iemand van mijn router kicken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik maak gebruik van de THOMSON SpeedTouch 780 van KPN internet.

ik vroeg mij af, dat als iemand zit aangesloten aan deze modem/router.
ik hem eraf kan gooien vanuit de modem/router...

Waarom beveilig je de router niet (goed) ? Al ga je naar het beheerscherm zie ergens Home network staan, daar druk je op daarna devices, druk daarna op de PC die je wilt blokkeren daarna rechtsboven op configure, daar kan je hem verwijderen en het wifi uischakelen voor de ongewenste gebruiker. (bij mijn thomson router in iedergeval) De meeste thomson routers werken ongeveer het zelfde, dus hopelijk onze ook, succes!

geld dit ook als het persoon is aangesloten met een utp kabel?

het gaat erom dat ik hem ook weer erop kan zetten.. ik wil zelf bepalen wanneer dit persoon internet heeft

ik zou de situatie even wat beter uitleggen... ik zit nu achter me laptop en dus kan ik het nu beter uitleggen.

ik heb een vriend van mij tijdelijk bij mij inwonen. dit houd dus in dat hij ook gebruik wilt maken van het internet om dat stomme rot spel second life te kunnen spelen.
dat gezegd... ik wil dus zelf zijn internet kunnen uitzetten via die router...
ik bedoel ik ben van mening, het is mijn internet en hij moet blij wezen dat hij er gebruik van mag maken... gaan we bijdehand dan wil ik hem eraf kunnen gooien.
ik kan hem wel van de router verwijderen... maar dat houd dus in dat ik mogelijk gelijk zijn mac adres of iets blokkeert... en dat is nou ook weer niet de bedoeling.

Is hij wireless of wired verbonden ? Als hij met wifi verbonden en jij met kabel kan je simpelweg het wifi uitschakelen :)

omdat hij hem er gewoon weer ik kan steken dan dus dat werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan