Iets mis met comp (hardeschijf?) of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Goeiedag,

Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb zomaar een vaag idee dat er toch echt iets niet klopt in m'n computer (driver probleem, hardeschijf probleem, weet ik veel.)

Ik zal het proberen uit te leggen. Als ik Windows XP Prof opstart, laadt hij eerst m'n virusscanner. Dan neemt hij een soort "pauze" van een seconde of 10 en dan laadt hij m'n Firewall pas.

Is dit normaal, of is er toch iets mis? (Wat kan er mis zijn?)

Ik heb 2 hardeschijfen (Merk: Seagate 120 GB S-ATA) apart aangesloten en getest met HDD life. Die geeft health status 55% "OK!" staat er nog bij.

Ik heb gister nog windows opnieuw geinstalleerd, dus door vervuiling kan het niet liggen.

Oja, als ik zonder wachtwoord opstart, gaat hij meteen door naar het "welkom" scherm van WinXP en daar hangt hij ook 10 a 15 seconden in.

Bedankt alvast voor de hulp! :thumb:

Gooi der eens bootvis overheen en kijk eens wat er in je opstart zit.
Scannen op spyware enz: zou ook geen kwaad kunnen.
En wat is eigenlijk je systeem geheugen enz:.

Bootvis heb ik ook gedaan, nog steeds hetzelfde resultaat. Morgen kijk ik even WAT er dan zoveel tijd nodig heeft.

Ik heb 1024 MB DDR 400 geheugen, dus dat is het denk ik niet. Ga morgen nog wel even Memtest draaien om daar zeker van te zijn. Voor overige specs: Klik op de "systeem" button.

Ook had ik vanmiddag nog met Atto gebencht, daar was de write de eerste keer erg laag, maar later was hij wel gewoon goed. :confused:

Morgen post ik anders nog wel wat screenshots van benchmarks enzo.

Bedankt!

Nog even wat voor virusscan heb je.

kijk eens wat hij allemaal opstart.

uitvoeren/msconfig/opstarten
schakel dingen uit die niet mee hoeven te draaten.

virusscanner en firewal NOOIT uitschakelen.
is een kwestie van proberen

Ik heb de AVG Free viruscanner (norton vind ik een beetje te traag.) Is dat een verkeerde virusscanner ofzo?

Ik ga zo alles (Geheugen, hardeschijf) testen (benchmarks e.d.), maar hoe kan ik het beste m'n hardeschijf testen? :o

Voor geheugen ga ik Memtest gebruiken.

Naja, ik denk dat die hardeschijf nu wel goed werkt. :)

Ben nu even aan het formatteren, en ik ga even een Raid array maken. Andere virusscanner + Firewall proberen (hij bleef bij firewall hangen, dus vandaar)

Jullie horen nog wel. :)

Ik heb de schijfen nu op een andere Raid controller aangesloten, de resultaten zijn goed (snelheden van de schijf althans.)

Ik nu ook andere Firewall (Outpost) en andere virusscanner (Kaspersky) geinstalleerd en meteen even Bootvis gedraaid.

Dit zijn de resultaten:

http://img217.exs.cx/img217/8996/bootvis3qi.jpg

Ik snap er niet veel van... Kan iemand mij er iets over vertellen? Klopt dit zo'n beetje?

Bedankt,

Mmm raar. Hij is toch nog niet echt super snel met opstarten. Vooral als ik alle pictogrammen zie en hij nog de virusscanner + firewall moet laden. Dan zit ik al snel wee 15 sec. te wachten. :( Ik weet het niet meer hoor.

Met de ATTO schijf test haal ik een write/read van ongeveer 90 MB/sec.

Zal het m'n geheugen kunnen zijn?

//edit: Wel opvallend: Als hij eenmaal opgestart is, is hij wel heel erg snel.

//edit2:

HIJ DOET HET!!! Na een paar keer foutenopsporing van CCleaner en regcleaner draaien en defragmenteren werkt hij prima! Start nu supersnel op! Bedankt!

Laatst bewerkt:
Neeeeee! Na een koude restart ligt de write speed weer rond de 20 mb/sec. :confused:

Of is dat gewoon? :(

Read ligt wel gewoon rond de 100 (gemeten met ATTO)

waar kan je die writespeed zien dan? zal es bij men eigen pc kijken dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan