IE7 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
786
Hallo,

ik heb laatste tijd veel last van dat ie7 vastloopt, Grotendeels gebeurd dit als ik een startpagina afsluit, maar soms ook gewoon als ik nieuwe pagina opvraag,,
iemand enig idee hoe? of ervaringen mee? of een manier om achter te komen waarom ?
 
Kijk in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe), bij de sectie Toepassing.
Daar zal de vastgelopen Internet Explorer staan met een vermelding.

Soms kun je a.h.v. de verwijzing (gebeurtenis-id, de bron en de gegeven omschrijving) op google vinden wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Overigens kan het in dergelijke gevallen geen kwaad je pc te scannen op spyware, virussen en andere ellende. Soms is dat de oplossing van de Internet Explorer problemen.

Tijs.
 
Hier prnt screen


1174946240.png


ps: scans gedaan

Virus scan - Nod32 - Geen virusen
Spyware scan - Windows Defender - Geen threaths gevonden
 
1. Vertel ons hoeveel intern geheugen hebt, welk besturingssysteem je draait, en of het wisselbestand wel groot genoeg is ingesteld (danwel dat de grootte ervan aan Windows wordt overgelaten).
2. Zet eens de browser-extensies van derden uit (Internet Explorer 6 instructie): Extra -> Internet-opties -> tabblad Geavanceerd -> (onder de noemer Surfen) het vinkje bij "browser extensies van derden inschakelen" weghalen, enkele malen op Ok drukken en daarna de pc herstarten.
3. Test je geheugen eens intensief met memtest86

Succes,

Tijs.
 
1. Vertel ons hoeveel intern geheugen hebt, welk besturingssysteem je draait, en of het wisselbestand wel groot genoeg is ingesteld (danwel dat de grootte ervan aan Windows wordt overgelaten).
2. Zet eens de browser-extensies van derden uit (Internet Explorer 6 instructie): Extra -> Internet-opties -> tabblad Geavanceerd -> (onder de noemer Surfen) het vinkje bij "browser extensies van derden inschakelen" weghalen, enkele malen op Ok drukken en daarna de pc herstarten.
3. Test je geheugen eens intensief met memtest86

Succes,

Tijs.


die memtest heb ik al gedaan
geen fouten gevonden


Ram geheugen 511 MB (geeft everest aan)
IE7 heb ik
Windows XP
Zelf 768 MB wisselbestand ingesteld (dus niet door systeem)

ik gebruik op dit moment


Wisselbestand
Totaal 1249 MB
Gebruikt 494
Vrij 754
Percentage 40%


Fysiek geheugen
Totaal 511MB
Gebruikt 365 MB
Vrij 145 MB
Percentage 72%
 
Optie 2 leverde geen resultaat?

Tijs.
 
Zonder invoegtoepassingen gestart en dan loopt die niet vast,,,

maar dan heb ik ook geen active X etc:S
 
Dan lijkt me het een goed idee om de huidige toegevoegde extensies op de een of andere manier te verwijderen of uit te schakelen, en dan pas dat "browser extensies van derden inschakelen" weer aan te zetten.

Heb zo snel geen instructie bij de hand, maar op internet zal wel te vinden zijn waar en hoe je die browserextensies individueel kunt verwijderen of uitschakelen.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan