IEEE 1394 Bus Host Controllers

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
ik heb een 3 port firewire pci card in mijn pc gedaan nu staat er bij apparaatbeheer een geel uitroepteken Dit apparaat start niet. (Code 10)

heb bij bronnen gekeken maar staat bij dat het geen bronnen gebruikt omdat het niet correct werkt ??? drivers heeft het niet nodig die zitten in xp volgens de beschrijving en die zijn goed geinstaleerd.

moet ik het in een ander pci slot proberen ? zit een beetje vast er mee mu :confused:

Probeer eerst eens het gele teken te verwijderen (ik neem aan die zichtbaar is in apparaatbeheer), en start opnieuwe op.
Mocht dat nog niet helpen, probeer dan eens een ander slot ja.

Windows XP is volledig up-to-date, met SP2?

Een merk en type van het apparaat zouden ook wel handig kunnen zijn.

hoi, het merk is sweex 3 port firewire pci card (FW003) zou het ook nog kunnen komen omdat er nog geen videocamera aanhangt? die kabel heb ik nog niet dus dat kan ik nog niet testen maar normaal staat er ook geen uitroepteken bij andere aparaten als er bv geen usb kabel inzit, heb overgens xp opniuew geinstaleerd en geformateerd etc maar nog steeds hetzelfde probleem

gr radna

Het maakt niets uit of er een kabel aan hangt, de kaart moet zonder kabel altijd herkend worden binnen apparaatbeheer.
Dat is bij jou wel het geval neem ik aan?

Klopt hij ziet de kaart wel als ik bij apparaatbeheer de drivers opnieuw installeer zegt hij: er zijn geen betere drivers dan u nu gebruikt, zitten ook geen drivers bij omdat xp die heeft stond ook in de beschrijving die bij die kaart zat

gebruikt, zitten ook geen drivers bij omdat xp die heeft stond ook in de beschrijving die bij die kaart zat
Klopt helemaal.
Als je kaart verder goed herkend wordt.
Verder apparaatbeheer goed geïnstalleerd staat.
En windows up-to-date is.

Zou ik de kaart in een ander slot proberen.
Mocht dat nog niet lukken zou ik terug gaan naar de winkel en het probleem voorleggen.
Het kan best mogelijk zijn dat de kaart niet goed werkt, had dit laatst ook een keer, en je zoekt je werkelijk een hoedje, terwijl de gloednieuwe kaart gewoon defect bleek te zijn.

NB. de kaart hoort in apparaatbeheer als OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller zichtbaar te zijn (onder de eigenschappen van de kaart).

Ja zo staat de kaart ook vermeld, ga er anders wel mee terug zaterdag of ik neem een andere mee bedankt tot zover in ieder geval, als ik de oplossing heb gevonden zet ik het hier in :)

Opgelost heb een andere kaart gekocht en die deed het meteen, heb nu net de oude er ook weer ingezet en die doet het nu dus ook, heb wel een aantal updates binnengehaald van servicepack 2 dus daar kan het ook aan gelegen hebben maar de duurdere kaart met usb poorten erbij werkte direct.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan