet goed, ik vraag me af of dit aan de Microsoft software ligt.

Verder is Norton geupdate, dus aan virussen en spyware kan het niet liggen.
Misschien moet ik W98 SE maar weer opnieuw installeren?

Martha

Geplaatst door Martha Posthumus
Verder is Norton geupdate, dus aan virussen en spyware kan het niet liggen.

Aan virussen niet, maar dat geldt niet voor Spyware; daar doet Norton namelijk niets aan.

Je kunt eens het volgende doen:

Ga naar http://www.spywareinfo.com/downloads.php#det , en download daar 'Hijack This'.

Pak het uit, en dubbelklik vervolgens HijackThis.exe.
Klik op "Scan", en vervolgens op "Save Log File" , en post vervolgens de inhoud van die log hier.

Klik vervolgens op "Config" > "Miscellaneous Tools", en dan "Generate Startuplist Log"

Je krijgt dan een tekstbestand dat een uitgebreid overzicht geeft van alles wat er zich op jouw computer afspeelt.

Ga naar Bewerken > Alles selecteren, kopiëer het, en laat ook de hele inhoud daarvan zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan