verhoog
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2001
Ik heb een bestandje bijgevoegd dat voornamelijk gebruik maakt van horizontaal zoeken. Werkt op zich prima, alleen je moet het niet willen veranderen door bijvoorbeeld een rij in te voegen. Probleem is dat de rijnummer indicator in de formule niet meeveranderd als je de formule doorkopieert naar beneden. Nu valt dat in dit voorbeeld nog wel mee, maar het is niet prettig als je het over 40 indicatoren hebt.
Dus in de formule:
=horiz.zoeken(zoekwaarde;zoekbereik;rijnummer) verandert het rijnummer niet mee bij kopiëren.
Nou zag ik ergens dat je in dit geval beter gebruik kan maken van de formule =vergelijken. Alleen snap ik er niets van. Kan iemand me uitleggen hoe ik in mijn voorbeeld die formule kan gebruiken, of of er wellicht een andere oplossing voor is. Thx
Dus in de formule:
=horiz.zoeken(zoekwaarde;zoekbereik;rijnummer) verandert het rijnummer niet mee bij kopiëren.
Nou zag ik ergens dat je in dit geval beter gebruik kan maken van de formule =vergelijken. Alleen snap ik er niets van. Kan iemand me uitleggen hoe ik in mijn voorbeeld die formule kan gebruiken, of of er wellicht een andere oplossing voor is. Thx