iedere wijziging van een contactpersoon genereert een agendering

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Ivm opschoningen heb ik nogal eens al m'n contactpersonen en-bloc gekopieerd van de ene naar de andere contactpersonenmap en bij ieder van die handelingen worden opnieuw alle verjaardagen aan de agenda toegevoegd. Ook bij individuele wijzigingen van de gegevens van een contactpersoon gebeurt dat. Pietje staat nu met tien verjaardagen in de agenda.
Dit fenomeen deed en doet zich voor in al mijn vorige Outlook versies van 2003 tot 2013 die ik nu gebruik. Hoe het met latere versies gaat weet ik niet maar ik ben daar pessimistisch over.

Hallo. Dat pessimisme is denk ik gerechtigd.

Misschien verschillende accounts ingesteld in je Agenda-app en deze accounts ook nog gesynchroniseerd met andere en met elkaar? Dat kan inderdaad een verveelvoudiging van bepaalde afspraken, verjaardagen veroorzaken. Als je bijvoorbeeld een contactpersoon zowel bij je Live-contactpersonen als bij je Facebook-vrienden hebt staan, kunnen beide diensten automatisch agenda-afspraken toevoegen met diens verjaardag. Als je die verjaardag dan ook nog handmatig hebt toegevoegd in je agenda heb het al een derde keer erin staan. Als je ook nog andere agenda-aanbieders gebruikt, komen die er ook nog bij. Heb je daarnaast een synchronisatie ingesteld tussen verschillende agenda's, dan komen de afspraken van de ene ook in de andere te staan en vice versa. De software is denk ik nog niet slim genoeg om te herkennen dat het telkens om dezelfde afspraak gaat. Daar is dan niets tegen te doen lijkt mij.

Als je bijvoorbeeld nog een hotmail account hebt dan zou je die agenda ook al uit kunnen schakalen. En misschien bij de andere ook wel.

Voorbeeldje: Agenda op uit zetten, schuifje naar links toe doen.
agenda.JPG

Laatst bewerkt:
Kopiëren lijkt me geen slimme actie, want zo maak je weer een nieuwe contactpersoon met (eigen) verjaardag etc...
Met verplaatsen lijkt me dit niet aan de hand, test dat eens uit.

Bij het verhaal over aanpassen contactpersoon heb ik geen idee/uitspraak.

Tijs.

Ik mijd social media als een besmettelijke ziekte en zeker privacy terrorist Facebook dat de wereld al zover in z'n macht heeft dat zelfs overheidsinstellingen je voor info verwijzen naar hun Facebooksite, alsof het vanzelfsprekend is dat iedereen daar lid van is. Een doodenge ontwikkeling. Ik laat me ook niet verleiden m'n zaken in om het even welke cloud onder te brengens. Mijn Win 10 computers heb ik zoveel mogelijk app vrij gemaakt en op m'n smartphone heb ik meer dan de helft verwijderd en de rest gebruik ik vrijwel niet.
Ik heb drie emailadressen in imap accounts (m'n enige uitzondering op opslag in de cloud) bij Ziggo en ik email alleen met m'n computer met Outlook 2013. Met dank voor het meedenken maar van het verhaal van Manana begrijp ik helemaal niets.

Het verhaal van Tijs is me duidelijk. Ik had m'n hele contactpersonenmap uit een oud geopend pop account (.pst bestand) naar m'n actuele imap account (.ost bestand) verplaatst. Bij de imap synchronisatie wordt de contactenmap door Ziggo tot mijn verdriet niet meegenomen en daarom ben ik nogal wat aan het experimenteren geweest met verplaatsen en verschuiven. Werkt allemaal uitstekend maar dus veel dubbele agenderingen.

Klein testje wees het volgende uit. Bij kopiëren en/of verplaatsen van een contact wordt een agendering toegevoegd. Dat gebeurt ook bij het wijzigen van naamgegevens en verjaardagsgegevens van een contact maar niet bij overige wijzigingen zoals bijvoorbeeld het adres. Probleem opgelost dus. Tijs bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan