iemand die verstand heeft van php

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmathers

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Iemand was heel tof voor mij op dit forum en had een enguéte voor mij gemaakt. Hij had er ook instructie bij gedaan, alleen snap ik die niet, hij zei dat als ik niet snapte het aan hem kon vragen, maar hij heeft al heel veel gedaan, dit waren de instucties:
INSTRUCTIES

De code uit mysql_db.txt moet je in je mysql database invoeren.
Maak een mysql.php aan met de gegevens voor het maken van verbinding met de database, onderstaande vorm:

<?php
mysql_connect('adres', 'gebruikersnaam', 'password');
mysql_select_db('dbnaam');
?>
wat moet ik nu precies doen????
ik kopier de tekst vul de gegevens in sla hem op als mysql.php en dan???

<?php
mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam van je MySQL', 'password van je MySQL');
mysql_select_db('MySQL database naam ');
?>

en dan opslaan als mysql.php

yep, gewoon in de map zetten waar je de enquete hebt staan. Tenzij die kerel die het gemaakt heeft een map met /admin of /config of zoiets heeft gemaakt.

Geplaatst door michelmathers
Iemand was heel tof voor mij op dit forum en had een enguéte voor mij gemaakt. Hij had er ook instructie bij gedaan, alleen snap ik die niet, hij zei dat als ik niet snapte het aan hem kon vragen, maar hij heeft al heel veel gedaan, dit waren de instucties:
INSTRUCTIES

Maak een mysql.php aan met de gegevens voor het maken van verbinding met de database, onderstaande vorm:

<?php
mysql_connect('adres', 'gebruikersnaam', 'password');
mysql_select_db('dbnaam');
?>
wat moet ik nu precies doen????
ik kopier de tekst vul de gegevens in sla hem op als mysql.php en dan???

Ik heb dat script gemaakt. Gewoon de gegevens invullen en opslaan als mysql.php en in dezelfde map zetten als de andere bestanden die ik erbij gedaan had (het liefst de hoofdmap).

Heb je dit wel gedaan? Ik neem aan dat in dit text bestand de database staat dit je moet importen?

Je kunt toch net zo goed een installatiescript maken? Hoef je alleen te chmodden. Kan je het script later ook nog ergens publiceren zodat anderen er ook nog wat aan hebben.

Het hoeft niet, het is maar een suggestie.

ohw nou ik heb niet met De code uit mysql_db.txt moet je in je mysql database invoeren gedaan en weet al helemaal nix van installatiescript

wat ik zo lees is het heel eenvoudig, vul de juiste gegevens in. Zoals je aangaf dat je dat begreep, je localhost username en password van de db. Sla het bestand op als mysql.php en ftp het naar de map waar de andere bestanden voor de enquete staan.

Voor de duidelijkheid, het bestand wat je dan ftp´d (mysql.php) is alleen de verwijzing naar de Database. De enquete leest dat bestand in. Stel dat jouw bestand waar de bezoekers de enquete moeten invullen enquete.php heet, dan staat in enquete.php bovenin de code de regel "include mysql.php". Op dat moment wordt mysql.php ingelezen en dan is het voor het bestand enquete.php duidelijk welke database hij moet hebben, met de juiste toegang gegevens.

Ik hoop dat je nu een beetje een beeld krijgt van de logica, dat werkt vaak makkelijker!

Ik ken het script niet helemaal maar als er al in mysql.php verbinding wordt gemaakt naar de database is het wel handig om te checken of die file geinclude is.

PHP:
<? 
//enquete.php
$is_included = 1;
//mysql.php
if(!$is_included == 1)
{
die("Hacking attempt.");
}
?>

Want anders kan iemand je database gaan flooden met requests.

ik zeg... Blataap 100 punten, dat is zeker zeer netjes en aan te bevelen. Als ik in PHP programmeer bedenk ik bij iedere stap altijd wat er fout kan gaan aan de bezoekerkant en wat ik vind dat er moet gebeuren. Ik moet echter bekennen dat mijn db includes ook zonder debug zijn. Ga ik meteen wat aandoen!

Thanx

OK DAN :D

Ik doe het ook niet overal hoor, maar ik maak nu een content managing system waar het wel in gebeurd.

Geen dank,

Blaataap

Ik heb er zelf ook een content management sys gemaakt. Niet doorvertellen maar het toevoegen van tags in de content (linebreaks en paragraven) heb ik van helpmij.nl herleidt!

Ik zeg haiiee

ik heb dit gehad: de naam avn de database is ridderkerk. de username en password zijn identiek aan het ftp accaount dus wat ga ik nu doen????

Je mysql.php bevat de volgende inhoud:
PHP:
<?php 
mysql_connect('localhost', 'username', 'password'); 
mysql_select_db('ridderkerk'); 
?>
Je moet alleen nog even checken of de server wel localhost is, want dat wil nog wel eens anders zijn.

mysql.php zet je in dezelfde map als waar je enquete.php (of was het enq.php), 3x.php, keuze.php en resultaten.php in hebt gezet.

Ik heb die gegevens aangemaakt en heb die mysql.php geupload in de zelfde map en dan??? als ik naar adres/eng.php gaat doet die nix

Geplaatst door michelmathers
Ik heb die gegevens aangemaakt en heb die mysql.php geupload in de zelfde map en dan??? als ik naar adres/eng.php gaat doet die nix
Wat geeft ie weer dan ?
Post anders ff alle bestanden die je hebt, want dit gaat anders erg lang duren!

oke de map heet: enquete
daar in zitten
3x.php
eng.php
gegevens.php
instructies.txt
keuze.php
mysql.php
mysql_db.txt
reslutaten.php

Ik heb in dreamweaver dit gedaan
<?php
mysql_connect('localhost', 'username', 'wachtwoord');
mysql_select_db('ridderkerk');
?>
daarna opgeslagen als mysql.php en daterbij gezet.
bij het installeren van phpbb op de server was het ook localhost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan