Iets "schuin" beeld normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicfreak

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2002
Ik heb vorige week een Philips CRT monitor gekocht, type 107T51. Nu loopt het beeld langs de rand niet geheel recht. Links loopt het beelt schuin omhoog en rechts zit een deukje in het midden. Dit kan ik met de aanwezige menu-opties niet goed krijgen.

Is dit normaal voor een CRT monitor? Of is dit een garantiezaak? Ik draai in een resolutie van 1024*768 met een verversingsfrequentie van 85Hz.

Laatst bewerkt:
dat moet je toch echt met de knoppen van de monitor goed kunnen zetten hoor

Vaak kun je dat inderdaad met de knoppen wel aanpassen maar niet altijd. En dat is vaak een heel geklooi. Dit bijstellen moet je doen als de monitor een tijdje aan staat. Een koude monitor heeft sowieso een vertekend beeld.

Het kan zijn dat wanneer het glas van de beeldbuis onregelmatigheden in dikte vertoont, je het beeld niet correct kunt afstellen. Wanneer het beeld linksboven omhoog loopt, en linksonder niet, kan het erg lastig worden om hem goed af te stellen. Vooral dat 'deukje' kan wijzen op onregelmatigheden die niet af te stellen zijn.
Kun je niet een foto van je scherm maken en die posten?

Poekie

Bij deze een foto van mijn scherm. Het deukje rechts is niet te zien, hopelijk de afwijking links wel.

Ik heb overigens vandaag ook gepprobeerd alles recht te krijgen toen de monitor een aantal uren aanstond, helaas zonder resultaat.

Bijlagen

• monitor.jpg
    monitor.jpg
    49,9 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Ik kan helaas weinig zien op de foto. Maar als je het onacceptabel vindt, en je krijgt het met geen mogelijkheid goed afgesteld, zou ik gewoon terug gaan naar de winkel. Zoiets blijft natuurlijk irriteren

Poekie

Zie alleen dat de linkerkant iets scheef staat. Is natuurlijk irritant. Zit er in het instelmenu niet iets van "Vervorming \ trapeze" of zoiets??

@Poekie
Mee eens. Zo'n ding moet goed zijn en anders gelijk terugbrengen.

Geplaatst door Sidi Zit er in het instelmenu niet iets van "Vervorming \ trapeze" of zoiets??

Jawel, maar maak je daarmee de linkerkant goed dan is de rechterkant vervormt... ;-)

Ik ga er vanavond mee terug.

Martijn

En is er geen instelling dat je dat kunt balanceren?

Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar Paradigit. Ze hebben het één en ander proberen bij te stellen wat niet echt lukte. Ze vertelden me dat bij een CRT monitoren het onmogelijk is het scherm perfect vierkant te krijgen, en dat ik er dus maar genoegen mee moest nemen. Dat doe ik dan maar... Ik kreeg overigens niet het idee dat ik afgescheept werd, er werd we lsrieus naar het probleem gekeken.

hebben ze ook andere crt schermen laten zien?

Ik zou me persoonlijk niet laten afschepen met dit antwoord. Pas als ze meerdere schermen laten zien die niet recht te krijgen zijn zou ik genoegen hiermee nemen.

Nee, ik heb niet kunnen vergelijken. Als het me over een poosje nog steeds opvalt dan bel ik Philips wel, die kunnen langs komen om 'm om te ruilen.

Hm, op mijjn werk heb ik een Compaq beelsscherm die toch voor 99,9% vierkant is. Het kan dus wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan