Iemand ervaring met een hardeschijf in de Playstation 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Tijdens het surfen kwam ik op een aantal site's om een hardeschijf in je Playstation 2 te bouwen. Nu heb ik hier nog een paar Maxtor hardeschijven (40GB en 60GB) liggen. Via de volgende lijst heb ik kunnen zien, dat ze compatible zijn met mijn Playstation 2 versie.:cool:
http://ps2drives.x-pec.com/?p=&v_br...rking=Yes&v_version=&v_adaptor=em&v_postedby=

Ik weet dat ik hiervoor een Netwerk-adapter moet aanschaffen, voordat ik de schijf kan inbouwen. Daarnaast heb ik nog software nodig om de schijf te kunnen gebruiken.(Hd-Advance of HdLoader) Zag ook nog dat je een externe USB hardeschijf zou kunnen aansluiten met de USBexTreme software.
Zo te zien kunnen sommige Playstation 2 versie's schijven van 200GB aan.:cool:

Heeft er iemand ervaring mee hoe of dit een beetje soepel werkt?

Toevallig al op GoT gekeken? Ik denk eerlijk gezegd dat er daar meer zijn die daar ervaring mee hebben.. :)

Nee niet op GoT gekeken. Gewoon diverse site's langs gegaan en een paar zoek opdrachten in Google gebruikt.:)

schijven in de PS2 zetten? weinig van gehoord, wel weet ik dat als je bv met een XBOX een heleboel aanpasingen moet maken in de 'BIOS' van je PS2 maar ik denk idd dat er betere forums voor ps2 zijn... probeer mischien ook eens de ps2 helpdesk, hoewel die helpdesk tegenwoordig... allemaal standaard brieven...

De oude Playstation 2(lees grote) heeft ruimte achter in, waar je ook de Netwerkadapter moet aansluiten, waar de harde schijf ingebouwd kan worden. Software(HdLoader) heb ik inmiddels, deze geeft keurig aan dat er (nog) geen hardeschijf aanwezig is.:cool:

In het Bios van de Playstation 2 hoef je niks te wijzigen.;)

Laatst bewerkt:
harde schijf in je ps2

het is heel makelijk je sluit een harde schijf op je netwerk cotroler van de ps2 aan en sluit die weer op je ps2 aan en dat is alles wat je verder er aan hoeft te doen.
dan kun je de software voor de harde schijf gebruiken om er spellen op te zeten of ze van de harde schijf af te spellen.
als je een harde schijf via usb heb is het wat omstandiger dan moet je de spellen via je computer er op zeten en af gooie maar als ze er eenmaal op staan sluit je hem op je ps2 aan en dan met de goede software kun je de speller van de usb harde schijf spellen.
ik heb zelf nu een 40 gb harde schijf in de sp2 en een 160 gb harde schijf via een usb die 160 gb harde schijf heeft eerst in de ps2 gezeten maar die heb ik leeg gegooit en via usb laten lopen .
maar het is alemaal heel makelijk

Bedankt voor de info, maar ik heb de vraag twee jaar geleden gesteld. Het heeft geen zin om topic's die zo oud zijn weer omhoog te schoppen.

Ik sluit deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan