IE8 zo traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik gebruik IE8 onder Win XP. Internet is zo verschrikkelijk traag, vooral tijdens het opstarten van explorer. soms moet ik beëindigen en weer opnieuw starten. als t eenmaal loopt gaat het meestal wel. heb net nog met housecall gescand, naast mijn reguliere scanner. ook adaware, spywaredoctor en search en destroy geven geen fouten. Iemand een tip?

@coenraad,

Graag de knop "Reageer op vraag" gebruiken als je direct reageert of alleen citeren waar je antwoord op wil geven. Als je steeds alles citeert krijgen wel zeer lange topics.

Heb je misschien SpywareBlaster, Spybot - Search & Destroy of zoiets geïnstalleerd? Die voegen sites toe aan de restricted sites en daar kan IE 8 niet tegen. Ongelooflijk, maar waar. Bij mij werkte 'n downloadje van de volgende site:
http://windowsfixup.com/2009/03/speeding-up-internet-explorer-8/
Even helemaal lezen, de link zit goed verstopt in de tekst :)

Hey Goeroe, het heeft even geduurd voor ik weer rustig achter m'n laptopje kon. Ik heb het linkje gedownload, maar als ik rechtsklik, kom ik geen install tegen. Klopt het dat het een kladblokfile is?

Als je de genoemde anti spyware progamma's tegelijk gebruikt, wordt je hele pc enorm traag.
Het zijn nogal geheugenvreters, en tegelijk krijg je conflicten.
Deïnstalleer ze en gebruik daar "Microsof Security Essential"voor.
Even Googlen.

SpywareBlaster en Spybot - Search & Destroy maken je computer niet trager. Dat kan helemaal niet, omdat ze namelijk helemaal niet draaien.
SpywareBlaster stopt zeg maar 'blokkades' in het register en stopt daarna.
Spybot doet 't zelfde (als je dat wilt tenminste) en kan daarnaast scannen. Daarna stopt het ook. Spybot heeft ook nog wat uitbreidingen zoals Teatimer die wel continu draaien, maar die moet je expliciet installeren.

Als (áls) dit de oorzaak is, dan komt het omdat Internet Explorer 8 (in tegenstelling tot eerdere versies) niet met die 'blokkades' in het register uit de voeten kan. Dat veroorzaakt de vertraging, niet het draaien van die anti-spyware-programma's of zo.
Het is dus gewoon 'n bug in Internet Explorer 8. En 'n heel kwalijke bug, omdat het je beveiliging behoorlijk verzwakt.

In tegenstelling tot Spybot en SpywareBlaster zijn er wel heel veel andere anti-spyware-programma's en zo die je computer eventueel kunnen vertragen, maar nou net niet deze twee.

Goed, over dat bestand en zo. Het zou trouwens kunnen dat Microsoft inmiddels de bug heeft gefixt, dat weet ik niet.

Je moet rechtsklikken op 'Right click on this link' en dan kiezen voor opbergen of bewaren of saven of hoe 't bij jou ook heet.
Dat levert 'n bestandje op met de naam DelDomains.inf. Het klopt dat dat 'n gewoon tekstbestand is.
Dan rechtsklikken op DelDomains.inf en kiezen voor Installeren.

Op Windows Vista zijn er nogal wat klachten dat 't installeren niet werkt, op XP niet.

Daarnaast: ik heb jarenlang problemen opgelost met Windows, maar sinds 'n aantal jaren werk ik voornamelijk met Linux. Ik loop dus behoorlijk achter met mijn kennis over Windows en het zou heel goed kunnen dat er betere oplossingen zijn.
Zelf zou ik nooit met Windows willen werken zonder besherming van programma's als SpywareBlaster en Spybot (immuniseren bedoel ik dan, niet de scanner). Ik zou dan persoonlijk IE 8 zo weinig mogelijk gebruiken en met Firefox, Opera, Safari en Google Chrome gaan werken, omdat je dan de bescherming van Spybot enz. gewoon kunt blijven gebruiken.

Laatst bewerkt:
Bedankt allen voor het meedenken. Ik kom niet veel verder en ben inmiddels over op Firefox.....

Misschien was IE8 verwijderen een optie.. en het weer opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan