Iets invullen en gelijk eronder weergeven...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

simon911

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
61
Hallo allemaal,

Is er ook een mogelijk dat als ik iets in een textbox invul, dat dat direct dat eronder wordt weer gegeven?

Alvast bedankt!
 
Eh ja... ligt er een beetje aan hoe je dat bedoeld met "direct". Als je letter voor letter tijdens het typen het eronder wilt zien is dat iets voor javascript, niet PHP. Als je bedoeld "is het mogelijk na een submit de ingevoerde text zichtbaar te maken" is dat wel iets voor PHP
 
Leg zo'n bewering eens uit? ASP is net als PHP server side. Om dus clientside feedback te geven op clientside acties moet je een clientside code draaien en de universele oplossing daarvoor is JS. ActiveX scripting dat alleen werkt op windows op microsoft browsers is geen universele oplossing
 
ASP kan direct verversen en zoeken tijdens schrijven, dit heb ik nog niet gezien met php, bij php moet men eerst op submit drukken.
 
Nee hoor. De clientside daarvan wordt niet geleverd door ASP. Als je in je browser client side scripting uitschakeld zul je zien dat het niet meer werkt. Noch asp noch php kunnen dit lokaal afdwingen zonder lokale support van de browser.

Overigens heeft bijvoorbeeld google ook zo'n "direct search" feature waarbij meteen gezocht wordt tijdens het typen. Ik kan je vertellen dat niet met asp is gedaan en google ook niet op microsoft servers draait
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan