IE8 bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik werk met IE8 in Windows 7 home premium 32 bits, als ik een pagina (htm) open, zoals deze http://members.home.nl/jmghbosch/index1.html in IE8 bevriest de browser en moet ik hem afsluiten en opnieuw opstarten, als ik die site open in Firefox of Chrome, dan is er geen probleem, klik ik dan op HIER dan verschijnt het popup venster waar het wachtwoord ingevuld kan worden; Het vreemde is ook, als ik in Dreamweaver, waar dus die pagina mee is gemaakt klik op Voorvertoning in IExplore, dan word wel alles normaal weergegeven; er zijn dus op die pagina div scripts verwerkt;
Voorheen in XP met IE6 of 7 heeft het altijd gewerkt, heb die link ook door anderen laten openen met Windows 7 en IE8, ook bij hen bevriest IE8;
Waarom en hoe zou dit op te lossen zijn, men zou toch zo'n popupvenster (wachtwoord beveliging) moeten kunnen gebruiken op je site ?

ik ontvang een mail met:
Sevo heeft zojuist gereageerd op een vraag waar je voor bent aangemeld met de titel - IE8 bevriest - in het Microsoft Internet Explorer forum van Helpmij.nl Forum
maar ik zie geen reactie....rara ?

ik heb een nieuwe html met een nieuw script gemaakt (staat dus maar 1 scriptje in)
maar in IE8 met Windows 7 werkt het dus ook niet, wel in Firefox;
dit is de link: http://members.home.nl/jmghbosch/ww.html
als ik deze link open in IE8, dan verschijnt er een balk met de melding:
Deze website gebruikt een scriptvenster waarin u om informatie gevraagd word. Als u deze website vertrouwd, kunt u hier klikken om scriptvensters toe te staan...
klik ik op deze balk en klik dan op: Scriptvensters tijdelijk toestaan, zie ik een pagina met o.a. de tekst: Ooopps......helaas enz
de knop eronder met: probeer nog eens reageert ook niet,
ligt dat aan een instelling of.......??

Dit ligt aan de beveiliging van Internet Explorer.

Het gaat om de optie "Websites mogen om informatie vragen met behulp van scriptvensters" die (standaard) uitgeschakeld staat.

Deze is te vinden bij de internet opties onder het tabblad beveiliging bij de beveiligingsinstellingen

tja, zo werkt de beveiliging van IE8, tegenwoordig.
Daar is niets aan veranderen. Tenzij ik de beveiliging zodanig uitschakel dat de melding niet meer komt (als dat mogelijk is).
Maar, dat levert uiteraard risico's op en ik zal dan alle bezoekers ook zo gek/ver moeten krijgen dat ze die instellingen aanpassen, omdat zij anders ook niet verder komen.

Ik denk dat ik een andere oplossing moeten zoeken die wel/goed werkt in IE8.

ik heb intussen een ander script gebruikt, dat wel werkt;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan