IE9 - Irritante nieuwe window bij aanmaak snelkoppeling naar desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwj73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Berichten
4
Ik loop tegen 2 irritaties aan, sinds IE9 zich ongevraagd op mijn pc heeft geinstalleerd!

1. Wat ie voorheen niet had en nu wel... Elke keer als een aantal tabs naast elkaar open heb staan en ik wil eentje die daar tussen staat als snelkoppeling slepen naar mijn desktop, dan wordt deze tab gesloten en opent de pagina zich in een nieuwe browser window. Heel irritant als je de tabs bij elkaar wilt houden of midden in een filmpje zit of als ik heel veel shortcuts dien te maken voor een project ;-(
Hoe krijg ik dit eruit?

2. Wat ie voorheen had... Als ik een nieuwe browser opende, dan knipperde gelijk de adresbalk en kon ik direct een url intypen. Bij versie IE9 moet ik nu wel weer in die adresbalk klikken en dat zijn enorm veel extra kliks op een dag in mijn geval ;-( plus ik ben dit al jaaaaaren gewend. Hoe kan ik bij opening nieuwe browser, gelijk de cursor laten knipperen in de adresbalk, ready to type?
 
Op de melding in punt 1 kan ik beschrijven dat u een snelkoppeling probeert te maken terwijl u het tabblad naar het bureaublad sleept. In dit geval wordt de betreffende pagina inderdaad in een nieuw venster geopend.
De snelkoppeling kunt u heel gemakkelijk maken door de website favicon uit de adresbalk te verslepen naar het bureaublad. Meer info hierover op de volgende website:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/internet-explorer/products/ie-9/tips/faster-ways-to-favorite-sites

Wat betreft het openen van een nieuw venster waarbij meteen de cursor in de taakbalk zit, heeft te maken met uw startpagina. Wanneer u veelal nieuwe pagina's opent via de taakbalk, dan is het aan te raden om als start pagina de blanco pagina te gebruiken. (About:blank)
 
Maar ik heb juist mijn eigen startpagina in gebruik...
Ik wil gewoon snelkoppelingen kunnen maken op mijn desktop, zonder dat het ook maar ooit opent in een nieuwe browser. Dat was in alle vorige versie IE ook nooit zo. Ik maak veel desktop-snelkoppelingen per week, dus ik ervaar dit als zeer zeer irritant!
 
Die startpagina staat los van uw desktop snelkoppelingen die u maakt. Voor die desktop snelkoppeling moet u de favicon in de adresbalk van Internet Explorer gebruiken en deze verslepen naar het bureaublad. ( zoals via de link uit mijn vorige post beschreven wordt).
U probeert zeer waarschijnlijk het tabblad te slepen in plaats van de favicon. Wanneer u het tabblad versleept, wordt inderdaad dit tabblad geopend in een nieuw venster. Dus om een desktop snelkoppeling te maken, versleept u de favicon uit de adresbalk.
 
Nee hoor, ik versleep alleen de favicon naar mijn desktop... ook dan, opent zich die nieuwe window.
Ik ben webdesigner, dus i know what i'm talking about.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan