IE8 Zoekmachine fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertsjuhn

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Heren, Dames,

Kijk eens naar de onderstaande meldingen die mijn pa op z'n computer krijgt...

Bij het opstarten van IE krijg ik dit:
[smallIMG]http://www.compyouserv.nl/Forums/image001-1.png[/smallIMG]

na het selecteren van Google krijg ik dit:
[smallIMG]http://www.compyouserv.nl/Forums/image001.png[/smallIMG]

Maar er is maar 1 zoekmachine, en die kan ik ook niet weg knikkeren:
[smallimg]http://www.compyouserv.nl/Forums/image002.png[/smallimg]
(Klikbaar)

Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Moderator-[Edit] Afbeeldingen verkleind en klikbaar gemaakt. [/Edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie,

Dit heb ik gisteren ook geprobeerd maar zonder resultaat. Krijg inderdaad wel mooi de wizzard om de instellingen te veranderen maar na dat dit gedaan is en ik start IE opnieuw op, krijg ik weer de zelfde melding.

In dat geval zou ik hem gewoon opnieuw downloaden en overnieuw installeren.klik

Het is allemaal niet zo simpel denk ik...
Ik zit met hetzelfde probleem: na de update van IE7 naar IE8 krijg ik exact dezelfde foutmeldingen en na ook bovengenoemde suggesties te hebben opgevolgd levert dat geen oplossing!
Ik gebruik altijd Google als standaard zoekmachine, maar in mijn geval heeft BING dit ineens overgenomen.
Deze zoekmachine heb ik nooit gekozen, en is dus bij de upgrade naar IE8 ineens verschenen en hij is NIET te verwijderen!
Op zich valt er mee te leven, maar zelfs als ik ten einde raad Bing als standaard zoekmachine kies krijg ik consequent die foutmelding te zien! Er zit echt een 'bug' ergens in mijn systeem!
Het is geen spyware of andere malware, ik heb mijn PC (HP Pavilion laptop type DV6000) met diverse programma's gescand en niets gevonden!
Ik ben er al enige tijd mee bezig, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele bruikbare oplossing gevonden!
Hopelijk is er toch een oplossing, WIE HELPT MIJ (en ook de topicstarter)??????????????

Hopelijk is er toch een oplossing, WIE HELPT MIJ (en ook de topicstarter)??????????????
Na wat zoekwerk heb ik toch de oplossing gevonden.
Hier heb ik het uiteindelijk gevonden.
Het gaat om de volgende tekst:

Reading these instructions will take longer than making the actual keystrokes…

To add the new expandable string value in the Windows Registry -

A) while in the Registry Editor find and highlight the registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

B) “right click” on the highlighted key (which is named “User Shell Folders”

C) select “New” on the next menu

D) select “Expandable String Value”
This will add a “new value” the right side of the registry.

E) Right click on the “name” for this new value in the right side of the registry

F)”Rename” the new value “AppData”

G)”right click” on the value name “AppData” you just created

H) “Modify” the value by entering “%USERPROFILE%\Application Data” in the “value data” field. Enter just as shown here, do not change any characters (leave out the ” ” ). You might want to cut and paste the character string to avoid typos.

I) Click Ok and you should have a new line on the right side of the registry with a name of “AppData”, type “RG_EXPAND_SZ” and a Data entry of “%USERPROFILE%\Application Data”.

J) Close the Registry

K) Close and reopen MS IE8 to confirm the fix

You’ll end up with two string values named “AppData” under the “User Shell Folders”, but I haven’t had any problems with any conflicts yet…YMMV

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan