IE8 en FF9 plotseling trager.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merdeka2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
4
LS
Ik ben newbie hier. Hopelijk post ik e.e.a. in juiste sectie. Ik ben nog iemand van de schrijfmachine/carbonpapier-generatie.... daarom enige clementie gevraagd.... Zal proberen zo goed mogelijk probleem uit te leggen.
Sinds gistermiddag werken IE8 en FF9 plotseling trager (tergend langzaam) vooral sites met veel graphics en afbeeldingen.
Ik ben mij niet bewust iets afwijkend gedaan te hebben.
Het begon na een (dagelijkse) update van Malwarebytes'Anti-Malware free en AVG free 9.
Heb volledige computerscan gedaan met beide programma's --> niets gevonden.
Iemand uit mijn omgeving raadde mij aan de BingBar (onlangs ongevraagd door MS geinstalleerd) te verwijderen. Heb ik gedaan --> geen verbetering.

Gebruik XP SP3 als besturingsprogramma.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ? Hulp/advies zeer welkom.

Bedankt !
 
Je kan ook hier een tweede speedtest uitvoeren
 
Je kan ook hier een tweede speedtest uitvoeren

Bij deze test kreeg ik:
bandbreedte: 1.02 Mbps download: 131.07 KB/sec Verbinding 1048.6 kbps

-------------

Sites met hoofdzakelijk tekst gaan nog even zo snel als voorheen. Vooral sites met veel fotos en afbeeldingen gaan sinds gisteren tergend langzaam
 
Haal de stekker van de router/modem uit het stopcontact. Doe hem er weer in na 30 seconden. Resultaat?
 
Haal de stekker van de router/modem uit het stopcontact. Doe hem er weer in na 30 seconden. Resultaat?

Gedaan. Geen verbetering.

Zoals gezegd probleem doet zich alleen voor bij 'zware' sites met veel toeters en bellen, foto's etc. (met IE8 en FF9) Bij sites met hoofdzakelijk tekst (zoals helpmij.nl) geen problemen.
Probleem ontstond gisteren plotseling na de 2 eerder genoemde updates (MM and AVG9). Weet echter niet of dat de oorzaak is of puur toeval.

Advies welkom
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan