iemand n idee wat dit voor scherm is??

Status
Niet open voor verdere reacties.

juana maria

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo helpmij-ers,

Misschien is t echt iets heel onschuldigs maar ik vraag me toch wel af wat het volgende te betekenen heeft:
een scherm wat sinds een dag of vier telkens opduikt na het opstarten van mn pc. Het is zo goed als leeg, bovenin staat n :D maar dan met duim ofzo in z'n bekkie, daarnaast staat het merk van mn pc en verder nog drie knoppen met "01" erop.
Ik heb de schoonmaak-tips hiero allemaal opgevolgd (ad-aware, spybot, ATF, AGV etc.) maar t blijft gewoon terugkomen na t starten.

Ik kan t wel wegklikken en er lijkt verder niks met mn pc aan de hand, maar ik wil weten wat t is en vooral hoe ik er vanaf kom.

Iemand een idee?

Voor een screenshot zie:
http://img170.imageshack.us/img170/563/tweedeversievreemdscherob3.png

Alvast bedankt!

Kan je ook op de knoppen met de ééntjes erop klikken?

Lijkt me wel een of andere hardware melding.

Tja, Patrickt, misschien was ik ietwat paranoide..

Ik heb de gok maar gewaagd en zo'n 01- knop aangeklikt. En wat blijkt, :eek: ik wordt doorgelinkt naar de site van mn pc-producent! Tsss.... gewoon reclame. Maar dan wel, zoals met vele reclames, op een irritante manier aan de man gebracht.

Oke, geen woorden meer aan vuil maken dunkt me. :o

In elk geval bedankt voor je reaktie,

groet!

Ik denk niet dat Packard Bell dit soort reclame maakt.
Het kan een probleem zijn met één van je drivers.
Kijk eens in apparaat beheer of je daar iets bijzonders ziet.

Rechtsklik op "Deze Computer">eigenschappen>Hardware>Apparaatbeheer.
Staan daar gele uitroeptekens en/of vraagtekens?

heehoi,

Het enige gele vraagteken wat ik zie staat bij de Help-functie, bedoel je die misschien ;) ?

Maar nee, ik zie dus verder geen rare dingen... Alles lijkt zoals t moet zijn (in mijn digibete oogjes dan)

Groet!

Je zou de Packard Bell software / drivers kunnen deinstalleren en daarna weer opnieuw installeren.

oke, dat wordt misschien wat lastig aangezien ik nog geen backups van mn HD heb gemaakt... Ik kwam er pas dit weekend achter dat dat wel ns handig kan zijn :o Heb dus geen hersteldvd achter de hand om watdanook opnieuw te installeren... Vrij dom ja :rolleyes: , maar ik zet pas net mn eerste stapjes in kompjoeterland.

Nu ik t daar toch over heb: als ik nu alsnog n hersteldvd wil maken m.b.v. standaard Packard Bell programma, ben ik dan alle software die ik later heb geinstalleerd kwijt (office e.d.)?

Zoja, is t dan handig om eerst een kopie van mn HD te maken via bijv. XXclone? Of moet ik dit ergens anders vragen?

Groet!

Wanneer de software op de pc stond, toen je hem kocht, is deze weer te installeren via de recovery cd/dvd

Is het programma achteraf geïnstalleerd is dit niet mogelijk.

Wanneer je eerst de recovery DVD eens maakt, kan je daarna zien wat voor software er allemaal bij de pc zit.

Maar een volledige versie van Microsoft Office lijkt me onwaarschijnlijk dat ie in het software pakket zit van Packard Hell. (Uhh Bell)

Hmm, daar was ik al bang voor. Office zat er idd niet op dus die heb ik zelf later geinstalleerd (maar die was daarvoor al op 2 andere pc's gezet dus die installatie-dvd kan ik niet meer gebruiken).

En via XXclone een kopie maken van mijn HD? Daar zou dan toch ook alle later toegevoegde software op moeten staan? Of werkt dat niet zo?
(of is t veels te ingewikkeld voor leken zoals ik)

Groet!

En als je op de andere twee knopjes klikt ?

Het is gewoon een of andere melding van packard bell, om daarom nou alle drivers te verwijderen.

Het is ook helemaal niet zeker dat het met drivers te maken heeft:
Lijkt me wel een of andere hardware melding.
;)

Laatst bewerkt:
En als je op de andere twee knopjes klikt ?

Het is gewoon een of andere melding van packard bell, om daarom nou alle drivers te verwijderen.

Het is ook helemaal niet zeker dat het met drivers te maken heeft:
Daarom zei ik ook "het LIJKT" me

Maar wanneer er in apparaat beheer niets bijzonders te zien is, zal dat wel niet het probleem zijn.
Het kan natuurlijk ook een progje van PB zijn, dat met de pc automatisch opstart.

Hey,

Ik laat die melding maar voor wat t is denk ik, om die luitjes van nucia nou met zoiets kleins lastig te vallen.. Tenzij jullie t nog graag willen weten natuurlijk. Maar nou zit ik nog steeds wel met die andere vraag:

Office zat er idd niet op dus die heb ik zelf later geinstalleerd (maar die was daarvoor al op 2 andere pc's gezet dus die installatie-dvd kan ik niet meer gebruiken).

En via XXclone een kopie maken van mijn HD? Daar zou dan toch ook alle later toegevoegde software op moeten staan? Of werkt dat niet zo?
(of is t veels te ingewikkeld voor leken zoals ik)

Of zal ik dat alsnog ff ergens anders vragen?

Groet!

Je wilt een image maken van je hardeschijf en die weer gebruiken?

Dat kan als het dezelfde pc is, het lukt niet als het een totaal andere pc is.
Als je een image maakt van je hardeschijf / partitie dan staat alles daarop wat er tijdens het maken opstond.

En de Nucia-luitjes vinden het niet erg om na te kijken, hoe groot of klein het probleem is.
Of bij een iets rustiger forum, zoals Hijackthis.nl of Bluemedicine

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik laat die melding maar voor wat t is denk ik, om die luitjes van nucia nou met zoiets kleins lastig te vallen..

Je zou zelf even met hijachthis kunnen kijken of er iets van packard bell opstart.

Bij alles wat je gaat doen eerst even je master dvd maken van je computer.
Anders heb je kans dat je back-up corrupt raakt en ben je alles kwijt.

Hallo luitjes,

Michael4446: dank voor je heldere antwoord. Dat was precies wat ik wilde weten.
Maestro12: ja, ik heb PB twee mails gestuurd, maar vooralsnog geen antwoord gekregen..
Klepzeikers: ook dank voor uw heldere toevoeging, de backup heb ik inmiddels gemaakt. Ik ben alleen nog wat huiverig voor een image maken via XXclone..
Jozo: bij Hijackthis heb ik niets kunnen vinden in t forum.

Als ik antwoord krijg van PB laat ik het weten.

In elk geval bedankt voor jullie meedenken, dat is erg prettig voor mensen zoals ik die bar weinig snappen van kompjoetertaal!

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan