IE7 en veiligheidscertificaat bij veilige website

Status
Niet open voor verdere reacties.

solange

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
68
Hallo,

Ik heb thuis op mijn PC zowel Firefox als IE7 staan. Mijn vriendin haar voorkeur gaat echter uit naar IE7 en zij wil daar haar webmail opvragen. Telkens krijgen we de pagina waarin vermeld staat dat het geen veilig certificaat is en dus beter niet doorgaan. Kunnen we dit omzeilen zonder telkens te moeten aangeven dat we toch willen doorgaan ? Heb reeds gekeken bij diverse instellingen in 'opties' - 'geavanceerd', maar niets blijkt te helpen.

Graag tips !
Alvast bedankt,
solange
 
Dan moet ze vanuit het bedrijf dat de webmail levert een certificaat krijgen. Die kan ze dan importeren.

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie. Is er echt geen andere mogelijkheid om IE te laten weten dat je die site niet meer wil blokkeren ?
Ik heb de indruk dat ie 6 iets makkelijker was....

Bedankt !
groetjes,
solange
 
Volgens mij is dat niet mogelijk. Natuurlijk kun je wel de site toevoegen aan je Vertrouwde websites (IE7 starten -> Extra -> Internetopties -> Tabblad beveiliging -> klikken op Vertrouwde websites -> vinkje weghalen bij https verplicht en webmail-website toevoegen)

maar het certificaat dient er hier voor om te kunnen bepalen of de afzender ook echt de afzender is, dus ik denk dat je gewoon die zelfde melding blijft krijgen.

Of je nu IE6 of IE7 gebruikt maakt niet uit, de melding komt in beiden.

Praat eens met de beheerder van de webmailserver, en vraag hoe je het probleem kunt oplossen. Dit zal er op neerkomen dat deze man/vrouw je een certificaat en een instructie geeft, waarmee je zijn organisatie kunt toevoegen als vertrouwde uitgever in je IE.

Tijs.
 
Bedankt ! Zal eens horen bij de webmaster of die iets kan doen. Maar dat het ook bij IE6 was, dat klopt niet. Daar werkte het perfekt. Bij Firefox krijg je de keuze om het enkel voor deze sessie te aanvaarden of permanent. Bij IE7 dus niet. Die komt telkens terug op de proppen met dezelfde vraag.

Groetjes,
solange
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan