Iemand ervaring met 'sieve rules' voor e-mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Hallo,

'Sieve rules' zijn een programma dat ervoor zorgt dat inkomende mail voordat het de mail client binnenkomt, reeds in bepaalde mappen wordt voorgesorteerd.
Voor zover ik gelezen heb, kan dat zowel ter hoogte van de e-mail client, als bij de provider.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt zoiets?

Kunnen 'sieve rules' enkel toegepast worden op IMAP-accounts?
Bestaat dit voor Windows Live Mail, of voor mijn provider Proximus (skynet.be).
Waar kan ik deze programmaatjes vinden en hoe toepassen?

Alle info welkom.

Geert1964
 
Goedemorgen Geert .......

Ik heb Sieve Rules nooit gebruikt en ook zelfs nooit gehoord voor :eek:
Vele jaren gebruik ik IncrediMail en POP Peeper dus ....

Maar i.v.m. jouw vraag en IMAP-accounts bij Sieve Rules kijk even wat ik ook tegen net kwam ==>> KLIK <<== of zoiets wat helpen kan ?? :(
 
Laatst bewerkt:
Hallo Royonix,
Jouw link gaat in die richting, inderdaad, maar is wel alleen voor Linux OS, als ik het goed begrijp.
Geert1964
 
:confused: Och jeee sorry dan :( ?

Nee zoals ik zei die Sieve Rules ken ik helemaal niet
maar jij ook wat anders niet proberen of gebruiken wil ?

Waarom is die Sieve Rules zoo speciaal dan ? ...wil graag zelf die strakjes beetje pro-studeren ... :d
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Die 'sieve rules' zijn mij aangeraden voor een probleem dat ik heb met de mail op mijn smartphone.
Hieronder geef ik mijn vraag weer hierover die ik op een multimedia-forum gesteld heb.
Misschien wordt het dan wat duidelijker.

Hallo,
Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini.
Ik heb via de standaard app 'E-mail' mijn e-mailadres ingevoerd.
Dus nu kan ik mijn e-mails die ik normaal alleen op mijn vaste computer lees, ook op de smartphone lezen.
Ik mis echter in deze app de optie om e-mails van een bepaalde afzender automatisch in een nieuwe aangemaakte map te laten verplaatsen.
Zijn er andere e-mail apps voor smartphones die deze optie wel bieden.
Ik kan wel alle e-mail van een bepaalde afzender automatisch laten verplaatsen naar de map 'ongewenste e-mail'.
Maar daar heb ik gemerkt dat dan via synchronisatie deze e-mails ook niet meer doorkomen op mijn vaste computer.
En dat wil ik niet.
Ik wil e-mails van bepaalde afzenders automatisch laten verplaatsen naar een andere map, zonder dat daarbij via synchronisatie ze niet meer binnen komen op mijn vaste computer.
Ik weet niet of ik duidelijk ben?
Alle reacties welkom.
offlineGeert1964

Geert1964
 
Hallo,

Ik kreeg geen meldingen meer van reacties op dat andere forum.
Ben eens gaan kijken, en zag meerdere reacties.
Hiermee is mijn oorspronkelijke probleem (zie hierboven) opgelost.
Ik moet van een POP naar een IMAP account overschakelen.
Dan kan ik via de webmail alle mail sorteren en vóórdat de mail binnenkomt op zowel mijn vaste computer als mijn smartphone, alles al in mappen laten plaatsen.

Dus meer informatie over 'sieve rules' heb ik niet meer nodig.

Bedankt voor jullie reacties.

Geert1964
 
Houd er wel rekening mee dat bij IMAP, alles wat je doet, op de server gebeurt, dus geldt voor alle apparaten waarmee je je email leest.
Dus verwijderen op de smartphone, betekent ook dat hij overal verwijderd is.
Zelfde geldt met mappen.


Dit in tegenstelling tot POP3
 
Ik heb een mailbox op een exchange server met zowel outlook op de client als ActiveSync op mijn mobiel. Op alle 3 kan ik rules aanmaken met voorwaarden die mail gelijk op de gewenste plek zetten.

Bij imap zoals eerder gezegt blijft de mail op de mailserver. Moet dan dus een optie zitten in de mailserver die ze gebruiken. of je kunt met een aantal "clients" mail verplaatsen. Maar om je structuur van je mailbox te laten afhangen van een client.... Zou ik geen voorstander van zijn.

Ik zou het probleem bij je provider voorleggen.

M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan