iemand chat mee in mijn msn gesprekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LightFasher

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
ik heb een probleem met msn:

wanneer ik vanavond met iemand wou chatten begon iemand zomaar onder mijn naam mee te chatten (er werden dingen gezegt die ik niet zij onder mijn naam, maar je kon aan de teksen zien dat iemand mee las).
voglens mij kijkt iemand gewoon met mij mee met msn, maar kan hij geen gesprekken openen. dus alleen wanneer ik een gesprek met iemand voer via msn kan hij ook mee typen. dit weet ik vrijwel zeker omdat ik een lange tijd gewoon online was op msn zonder dat ik problemen had maar toen ik een gesprek begon gebeurde dit en schreef hij eerst nog een test berichtje.

waarschijnlijk heeft deze jongeman iets met mijn msn gedaan want ik heb mijn laptop op school effe alleen gelaten (woensdag) om naar de wc te gaan en daarnaa had hij ook mijn naam veranderd. dus ik vermoed iets van dat hij ook een spyware programma heeft geïnstaleerd ofzo.

ik ben nu bezig mijn laptop te scannen en heb msn al opnieuw geïnstaleerd (nieuwere versie).het kan mischien dus al verhoplen zijn

ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij hiermee kan helpen of als opnieuw instaleeren al genoeg is zou ik graag wat meer willen weten wat dit allemaal is

Wat ik zou doen is zoiezo die jongen aanpakken. Maar goed. Even herstel punt naar voor die woensdag. Dus naar afgelopen zondag ofzo. Ik denk dat het dan wel verdwenen is. Zo niet, even in je installatie logg's kijken wat er geinstalleerd is en waar het staat.

Draaien er ook vreemde processen mee?

zover ik weet zie ik geen rare prosessen en ik kan zo geen geïnstaleerde programma's vinden (via configuratie scherm-> programma verweideren)

en natuurlijk zal ik et laten merken bij dat jog als ik em volgende week weer zie:P

Verander voor de zekerheid op een andere pc ook je wachtwoord. Dit helpt niet tegen spyware waarschijnlijk, maar wellicht heeft iemand gewoon je wachtwoord gehackt. Het is in ieder geval het proberen waard ;)

wachtwoord wijzigen is de oplossing.

tuurlijk:P dit heb ik ook al gedaan maar ben vergeten dit te zeggen, ik denk eigenlijk ook dat dit de oplossing is want op een andere computer had ik hetzelfde probleem

Voortaan je laptop locken als je er even vandaan gaat. Zorgen voor een wachtwoord en met de WIndows+L toetsen de boel locken.

Voortaan je laptop locken als je er even vandaan gaat. Zorgen voor een wachtwoord en met de WIndows+L toetsen de boel locken.

de keren nadat hij mijn msn naam heeft veranderd heb ik me laptop ook steeds vergrendeld maar wat bedoel je met WIndows+L toetsen¿?

Dan heeft de persoon al toegang tot je account en niet via jou laptop.

Windows toets;
images

en de L tegelijk indrukken lockt je laptop/pc.

ah thanks voor de tip (et is gewoon de snel toets/code voor vergrendelen:P)

dus nu ik mijn wachtwoord heb veranderd moet het probleem verholpen zijn¿?

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet. Je zou het even kunnen proberen. Maar aangezien hij alleen wat kon zeggen als JIJ een venster opent. Dan lijkt mij dat er iets anders gebeurt moet worden. Maar wat zou ik zo niet weten.

ik kan pas weten of het is opgelost wanneer hij weer tegelijk online is wanneer ik chat en omdat ik hem niet in me lijst heb staan kan dit lang duren

Nee naja, niks anders te doen dan wachten dus. Of je add hem weer. En blokkeert hem. Zie je dat hij online is, en hij jou niet. (Ook een mogelijke oplossing toch?)

dat zal niet gaan ik heb zijn adres nooit gehad en weet die ook niet, hij zit bij mij op school in een paralel klas en we moesten in een project met een paar klassen samenwerken dus verder ken ik em niej echt:(

Hmm vreemd. Naja, je merkt vanzelf wel waarneer er nog steeds iets mis is.

et is nog niet opgelost.
en hij kan zelfs gesprekken openen wanneer ik online ben

(Duurde dus minder lang dan dat je had verwacht :P)

Hmm vreemd.. Dan denk ik dat hij toch via een of andere "remote control " programma bezig is. Ga voor de zekerheid even checken of je remote controll uit staat.

Vanuit mijn professie zeg ik dan op mijn beurt. Je PC is gecompromitteerd en waarschijnlijk heeft hij nu ook de mogelijkheid om alles wat jij tikt te zien (keylogger) en heeft hij vermoedelijk meer toegang tot jou pc dan dat je denkt. (remote control)
In zon situatie is er wat mij betreft maar 1 oplossing die afdoende werkt. (waarvan je zeker weet dat je alle rommel van hem van je systeem afhaald)
Herinstalleer je systeem.
Op een ander systeem ook even je wachtwoorden wijzigen voor je MSN en dergelijke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan