iets mis met rpc server ( wat dit ook mag zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.

djago80

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
goede dag,

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen want ik kom er niet meer uit.

Ik heb sinds gister het programmatje tune up 2008 geinstalleerd en ik had hier nooit problemen mee en vond het een fijn progje maar ik heb toch het idee dat dit nu niet helemaal zijn werk heeft gedaan. Ik heb hiermee de internet verbinding mee geprobeert te optimaliseren maar ik starte de computer later op en ik kreeg alleen locaal netwerk te zien. Ik kan met geen mogelijkheid op internet zelf. met me andere laptop wel dus het heeft niets met het netwerk verbinding zelf te maken en echt met deze laptop zelf.

de dingen die ik kan vertellen over het probleem:

de verbinding zelf is uitstekend staat er ( het wireless gedeelte) als ik naar netwerk en sharing center ga dan blijft die bij identifying hangen en daar blijft die mee bezig en ik denk dat die daar iets niet kan vinden wat die wel nodig heeft om verbinding verder te maken. Ik krijg ook als ik probeer mappen te delen dat the rpc server unavaileble is. verder lukt het me gewoon niet dus om op internet te komen en ik weet ook eigenlijk niet meer zo goed wat te doen, ik heb ook diverse malen geprobeert om op de knop diagnose te drukken maar dit werkt niet en hij negeert gewoon dat je er op drukt. Ik gok zelf dat er 1 dingetje ergens in mijn pc fout staat en dat die het dan weer doet maar ja welk dingetje weet ik niet :o

hoop dat iemand hier dat wel weet. ik werk overignes met windows vista en een draadloos net werk. verder heb ik wel met kabel geprobeert maar ook dit werkt nu niet meer helaas.

Probeer dit eens :

Start, Programs\Accessories, rechts klikken op Command Prompt, selecteer " Run as Administrator" om een Commando Venster te openen.

In het Commando Venster, typ de volgende commando's:

Reset WINSOCK: netsh winsock reset catalog

Reset IPv4 TCP/IP: netsh int ipv4 reset reset.log

Reset IPv6 TCP/IP: netsh int ipv6 reset reset.log

Hopelijk haalt dit iets uit. Indien niet, post dan eens je Ipconfig/all settings.

Probeer dit eens :

Start, Programs\Accessories, rechts klikken op Command Prompt, selecteer " Run as Administrator" om een Commando Venster te openen.

In het Commando Venster, typ de volgende commando's:

Reset WINSOCK: netsh winsock reset catalog

Reset IPv4 TCP/IP: netsh int ipv4 reset reset.log

Reset IPv6 TCP/IP: netsh int ipv6 reset reset.log

Hopelijk haalt dit iets uit. Indien niet, post dan eens je Ipconfig/all settings.

goede dag, dankje wel voor je antwoord, ik heb toevallig contact gehad met hp helpdesk deze had het over systeem herstel, maar aangezien ik vista speed hebt ( met wat dingen in vista weggelaten waardoor die wat sneller draait) had ik dit niet meer erop staan, ik had gelukkig niets bijzonders op mijn laptop staan het was alleen vervelend dat ik niet op internet kon, ik heb maar even opnieuw een schone installatie gedaan en sowieso werkt alles nu weer perfect, wel zal ik dit meenemen mocht dit nog eens gebeuren, dus je antwoord is sowieso niet voor niets.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan