Iemand met kennis van breedband.....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het verhaal nog eens geheel doorgelezen.
Het volgende valt me op, dat iemand die als onderschrift gebruikt Casema Helpdesk plotseling hier beweert dat het probleem niet aan de kabelaar ligt. In dit geval Casema. Het probleem zou bij de persoon zelf zitten.

Waarom tracht deze persoon, misschien goed bedoeld, de werkelijkheid te verdraaien?

Kabel heeft een probleem wanneer er op geinternet wordt.
Het systeem werkt met wijkservers, die maar een maximale capaciteit hebben(die is dus niet onbeperkt).
Alle verkeer gaat via deze wijkserver en op een zeker moment loopt hij vol. Dit is volslagen logisch. Ieder bedrijf met een netwerk wordt ook met dit probleem geconfronteerd.

Het probleem waar de kabelaar mee zit is eenvoudig. Waarom zou ik voor twee - vier uur per dag de capaciteit vergroten? De kosten zijn enorm want het betekent in de praktijk dat er overal een tweede server geplaatst moet worden als backup systeem en dan moeten we ons nog afvragen wat voor capaciteit de kabel na deze server heeft.

Waarom dit niet toegeven?
Ook dit is eenvoudig, want dan geef je toe dat je een inferieur produkt levert en dan staat de consumentenbond, maar ook de OPTA op haar achterste benen en zullen er als bekend boetes, verplichtingen en prijsverlagingen gaan volgen.

Is deze laatste conclusie logisch?
Ja, want dit spel wordt door kabelaars en telecommaatschappijen reeds jaren gespeeld. Dit is hun speelveldje.

Hoe behandel je de klant met overigens terechte klachten?
Niet toegeven is het devies en een rookgordijn creeren, breng de klant in onzekerheid, laat hem twijvelen, want anders krijgen we te maken met de reeds genoemde problemen.
Tevens is er nog een enorm ander probleem voor de kabelaars. Namelijk er is een alternatief. ADSL. En nog erger hier kent men de genoemde problemen eenvoudigweg niet. Altijd dezelfde snelheid.

Waarom zou een dergelijk groot bedrijf op een dergelijke wijze met haar klanten omgaan? Ze moeten toch zelf beseffen dat dit eigenlijk niet kan?
Het antwoord bestaat uit twee delen.
1. De reeds hiervoor genoemde problematiek.
2. Een nog veel groter probleem is de kwaliteit van het management, bij de kabelaars. Het is zgn. nieuwe economie. Waar dit eigenlijk voor staat is een totale bedrijfstak die op lucht gebaseerd is geweest en waar de bomen tot in de hemel groeiden. We weten inmiddels hoe het af is gelopen. De reden dat de klap zo hard is aangekomen in deze bedrijfstak is voor een groot deel veroorzaakt door de zeer gebrekkige kwaliteit van het management. De mensen die hier als manager werken zouden in de zgn oude economie met moeite het niveau van middlemanagement bereiken. Ze missen eenvoudig de ervaring, opleiding, kennis en capaciteiten.(enkele uitzonderingen daargelaten) De bedrijfstak groeide zo snel dat er een enorm gebrek was aan management en mensen die toevallig aanwezig waren in de bedrijven, deze deden vaak zeer goed technisch werk, moesten plotseling managementposities in gaan nemen. Hiervoor hadden zij geen enkele opleiding, maar ook geen ervaring of andere kennis. Soms hadden ze wel capaciteiten.
Vanuit deze cultuur die bestaat worden verkeerde beslissingen genomen en nog steeds. Want de mensen die wel goed waren zijn inmiddels vertrokken. Zij hebben de bui niet afgewacht.

De algehele conclusie kan dus luiden ga maar over op ADSL tot de kabelaars oplossingen vinden en dan komen we wel weer terug, wanneer het interessant mocht zijn.

Sigma

Laatst bewerkt:
tja,

wat valt daar tegenin te brengen (behalve de reeds eerder genoemde reacties van DroeneZ)................ maar dan gaan we in een cirkeltje discussieren en dat lijkt mij niet wenselijk.

Ik heb voor mijzelf de indruk dat alle mogelijke oorzaken benoemd en be-discussieerd zijn (is dat een goed nederlands woord ? Ik geloof het niet :D )

Sigma,

1 ding zou ik er toch nog aan toe willen voegen.

Ik ga er vanuit dat een ieder die in een topic reageert, dit met zuivere bedoelingen doet. Als we dit even als feit aannemen, zou het dus bijzonder interessant zijn als Funzip de mogelijkheid heeft om een "clean" systeem, met daarop alleen Windows (niet eens tekstverwerkingsprogjes etc. etc.) op de kabel aan te sluiten en te zien wat DAT kale systeem op DAT moment doet.

Afhankelijk van de daar aan te treffen snelheid denk ik dat we hele interessante conclusies zouden kunnen trekken, waarbij ik overigens niet denk dat DroeneZ theorie uit gaat komen................ ;)

Geplaatst door gast0225
Funzip, alles meegekregen ?

Ja Pasja, maar ben nog niet in de omstandigheid om volledig te reageren.
Doe dit later nog......ook om op sigma en DroeneZ te reageren.

Grtzzz.

Ik zit hier om mensen te helpen en niet om ellenlange discussies te voeren. Ik heb alleen mijn ervaring hiervoor uitgeschreven, ga er verder niet over in duscussie.

Ik heb inmiddels per email contact gehad met Nico, die hier op 't forum exact hetzelfde probleem heeft, smorgens goeie verbinding, savonds traag. Ik ga hier maandag mee aan de slag en kijken waar de oorzaak ligt.

Wat daar uit komt zullen we hier nog wel even posten. :)

Funzip mag mij ook mailen hierover.

ik denk dat mailtjes voor "meekijkers / meelezers" weinig effect sorteren, het forum is er juist voor om de ervaringen "breed" te delen. Het mailen schept m.i. een sfeer van "geheimzinnigheid"........

Ik herhaal: Wat daar uit komt zal hier nog gepost worden, dus ook de uiteindelijke oplossing. :)

Geplaatst door DroeneZ
Ik herhaal: Wat daar uit komt zal hier nog gepost worden, dus ook de uiteindelijke oplossing. :)

Dat zullen we.......
heb je inmiddels wel gemaild DroeneZ!

Nog steeds het zelfde probleem.
Mijn zoon kon vandaag b.v. geen spellen spelen over internet.
Download snelheid gem. 30KByte/sec. waar ik ca. 90KByte/sec. zou moeten halen.
Het gekke is dat spelen over de telefoon wel gaat (bij wijze van proef) en dit is maar 5KByte/sec.
Weet werkelijk niet waar het aan ligt.

Grtzzz.

Ik ga zodra ik reactie terug heb op me mailtje je modem nakijken. :)

Ik heb net voor Nico die exact het zelfde probleem heeft(ook op dit forum) zijn modem en sessies nagekeken. En wat blijkt nou. In de avonduren word er heeeel erg veel geupload vanaf zijn pc. In sommige sessies word er zelfs 3x zoveel geupload dan gedownload. Dit resulteert dus in een trage verbinding.

In de ochtenduren zijn er wel normale sessie zonder al teveel upload.

Dus het ligt niet altijd aan de provider mensen. ;)

Geplaatst door gast0225
en voor het geval dat jouw opmerking WEL betrekking had op de kabel (AcidOO7) :

met een kabelverbinding maakt het allemachtig veel uit of er buren / wijkgenoten -aangesloten op hetzelfde kastje- tegelijk internetten.

Ik heb zelf kabel & Adsl in 1 huis, beide maakt het geen verschil door de frequentie verschillen. Dat is bij alle kabel providers zo. ZELFS chello. Ik denk dat dit probleem toch wel ergens anders ligt.

Blijkbaar ja. Das dus alleen savonds, smorgens lijkt het gewoon goed te gaan en is de verhouding upload/download rond de 1/6 ofzo.

Dus ergens is savonds een programma of spyware druk bezig data te versturen, en smorgens niet.

Erg vreemd, maar waar.

Voor een ISP altijd makkelijk het op de Spyware af te schuiven, dat scheelt ze veel werk. Scan maar raak, kweet cker dat je niets of weinig zult vinden.

Geplaatst door DroeneZ
Blijkbaar ja. Das dus alleen savonds, smorgens lijkt het gewoon goed te gaan en is de verhouding upload/download rond de 1/6 ofzo.

Dus ergens is savonds een programma of spyware druk bezig data te versturen, en smorgens niet.

Erg vreemd, maar waar.

Nee, Spybot doet zijn werk goed!

Grtzzz.

Dit ging niet over jou verbinding Funzip, maar over die van Nico die exact hetzelfde probleem heeft. Dacht dat hij ook in dit topic gepost had, maar was een andere denk. :)

Geplaatst door DroeneZ
Dit ging niet over jou verbinding Funzip, maar over die van Nico die exact hetzelfde probleem heeft. Dacht dat hij ook in dit topic gepost had, maar was een andere denk. :)

Ok

deze topic

Denk dat velen er vanaf nu geen touw meer aan vast
zullen kunnen knopen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan