iets misgegaan met instaleren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excalibur

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Berichten
37
Ik heb geprobeerd om win XP opnieuw te instaleren. Ging er van uit dat hij dan automatisch me C schijf zou formateren. Dit is alleen niet het geval. Hij heb zich gewoon geinstaleerd met als gevolg dat ik nu 2x win XP op me C schijf heb staan.

Nou is mijn vraag dus, Hoe kan ik mijn gehele C schijf formateren, om daarna win xp te instaleren?

B.V.D
Remko:)
 
<a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=108518" target="_blank">*klik*</a>
 
JPeetje,

ik heb de link doorgelezen en allereerst complimenten voor de uitgebreide handleiding.

Een vraag / opmerking zou ik willen stellen / plaatsen :

waarom heb je binnen het formateren van XP niets vermeld over het formateren van de schijf (schijven) TIJDENS de installatie van XP. In de handleiding staat geschreven dat je een bootdisk moet hebben en wanneer de schijf NTFS is ingedeeld dat je eerst Fdisk moet draaien, maar waarom niet de optie vermeld dat wanneer een schijf middels NTFS is ingedeeld je heel gewoon tijdens de installatie van XP kunt formateren? (Ook in het geval dat XP er nog op staat, zoals Excalibur het momenteel heeft ?)

Het enige waar je op moet letten is kort nadat de CD van XP in de drive is gedaan, je de juiste optie kiest als XP zegt of je wilt starten van HDD of vanaf CD. Als je namelijk (terwijl er ook een tijdbalkje loopt) DAAR kiest voor opstarten vanaf CD, dan word je in een van de volgende schermen, heel netjes de mogelijkheid tot formateren aangeboden.....................
 
Laatst bewerkt:
Pasja,

Thanx voor compliment :)
Over dat CD formatteren, kep er specifiek voor gekozen om dat niet te vermelden omdat dat voor de wat minder gevorderden dat wat ingewikkeld is: in de BIOS kijken en de bootvolgorde veranderd enz. Het verhaal wat ik nu heb getikt, is voor iedereen te volgen en moet dus ook wel lukken...
Maar formatteren kan idd ook door simpelweg op te starten met XP/2000 CD en dan voor het installeren de schijf te formatteren...moet je wel op letten dat je de bootvolgorde doet en dat je de CD ook in de juiste speler doet (dus niet in de brander als je ook een standaard cdrom-speler hebt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan