iedereen connectie, niemand internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

beaterz

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
32
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje apart probleem. In mijn huisje heb ik nu al 2 maanden internet van xs4all (weet ik omdat ik een xs4all melding krijg als ik naar the piratebay wil) gebruikmakend van een d-link modum (weet ik omdat als ik naar 192.168.0.1 ga ik in de d-link router kom) en een Fritz!box (weet ik omdat als ik naar 192.168.178.1 (ook de primaire dns van de d-link modum (de d-link heeft geen secundaire dns server.) ga ik in de fritz!box kom)
het is een beetje een aparte situatie die ik niet te ver ga uitleggen maar ik kan niet bij de modum of Fritz!box want die hangt in het huis van mijn buurman omdat we internet delen. ik betaal hem daar voor. oh en hij spreekt pools en amper nederlands..

goed nu het probleem.

na 2 maanden prima internet gehad te hebben en af en toe een dagje geen internet door onverklaarbare redenen is nu 4 dagen geleden internet opeens gestopt. het gebeurde om ongeveer 2 uur 's nachts vlak voor ik en mijn vriendin naar bed wouden gaan. op dat moment was ik een spelletje aan het doen en mijn vriendin was bezig met het downloaden en installeren van een google programma om apps van de appstores voor de ipad enz ook op de computer te kunnen spelen. op dit moment was mijn buurman zo goed als zeker aan het slapen dus we waren de enigste op internet. opeens konden we paginas niet meer laden. we hadden nog steeds 5 streepjes verbinding maar als we dingen als facebook wilden laden duurde dit heel lang en kregen we meldingen van: server niet gevonden. pagina werd geherinitialiseerd en soms lade facebook half. (witte achtergrond met hier en daar wat tekst en meer niet) dit was echter de enige site die nog een soort van lade. nu heb ik redelijk verstand van computers en netwerken en heb ik elk probleem die met internet te maken hadden kunnen oplossen, nu snap ik er echt niks van. mijn computer, mijn vriendins computer, ipod, ps3 noem het maar op hebben connectie maar geen internet. als ik het modum in ga en kijk bij status zie ik dat de d-link modum gewoon nogsteeds 192.168.178.1 bij de dns heeft staan. ik heb hem al meerdere malen via de webinterface laten rebooten en de dns laten releasen en refreshen. allemaal zonder resultaat. ook voor een paar dagen wachten heeft geen gevolg gehad behalve dat de buurman kennelijk een paar keer internet opnieuw heeft opgestart. en dat de errors die we krijgen als we op internet proberen te gaan af en toe anders zijn en nu ook facebook helemaal niet meer kunnen laden. wat wel opvalt is dat als ik naar 192.168.178.1 ga via mijn browser fritz!box niet meer opent. dit zou me normaal in de fritz!box laten maar dit is niet meer het geval. hij gaat eerst heel lang laden en zegt daarna dat de server niet gevonden kan worden.

sorry voor de vele details enz maar ik wil graag zoveel mogelijk informatie geven zodat jullie een goed idee van mijn probleem kunnen vormen. ik hoop dat iemand weet wat er is gebeurt en wat het kan oplossen.

alvast bedankt!
 
Nou dat is bij de buurman een probleem. Updates, het kan van alles zijn, abonnement. Heeft deze wellicht er mee zitten expirimenteren. Is het deze klik In ieder geval staat daar heel veel op............. Teveel voor mij om verder uit te leggen. Ik hoop dat je wat aan deze hulp wat hebt. Ik denk dat je naar toch de buurman moet want die heeft hem staan begrijp ik. Succes ermee. ;)
 
Als ik het goed begrijp heb je wél zelf toegang tot de d-link, maar niet tot de Fritzbox (omdat die bij de buren staat).
En ik neem verder ook aan dat je buurman je een netwerkkabel heeft gegeven die jij in de d-link gestopt heb (in de WAN/Internet aansluiting ervan) waarvan de andere kant door de buurman in de Fritzbox gestoken is.

Als dat allemaal klopt, dan zou ik het volgende doen: Degradeer je d-link tot accesspoint/switch, dus maak de d-link zo 'dom' mogelijk. Dit om zoveel mogelijk oorzaken van problemen uit te kunnen sluiten (dus dat je niet de discussie krijgt met je buurman over waar een probleem zou moeten liggen: bij jouw apparatuur of het zijne).

Goed, de volgende instructie heb ik voor je aangepast aan wat je beschreven hebt in je startposting.

Doelstelling:
Je moet het LAN ip-adres van de D-link zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als het LAN netwerk van de Fritzbox. En daarna de D-link via een van zijn 4 LAN-aansluitingen aan de Fritzbox verbinden, zodat de D-link als draadloos accesspoint/bedrade switch onderdeel wordt van het LAN van de Fritzbox.

Voorbereiding:
Je weet al welk ip-adres de Fritzbox heeft: 192.168.178.1
Dat betekent (onder normale omstandigheden) dat 192.168.178.253 een veilig ip-adres is om aan de D-link toe te kennen als LAN ip-adres.

Werkzaamheden aan de D-link router:
Je kunt daarna je D-link router gaan gebruiken als draadloos accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (Fritzbox). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de D-link van de Fritzbox.
2. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de D-link.
3. Zet DHCP serving uit op de D-link.
4. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de D-link uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
5. Verander niets aan de WAN/Internet instellingen van de D-link, en ken aan de LAN poort van de D-link een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de Fritzbox, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de Fritzbox. Zie bij "Voorbereiding:" dat je daarvoor 192.168.178.253 kunt gebruiken (met subnetmasker 255.255.255.0).

De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de D-link!

6. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de D-link bedraad met een LAN poort van de Fritzbox.
7. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan (of herstart 'm), en dan wordt een ip-adres toegewezen door de Fritzbox ipv. de D-link.
8. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de D-link nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 5 hebt toegekend aan de LAN-poort van de D-link].

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de D-link zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de Fritzbox.
Je hebt dus de D-link als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan