Heb het verhaal nog eens geheel doorgelezen.
Het volgende valt me op, dat iemand die als onderschrift gebruikt Casema Helpdesk plotseling hier beweert dat het probleem niet aan de kabelaar ligt. In dit geval Casema. Het probleem zou bij de persoon zelf zitten.
Waarom tracht deze persoon, misschien goed bedoeld, de werkelijkheid te verdraaien?
Kabel heeft een probleem wanneer er op geinternet wordt.
Het systeem werkt met wijkservers, die maar een maximale capaciteit hebben(die is dus niet onbeperkt).
Alle verkeer gaat via deze wijkserver en op een zeker moment loopt hij vol. Dit is volslagen logisch. Ieder bedrijf met een netwerk wordt ook met dit probleem geconfronteerd.
Het probleem waar de kabelaar mee zit is eenvoudig. Waarom zou ik voor twee - vier uur per dag de capaciteit vergroten? De kosten zijn enorm want het betekent in de praktijk dat er overal een tweede server geplaatst moet worden als backup systeem en dan moeten we ons nog afvragen wat voor capaciteit de kabel na deze server heeft.
Waarom dit niet toegeven?
Ook dit is eenvoudig, want dan geef je toe dat je een inferieur produkt levert en dan staat de consumentenbond, maar ook de OPTA op haar achterste benen en zullen er als bekend boetes, verplichtingen en prijsverlagingen gaan volgen.
Is deze laatste conclusie logisch?
Ja, want dit spel wordt door kabelaars en telecommaatschappijen reeds jaren gespeeld. Dit is hun speelveldje.
Hoe behandel je de klant met overigens terechte klachten?
Niet toegeven is het devies en een rookgordijn creeren, breng de klant in onzekerheid, laat hem twijvelen, want anders krijgen we te maken met de reeds genoemde problemen.
Tevens is er nog een enorm ander probleem voor de kabelaars. Namelijk er is een alternatief. ADSL. En nog erger hier kent men de genoemde problemen eenvoudigweg niet. Altijd dezelfde snelheid.
Waarom zou een dergelijk groot bedrijf op een dergelijke wijze met haar klanten omgaan? Ze moeten toch zelf beseffen dat dit eigenlijk niet kan?
Het antwoord bestaat uit twee delen.
1. De reeds hiervoor genoemde problematiek.
2. Een nog veel groter probleem is de kwaliteit van het management, bij de kabelaars. Het is zgn. nieuwe economie. Waar dit eigenlijk voor staat is een totale bedrijfstak die op lucht gebaseerd is geweest en waar de bomen tot in de hemel groeiden. We weten inmiddels hoe het af is gelopen. De reden dat de klap zo hard is aangekomen in deze bedrijfstak is voor een groot deel veroorzaakt door de zeer gebrekkige kwaliteit van het management. De mensen die hier als manager werken zouden in de zgn oude economie met moeite het niveau van middlemanagement bereiken. Ze missen eenvoudig de ervaring, opleiding, kennis en capaciteiten.(enkele uitzonderingen daargelaten) De bedrijfstak groeide zo snel dat er een enorm gebrek was aan management en mensen die toevallig aanwezig waren in de bedrijven, deze deden vaak zeer goed technisch werk, moesten plotseling managementposities in gaan nemen. Hiervoor hadden zij geen enkele opleiding, maar ook geen ervaring of andere kennis. Soms hadden ze wel capaciteiten.
Vanuit deze cultuur die bestaat worden verkeerde beslissingen genomen en nog steeds. Want de mensen die wel goed waren zijn inmiddels vertrokken. Zij hebben de bui niet afgewacht.
De algehele conclusie kan dus luiden ga maar over op ADSL tot de kabelaars oplossingen vinden en dan komen we wel weer terug, wanneer het interessant mocht zijn.
Sigma
Het volgende valt me op, dat iemand die als onderschrift gebruikt Casema Helpdesk plotseling hier beweert dat het probleem niet aan de kabelaar ligt. In dit geval Casema. Het probleem zou bij de persoon zelf zitten.
Waarom tracht deze persoon, misschien goed bedoeld, de werkelijkheid te verdraaien?
Kabel heeft een probleem wanneer er op geinternet wordt.
Het systeem werkt met wijkservers, die maar een maximale capaciteit hebben(die is dus niet onbeperkt).
Alle verkeer gaat via deze wijkserver en op een zeker moment loopt hij vol. Dit is volslagen logisch. Ieder bedrijf met een netwerk wordt ook met dit probleem geconfronteerd.
Het probleem waar de kabelaar mee zit is eenvoudig. Waarom zou ik voor twee - vier uur per dag de capaciteit vergroten? De kosten zijn enorm want het betekent in de praktijk dat er overal een tweede server geplaatst moet worden als backup systeem en dan moeten we ons nog afvragen wat voor capaciteit de kabel na deze server heeft.
Waarom dit niet toegeven?
Ook dit is eenvoudig, want dan geef je toe dat je een inferieur produkt levert en dan staat de consumentenbond, maar ook de OPTA op haar achterste benen en zullen er als bekend boetes, verplichtingen en prijsverlagingen gaan volgen.
Is deze laatste conclusie logisch?
Ja, want dit spel wordt door kabelaars en telecommaatschappijen reeds jaren gespeeld. Dit is hun speelveldje.
Hoe behandel je de klant met overigens terechte klachten?
Niet toegeven is het devies en een rookgordijn creeren, breng de klant in onzekerheid, laat hem twijvelen, want anders krijgen we te maken met de reeds genoemde problemen.
Tevens is er nog een enorm ander probleem voor de kabelaars. Namelijk er is een alternatief. ADSL. En nog erger hier kent men de genoemde problemen eenvoudigweg niet. Altijd dezelfde snelheid.
Waarom zou een dergelijk groot bedrijf op een dergelijke wijze met haar klanten omgaan? Ze moeten toch zelf beseffen dat dit eigenlijk niet kan?
Het antwoord bestaat uit twee delen.
1. De reeds hiervoor genoemde problematiek.
2. Een nog veel groter probleem is de kwaliteit van het management, bij de kabelaars. Het is zgn. nieuwe economie. Waar dit eigenlijk voor staat is een totale bedrijfstak die op lucht gebaseerd is geweest en waar de bomen tot in de hemel groeiden. We weten inmiddels hoe het af is gelopen. De reden dat de klap zo hard is aangekomen in deze bedrijfstak is voor een groot deel veroorzaakt door de zeer gebrekkige kwaliteit van het management. De mensen die hier als manager werken zouden in de zgn oude economie met moeite het niveau van middlemanagement bereiken. Ze missen eenvoudig de ervaring, opleiding, kennis en capaciteiten.(enkele uitzonderingen daargelaten) De bedrijfstak groeide zo snel dat er een enorm gebrek was aan management en mensen die toevallig aanwezig waren in de bedrijven, deze deden vaak zeer goed technisch werk, moesten plotseling managementposities in gaan nemen. Hiervoor hadden zij geen enkele opleiding, maar ook geen ervaring of andere kennis. Soms hadden ze wel capaciteiten.
Vanuit deze cultuur die bestaat worden verkeerde beslissingen genomen en nog steeds. Want de mensen die wel goed waren zijn inmiddels vertrokken. Zij hebben de bui niet afgewacht.
De algehele conclusie kan dus luiden ga maar over op ADSL tot de kabelaars oplossingen vinden en dan komen we wel weer terug, wanneer het interessant mocht zijn.
Sigma
Laatst bewerkt: